YENİ COOL’L AR

Yeni cool kavramını altı genç Türk tasarımcıya sorduk!

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 09 Kasım 2014
YENİ COOL’L AR
Az sonra yeni cool kavramı ve daha fazlasıyla ilgili cesur fikirlerini okuyacağınız beş genç Türk tasarımcı, ülkedeki moda anlayışının tam olarak nerede durduğunun ve nereye doğru ilerlediğinin altını çiziyor. Tavırları çalışkan, cesur ve umursamaz.





SELİM BAKLACI


Markası 7 yaşında





YENİ COOL NE DEMEK? : Çabasız görünmek!





MODA TASARIMCISINE DEMEK? : Bu kelime yaşanılan yere göre değişen bir algı yaratıyor.





MARKA OLMANIN NESİ ZOR? : Karar veriyor olmak.





ÜLKEDEKİ TASARIMCI TAVRI : Tıpkı ülkemiz gibi tasarım tavrının da gelişmekte olduğunu düşünüyorum.





ÜLKEDEKİ MODA ANLAY IŞI : Moda bir endüstri olarak ele alınmıyor. Belirli bir sınıfın eğlencesi olarak algılanıyor ya da televizyon programlarına hapsediliyor. Daha fazlasını hak ettiğini düşünüyorum.





HEDEF : Uluslararası pazarda yer almak.





TREND : Akımların bir parçası olarak hissettiğim oluyor. Onlarla bağlayıcılığı olmayan bir ilişki kurabiliyorum.





DESTEK : İTKİB, İstanbul Fashion Incube, İstanbul Moda Akademisi, moda fotoğrafçıları ve Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi.~ GÜLÇİN ÇENGEL


Markası 1.5 yaşında





YENİ COOL NE DEMEK? : Kendin olmak, burnu havada olmadan, çabasız şık ve her daim dinamik olmak.





MODA TASARIMCISI NE DEMEK? : Trend odaklı değil konsept odaklı düşünen, yeniliği kabul ettirebilen.





MARKA OLMANIN NESİ ZOR? : “Fashion Hub”lardan uzak olmak, ayakta kalabilmek.





ÜLKEDEKİ TASARIMCI TAVRI : “Modacı” ve “moda tasarımcısı” arasındaki fark anlaşılmaya başlandı artık. Kimse çalıntı tasarımlar ortaya koyanlara prim vermiyor. Şu an sektör bir nevi elekten geçiyor. Bu da genç tasarımcıları, tasarım kimliklerinin peşinden gitmesi konusunda cesaretlendiriyor.





ÜLKEDEKİ MODA ANLAY IŞI :
“Londra Kadını”, “Milano Kadını” gibi kendimize özgü karakteristik özelliklerimiz henüz oluşmadı.





HEDEF : Yurt içinde büyümek ve prêta- porter koleksiyon çıkarmak. Uzun vadede, bu koleksiyonla Paris Moda Haftası'nda ve MultiBrand Showroomlar'da yer almak, uluslararası satışın, bilinirliğin artması.





TREND : Trendler dünyadaki olaylara göre şekilleniyor. Ben de markanın çizgisinin dışına çıkmadan koleksiyonlara adapte ediyorum.





DESTEK : Bora Aksu, L'appart Pr ve İstanbul Fashion Incube.~ GİRAY SEPİN


Markası yaklaşık 1 yaşında





YENİ COOL NE DEMEK? : Çok yönlü, değişken ve kullanışlı.





MODA TASARIMCISI NE DEMEK? : Yaptığım iş.





MARKA OLMANIN NESİ ZOR? : Yeni öneriler sunarken sürekliliği koruyabilmek.





ÜLKEDEKİ TASARIMCI TAVRI : Heyecanlı. Gün geçtikçe daha cesaretli işler çıkıyor ortaya.





HEDEF : Yepyeni hikayeler keşfederek tasarım yolculuğuma devam etmek.





TREND : Araştırmayı sevdiğim bir konu olduğunu söyleyebilirim. Ancak esas dikkatimi çeken, bu trendlerin altında yatan nedenler. Neden, nasıl diye sorarken başka fikirlere ve beklenenin dışında kalan yeni yorumlara ulaşmaktan keyif alıyorum.





DESTEK : İTKİB ve İstanbul Fashion Incube'la beraber Moda Tasarımcıları Derneği de tasarımcılara önemli destekler sağlıyor. Yedi yıldır parçası olduğum Mudo Collection markasının desteği de yanımda.~ MELİS ACAR


Freak is The New Black, 3 yaşında





YENİ COOL NE DEMEK? : Taşıdığın kimliğe, tavra ve görüntüye ait olmak. Markamızın kök felsefesi, “Ucube de olsan kendin ol, böyle çok daha cool'sun!”





MODA TASARIMCISI NE DEMEK? : Moda tasarımcısı, vizyonuyla görsel alternatif sunandır.





MARKA OLMANIN NESİ ZOR? : Benzersiz olma yolunda benzerlerinden ayrışabilmeyi başarmak.





ÜLKEDEKİ TASA RIMCI TAVRI : Yeni şeyler deneyen, kendilerine has duruşu ve tarzı olan tasarımcıların var oluşu umut verici.





ÜLKEDEKİ MODA ANLAYIŞI : Dünyayla karşılaştırdığımızda gerideyiz. Çünkü estetik anlayışımız gelişmemiş ve genç tasarımcılara destek yetersiz.





HEDEF : Avrupa ve Uzak Doğu pazarına açılmak. Dünya çapında tanınmış uluslararası bir markada baş tasarımcı olabilmek.





DESTEK : En büyük desteği çok özel kumaşlar tedarik eden çalıştığımız firmalar verdi.~ HANDE ÇOKRAK


Maid in Love, 3 yaşında





YENİ COOL NE DEMEK? : Sürüden ayrılabilir tasarımlar, garipliklerdeki güzellikleri görebilmek.





MODA TASARIMCISI NE DEMEK? : Tutku, çok çalışma, hep ileri bakabilme yeteneği.





MARKA OLMANIN NESİ ZOR? : Sadece tasarımcı olmaktan çıkıp markanın birçok adımına hakim olmak bambaşka bir tecrübe. Üretim kısmı en sancılı dönem.





ÜLKEDEKİ TASARIMCI TAVRI : Çoğu tasarımcı hala biraz korkak ya da umursamaz.





ÜLKEDEKİ MODA ANLAYIŞI : Sokak modasının gelişmeye başlaması heyecan verici. Toplumdaki anlamsız baskılara rağmen hala umut var.





HEDEF : Koleksiyonu büyütmek, erkek koleksiyonu yaratmak, marka ulaşılabilirliğini artırmak.





TREND : Geçmiş akımlar, tasarımcılar için ilham kaynağıdır. Tasarımcı bu akımları çok iyi bilmelidir. İçinde bulunduğunuz çağın moda akımını takip etmekse, sıkıcı olsa da, parçası olmak istemesek de, bir şekilde bu devrin güzel veya çirkin kavramları bilinçaltımıza işleniyor.





DESTEK : İstanbul Fashion Incube.





SILA GÜVEN

SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Mart Sayısı Çıktı!

ELLE Mart Sayısı Çıktı!

Baharı Hande Erçel ile karşılıyoruz.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.