SOSYAL MEDYADA MARKA

İşin püf noktaları, haberimizde.

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 04 Ocak 2017
SOSYAL MEDYADA MARKA
‘Kişisel marka’ sözü kulağa biraz ucuz gelse de, konsept sağlam. Şimdiye kadar yapılan araştırmalar güçlü bir 'online' varlığın çok daha iyi kariyer olanaklarını sağladığını ortaya koyuyor. Fikirleri ve fotoğrafları sürekli sosyal medyada paylaşmayı kötü bulanlar da var tabii. Yine de  University of Southern California Annenberg School for Communication and Journalism okulunda sosyal medya profesörü olarak görev yapan Karen North, "Hayatınızın olabilecek en iyi şeklini -gerçek olmasa bile- sürekli yansıtmanın diğerlerini kötü hissettirse de; sosyal medyada sağlam bir marka yaratmanın özgüveniniz için çok yararlı." diyor ve orada yarattığımız marka sayesinde, hayatınızda birer oyuncu gibi hissettiğiniz anların da ortadan kalkması konusunda faydalı olduğunu savunuyor. Peki neden herkes istiyor da, sadece belli kişiler sosyal medyada milyonlarca takipçiye ulaşabiliyor? Sosyal medyada kendi adınıza başarılı bir marka yaratma konusunda dikkat etmeniz gereken birkaç ipucu şöyle:





Doğru sayı, doğru zaman: Instagram Fitness yıldızı Anna Victoria, günde 3 ila 6 postu öneriyor. Çünkü daha fazla sayıda paylaşım takipçilerinizce spam gibi  olumsuz algılanabilirken; başlangıçta üçten az sayıda fotoğraf da Instagram'daki onlarca paylaşım arasında kaybolmanıza yol açabiliyor.



Kardashian olmadığınızı kabul edin:
Günlük yapılacaklar listenizde 1500 tane selfie çekip, paylaşmak olmamalı. University of California, Irvine ın yaptığı bir araştırmaya göre günde bir selfie sizi mutlu ediyor. Ama bu Kim Kardashian gibi bir günde 10 selfie paylaşanız da insanların sizi takibe devam edeceği anlamına hiç mi hiç gelmiyor! Kısacası söz konusu selfie olduğunda ışık, görüntü kalitesi ve fotoğrafın genel olarak hoş görünmesi dışında sayısı da çok önemli. Bunun yanı sıra araştırmacılar gösterdi ki, günde bir gülümseyen pozu arkadaşlarınızla paylaştığınızda kendiniz ve fotoğraflarınız hakkında siz de daha özgüvenli ve rahat hissediyorsunuz.





Gerçekçi olun: Kimse sizin minik köpeğinizin mama kabını temizlerken çekilmiş fotoğraflarınızı görmek istemiyor, eğer siz Beyonce değilseniz. Yani paylaşımlarınız için görüntü kalitesinden sonra en önemli şey, otantik, yani size has olmaları. Zaten öyle postlara takipçileriniz yorum yapmaya başladığında daha bile mutlu hissedebilirsiniz. Yine de çok istiyorsanız, minik yavrunuza kendi Instagram hesabını açıp, içinizdeki menajer anneyi sakinleştirebilirsiniz tabii.





Her şey ömür boyu var olacak: Arkadaşınızın bekarlığa vedasından en iyi Beyonce taklidiniz de, ilkokuldan kalma felaket bir pozunuz da olsa zamanında yüklediğiniz bir fotoğrası silmeniz, aslında onun silindiği anlamına gelmiyor. Yani sosyal medyada marka yaratımı sürecinde başarılı olduğunuzda geçmişten hortlayacak böyle fotoğrafların olabilmesine hazırlıklı olmanız gerek. Tabii aynı şekilde henüz 10 takipçiniz olsa bile, hangi fotoğrafları paylaşacağınız çok önemli. Zira çoğu site silinen fotoğrafları bile arşive alıyor ve server'larında saklamaya devam ediyor.





Kaynak: ELLEcanada.com



ETİKETLER
SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

Yeni sayımızın kapağında oyuncu Hazar Güçlü var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.