Zayıflamada Yeni Dönem

Sevdiğimiz yiyecekler artık zayıflamamıza engel değil.

İyi pişmiş bir bifteğe “hayır” diyemiyorum
Balık ya da tavuk değil de, tercihiniz hep kırmızı etse korkmayın. Dr. Manny Noaakes'ın “The American Journal of Clinical Nutrition” Dergisi’nde yayımladığı makalede, “Kırmızı et tüketenler beyaz et veya balık tüketenlere göre gereksiz kilo alımından sakınıyorlar ve hatta daha çok kilo veriyorlar” diye açıklıyor. Sebebi basit: Kırmızı et, diyet esnasında kas kütlenizin korunmasına ve sadece yağların yanmasına izin veriyor; ayrıca içindeki demir yardımıyla vücudunuzun kendini yeniden organize etmesini sağlıyor. O zaman siz de yemekten kaçınmayın.

Dün akşam yemeği biraz fazla kaçırdım

Aperatifler, kırmız şarap, ağır yemekler ve üstüne bir de tatlı... Dün gece evde bir şenlik olmalı. Peki ne yapacaksınız? Üst üste ikinci kez aynı hataya düşmeyin. Çünkü metabolizmamızın hafızası çok iyidir ve ikinci kez hatta üçüncü kez aynı şeyi üst üste yaptığınızda vücudunuz daha az kalori yakmaya başlayacaktır. En iyisi o güne bir sünger çekip ertesi gün daha hafif yemekler yemektir.

Diyetim hiçbir işe yaramıyormuş gibi geliyor

Yanlış! Öncelikle bu tür olumsuz düşünceleri aklınızdan çıkarmalısınız. Kyoto'da Doshisha Üniversitesi’nde Hitoma Saito tarafında yürütülen ve 101 kişiyle yapılan bir araştırmaya göre, diyetlerine olumlu yaklaşan kişilerin olumsuz yaklaşanlara nazaran daha çok kilo kaybettiği gözlemlenmiş. Niçin mi? Çünkü optimistler rejimlerini uygularlarken daha az hileye başvuruyorlarmış, böylece kaçamaklar azalıyormuş.