Kış Aylarında

Besinlerin kış aylarında bizi hastalıklardan koruduğunu biliyor musunuz?


l Birçok besinin yapısında bulunan sodyum, günlük hayatta kullandığımız sofra tuzunun büyük bir kısmını oluşturur. Üç beyazdan biri olan tuz (sodyum klorür), lezzet verici özelliği nedeniyle besin hazırlamada kullanıldığı gibi besinlerin saklanması işlemlerinde de kullanılır. Sıvı dengesini sağlamada ve kan basıncının düzenlenmesinde rol oynayan tuz, fazla tüketildiğinde de çağımızın en yaygın sağlık sorunlarından biri olan yüksek tansiyonun bir nedeni olabilir. Bunun yanı sıra fazla tüketilen tuz, idrarla kalsiyum atımını arttırır. Bu durum kemiklerden kalsiyum kaybına neden olur. Kemiklerden kalsiyum kaybının artışı kemik yapısında bozulmalara ve kemiklerde kırılma riskinde artışa neden olur.
l Bu nedenden ötürü yemeklerimizin tadına bakmadan tuz eklememeli, tuzla hazırlanmış besinleri az miktarlarda, seyrek olarak tüketmeliyiz. Beyaz şeker, beyaz undan gibi rafine edilmiş ve kan şekerini hızlı yükseltip hızlı düşüren basit karbonhidratlardan uzak bir beslenme şekli benimseyerek hem kilo kontrolümüzü sağlar hem de diyabet ve kalp hastalıklarından korunabiliriz.