MODA SHOPI GO’DA

MODA SHOPI GO'DA



İlk moda hatıranız neyle ilgili? Nasıl yöneldiniz moda dünyasına?

Aslında yaratıcı bir sektörde çalışmak aklımda hiç yoktu. Mustafa Taviloğlu'yla yaptığım yarım saatlik iş görüşmesi sırasında “Mudo'ya erkek koleksiyonu hazırlamak ister misin?” sorusu sonrası kendimi moda dünyasının içinde buldum. Gözümü ilk keşfeden ve bugünkü işimi yapmamı sağlayan kişi Mustafa Taviloğlu'dur diyebilirim.

Bu alanda çalışmaya başlamadan önce de modaya, giyinmeye meraklı mıydınız?
Kendi tarzını erken bulmuş biri olduğumu söyleyebilirim...

Şık giyinen, stil sahibi bir isimsiniz. Ne anlama geliyor sizce şık olmak?
Ben modası olmayan parçalara yatırımın en temel şıklık kodu olduğunu düşünen gruba dahilim. Kıyafetin markasından öte tasarımı, kumaş kalitesi ve rengiyle sizi yansıtmasının stili oluşturduğunu düşünüyorum. Bir de kup çok önemli; üzerinize tam oturan bir kıyafetin yarattığı etki, markasının lüks olup olmamasına bakmaksızın güçlü oluyor.

Stil sahibi kadın nitelemesi ne ifade ediyor sizin için?
Ne giydiğinden, trendlerden, akımlardan bağımsız olarak özgün tavrı olan bir kadın geliyor aklıma...

Türkiye'de genel anlamda modanın son yıllardaki gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Hem kendim hem de Shopi go olarak Türk tasarım sahnesine katılan yenilerin ve var olan isimlerin işlerini detayıyla takip ettiğimizi söyleyebilirim. Fikir aşamasında çok doğru noktalar yakalıyor genç nesil tasarımcılar. Ben bu konuya gösterdikleri özeni üretim aşamasında da aynı titizlikle korumalarını öneriyorum.

Erkek modasıyla, erkekler için tasarlayan modacılarla ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Sayılarının giderek artmasını heyecanla izliyorum. Belli bir ürün grubuna sadık kalarak kendini bu dalda geliştirmeyi seçen, tasarımcısı değil tavrı hep genç olan markaları çok beğendiğimi söyleyebilirim.

Maskülen ve feminen arasındaki sınırların kalktığı bir dönemdeyiz. Cinsiyetsiz ve androjen tasarımlar bu sezon yine çok revaçta. Ne düşünüyorsunuz?
Dönem modaları her zaman günün koşullarını, gerçeğini yansıtır. Hayatın hızlandığı, yaşam koşullarının ağırlaştığı bugünde, kadın ve erkeğin birbirlerinin dünyasına eskisinden daha az önyargıyla bakıyor olmasını ve anladıkça sınırların şeffaflaşmasını hem mantıklı hem de gerekli buluyorum.

Online bir alışveriş sitesinin kreatif direktörüsünüz. Dünya her alanda dijitale doğru evriliyor. Modanın dijital tarafıyla ilgili neler düşünüyorsunuz?
Modanın dijital tarafının kendine özgü ve hepimizin birlikte öğrendiği bir dil olduğu muhakkak. Bu yeni lisanı konuşmada aşama kat edeceğimiz de öyle. Değişmeyen tek şey bence, hangi mecrada olursa olsun gerçek ve samimi bir yetenekle karşılaştığımız zaman hissettiğimiz heyecan.

SELİN MİLOŞYAN

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.