JEAN SAVAŞLARI: MOM vs SKINNY

Skinny ve mom jeanlerin trend savaşları başladı. Detaylar haberimizde!

VE VİZYONDA SKINNY'LER
Esasında skinny jean'lerin sahneye çıkması 90'larda punk gençlikle başlıyor. Kendileri dar kesimli, düşük belli jean'leriyle popüler kültüre orta parmaklarını kaldırıyorlardı adeta. İşin en ironik tarafı da, alternatif kültürün göz bebeğinin popüler kültürün kraliçesi halini alması. “Skinny jean'ler gençliğin ve başkaldırının simgesi gibiydi” diyor Dazed&Confused dergisinin eski editörü Rod Stanley, The Guardian'a verdiği röportajda. 2000'lerin ilk yıllarında Stella McCartney, Max Mara, Versus, hatta o yıllarda Dior Homme'un tasarımcısı olan Hedi Slimane fazlasıyla öngörülü davrandılar ve bu ikonik parçayı moda arenasına sokan ilk tasarımcılardan oldular. Peki skinny'leri bu kadar zamansız yapan neydi? Neden boyuna, bacaklarının kalınlığına, kalçalarının genişliğine bakmadan 70'den 50'ye (burada santim bazında bacak boylarından bahsediyorum) herkes skinny'leri içinde bir ömür geçirmeye hazır hale geldi? Öncelikle şunu söyleyeyim, ellerimiz için eldivenler neyse bacaklarımız için de skinny jean'ler o. Streç kumaşları sayesinde bacakları sarıp biraz daha ince gösteriyorlar. Düşük belleri, şikayet etmekten asla bıkmadığımız popolarımızı küçük göstermek için bir numara. Daracık paçaları sayesinde en sevdiğimiz stiletto'larımız hak ettiği değeri görüyor. Hayatımıza “statement shoes” diye bir tanımın girmesi de skinny jean'ler sayesinde olmadı mı zaten?

HER ŞEYİN BİR SONU VAR (MI?)
Ne var ki bir süredir moda dünyasında bu konuşuluyor: Skinny jean'lerin sonu mu geliyor? Kimilerine göre öyle. “Kadınları heyecanlandıran, ikinci derimiz gibi görünen skinny jean'lere gözlerimiz fazlasıyla alıştı. Artık yeni bir silüet istiyoruz. Şimdi bunu sağlayan bol kesim pantolonlar; daha havalılar ve kesinlikle bir tavırları var” diyor Derek Lam, bir röportajında. Öte yandan ekonomi kanalı Bloomberg, piyasadaki skinny jean satışlarının hızlı şekilde düşüşe geçtiğini açıkladı. Business of Fashion'ın Ağustos 2014'te yayınladığı bir makaledeyse NPD Group Inc'in yaptığı bir araştırmaya yer verilmiş. Araştırmaya göre kadınlar bir müddet skinny jean giymek istemiyor. “Kendilerini yıllarca bu daracık pantolonların içine sığdırmaya çalışan kadınlar şimdi konfor arıyor” diyor New York'ta bulunan araştırma firmasının analisti Wendy Liebmann.

Etİketler