>BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİZİ GÜÇLENDİRİN
30.9.2016

Hastalık sezonu açılmışken yataklara düşmemek için yapmanız gerekenler.

Havaların giderek soğumasıyla belki farkında değilsiniz ama, bağışıklık sisteminiz zayıflıyor. E, bir de geçiş mevsiminde herkes bir anda hasta olduğu için havadaki miktobu kapma durumu var tabii. Yataklara düşmemek için de önlemi şimdiden almak ve bağışıklık sistemini güçlendirmek gerekiyor. Peki bunun için ne yapılabilir?

- Gün içinde dokunduğunuz her yeri hatıyrlıyor musunuz? Veya dokunduğunuz noktaların yüzde yüz temiz olduğundan emin misiniz? Toplu taşıma araçlarını sıkça kullananlardan mısınız? O zaman ellerinizi sık sık yıkamanız gerek. Yoksa bulaşıcı hastalıkların yeni vücudu olmaya bir adım uzaksınız demektir.

- Yeşil, yeşil yeşil.. Bağışıklık sistemini güçlendirmenin en en öenmli yollarından biri de sağlıklı beslenmek. C vitamini, Omega 3 ve daha nice yararlı bileşenin sizin için hastalıklarla savaşmasını istiyorsanız; balık, meyve, sebze, sarımsak ve zencefili bolca tüketmelisiniz. Hatta bu süreçte bağışıklık sistemini güçlendire vitaminlerle takviye yapmanız, çok daha iyi. Bir de yeşil çaya alışırsanız, harika!

- Spor yapmak sadece kalori yapıp, kilo vermeye değil; bağışıklık sistemini güçlendirmeye de yarıyor. Her gün yapacağınız 30 dakikalık egzersizle dinç kalmanız mümkün. Egzersiz dediysek de öyle ağır şeyler yapmanıza da hiç gerek yok. Vücudunuzun bağışıklığını yarım saatlik yürüyüşlerle bile güçlendirebilirsiniz.

- O dizinin diğer bölümünü yarın izleseniz ne olur? Ya da sevgilinizle tartışmaya sabah kaldığınız yerden devam etseniz? Bunları söylüyoruz çünkü, yetersiz uyku almak bağışıklık sistemini zayıflatıyor. Yani, dirençli olmak için uyku düzeninize ve yeterli uykuyu almaya önem göstermelisiniz.

- Çok stresli bir işiniz veya yaşam tarzınız varsa, bilin ki kendinize zarar veriyorsunuz. Çünkü stres bağışıklık sistemini zayıflatan güçlü etmenlerden biri. Yani siz stres içinde oldukça, hastalıklara daha açık bir hale geliyorsunuz. Hastalanma ihtimalini azaltmak için, streslerinizden meditasyon ve benzeri yöntemlerle arınmaya çalışmalısınız.

Hande Öztürk

TAKİP ET