>DAHA İYİ HİSSETMEK İÇİN, BEYNİNİZİ KANDIRIN
21.9.2016

Sürekli iyi hissetmek için, bu hileleri kullanın.

Daha iyi hissetmenin yolu her daim beyninizden geçiyor. Yani beyninizi doğru yönde kandırırsanız her daim harika hissetmeniz mümkün!

- Eskilerin sıkça kullandığı 'göz doyması' sözü aslında gerçek. 'Yemek için yaşayan' büyük çoğunlukta bu durum bazen sıkıntıya neden olabiliyor. Tam da bu yüzden öğünlerinizi daha küçük porsiyonlara bölerek ve daha yavaş yerseniz, beyninizi tatmin ederek daha az yiyerek de doyabilirsiniz.

- Omuzlarınızda büyüklü küçüklü onlarca sorumluluk var ve hepsini belirli bir sürede mi bitirmeniz gerekiyor. Kişiyi anında kötü bir ruh haline sokabilen bu şartlarda olumlu enerjinizi sürdürebilmek için diğerlerine göre en kolay görünen işten başlamak veya bunları yapma süreci yerine, bittiğinde olacakları düşünmek veya vizyonlamak yeterli. Çünkü böyle yaptınızda beyninizdeki ödüllendirme sistemi devreye gireceği için hissettiğiniz olumsuz duygular azalıyor!

- Ailenizin, sizin ve sevdiklerinizin hoşunuza giden fotoğraflarını göz önünde tutmanız, içinde bulunduğunuz ruh halini olumlu yönde etkiliyor. O fotoğraflarla güzel hisler bağdaştırdığınız için, benzer durumlarla karşılaştığınız veya şahit olduğunuz zaman kısa süre sonra beyniniz, o fotoğraflardaki anların hayatın normu olduğunu sanıyor. Haliyle siz de, hayatınızla ilgili çok daha iyi hissetmeye başlıyorsunuz.

- Kendinizi bir şeye inanmaya zorladığınız zamanlarda sadece düşünmeniz yetmiyor, ki bazen bu durum çok zorlayıcı olabiliyor. Eğer inanmak ve bakış açınızı değiştirmek istediğiniz o konuyla ilgili konuşur, yazar ve okursanız; bu teknik beyninizin farklı bölgelerini aynı anda harekete geçiriyor. Bu da inanmak istediğiniz yeni fikirlerle aranızda bilinçsel olarak olumlu bir bağ oluşturmanızı sağlıyor.

- Canınız ısrarla, yememeniz gereken şeyleri çektiğinde veya huzursuz hissettiğiniz zamanların sebebi, tamamen beyninizdeki dengesiz aktiviteden doğuyor. Bunun üstesinden gelmek için odaklanacağınız bir nokta bulmanız ve detayları anlamaya çalışmanız gerekiyor. Mesela koşuyorsanız ve bir mil daha devam etmek istiyorsanız uzakta kendinize bir ağaç veya bir bulut gibi bir hedef seçerek onun hakkındaki detayları düşünmeniz işe yarayacaktır. Bu etkinlik beyindeki korteks alanını harekete geçireceğinden, son mil sizin için çok daha kolay geçecek.


Yazı: Hande Öztürk

Hande Öztürk

TAKİP ET