Butik Esans Sanatı

Gizemli ve özel kokularla dolu bir dünyaya adım atmaya hazır mısınız? Butik parfüm markalarının eşsiz esansları, koku sanatını zirveye taşıyor.

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 29 Ocak 2024
Butik Esans Sanatı

Her biri özel bir hikayeye ve karaktere sahip butik parfüm markalarının, klasik parfüm deneyiminden daha fazlasını vaat ettiğini söyleyerek başlamak isteriz. Bireysellik ve özgünlüğün ön planda olduğu bu çağda, parfüm dünyasında da özgünlük önemli bir yer kazanmaya başlıyor. Dünya genelindeki koku trendlerine baktığımızda alışılagelmişin dışında kokular sunan, sıra dışı içeriklere sahip ve çoğu uniseks olan butik parfüm markalarına her gün bir yenisi ekleniyor. Geleneksel parfümlerden farklı olarak, bu markalar sadece bir koku sunmuyor, aynı zamanda bir hikaye anlatıyor. Her şişe, bir sanat eseri gibi özenle tasarlanıyor ve özel bir karakterin izini taşıyor. 

Butik Esans Sanatı / 0
1

IMAGINARY AUTHORS
Josh Meyer’in yaratıcı bir zihinle kurduğu Imaginary Authors, koku dünyasına benzersiz bir bakış açısı getirmeyi hedefleyen butik parfüm markalarının başında geliyor. Josh Meyer, her bir parfümünün ardında bir hikaye yazıyor ve bunlar, parfümün kendisini daha da anlamlı kılıyor. Marka adını da buradan alıyor; parfümleri sanki hayali yazarların eserleri gibi sunuyor. Imaginary Authors’un her ürünü, kitap gibi düşünülmüş bir isme sahip. Mesela, “A City On Fire” (Alevler İçindeki Bir Şehir), odunsu ve dumanlı notaları ile gerçek bir şehir yangınının izlenimini uyandırıyor. 

Butik Esans Sanatı / 1
2

BY ROSIE JANE
Güzelliğin ve doğallığın birleşiminden doğan bir hikaye: By Rosie Jane. Rosie Jane Johnston tarafından kurulan bu marka, doğanın zarafetini ve basitliğini parfüm şişelerine taşıyor. By Rosie Jane, sadece estetikle değil, aynı zamanda etik değerlerle de ön plana çıkan bir marka. Tüm kokuları çevre dostu ve vegan malzemeler kullanılarak üretiliyor. Doğadan ilham alarak ve sevgiyle tasarlanan her bir parfüm, kullanıcılarına sade, sofistike ve özgün bir koku deneyimi sunuyor. Markanın kurucusu Rosie Jane, en son çıkan Dulce için “Bu kokuyu, kendime her şeyin yoluna gireceğini hatırlatmak için tasarladım” diyor. 

Butik Esans Sanatı / 2
3

CLEAN RESERVE
Güzellik ve parfüm dünyasında çokça dikkat çeken Clean Reserve, tamamen doğal güzellik ve sürdürülebilirlik ilkelerini benimseyen bir butik parfüm markası. Marka, tamamen çevreye saygılı formülleri ve ayrıcalıklı esansları ile kullanıcılarına özgün bir koku deneyimi vaat ediyor. Bunu nasıl mı yapıyor? Parfümlerini, doğal ve organik bileşenlerden üreterek. Clean Reserve parfümleri, hikayeler anlatan özgün isimlerle de dikkat çekiyor. “Radiant Nectar”, “Skin” ve “Blonde Rose” gibi seçenekler, her bir esansın karakterini ve temasını yansıtıyor. Minimalist ambalaj tasarımları da beğenilen Clean Reserve, şeffaf cam şişeler ve abartısız etiketlerle markanın sadeliğini ve çevre dostu duruşunu net bir şekilde ortaya koyuyor. 

Butik Esans Sanatı / 3
4

ELLIS BROOKLYN
Bee Shapiro tarafından 2015 yılında New York’ta kurulan Ellis Brooklyn, parfüm dünyasına modern bir dokunuş getirme iddiasıyla doğuyor. Ürünlerinde kalite ve şeffaflığı ön planda tutan marka, her parfümü en kaliteli ve doğal içerikler kullanarak özenle hazırlıyor. Zaten markanın en büyük iddiası kullanıcılarına ürünlerinin içeriği konusunda tam bir şeffaflık sunması. Ellis Brooklyn’nin geniş bir parfüm koleksiyonuna sahip olduğundan bahsedebiliriz. Markanın imza kokularından biri “Myth” beyaz çiçek notaları ve odunsu dokunuşları ile sadece sofistike değil, unutulmaz bir izlenim bırakıyor. “Après” ise kış ayları için harika bir seçenek. 

Butik Esans Sanatı / 4
5

MAISON LOUIS MARIE
Maison Louis Marie, 1792’de Fransa’da kurulan bir ailenin parfüm mirasının uzantısı olarak karşımıza çıkıyor. Ailenin özgün formülleri ve parfüm yapımındaki ustalığı, günümüzde Maison Louis Marie’nin eşsiz ve çağdaş esanslarını yaratmada ilham kaynağı oluyor. Her bir parfüm ailenin köklü geçmişini günümüz modernitesiyle birleştiriyor. Marka, Fransız zarafetini ve zamansız lüksü parfüm şişelerine dökerek, koku dünyasına çağdaş bir yaklaşım getiriyor. Maison Louis Marie’nin geniş koku koleksiyonu, markanın özgün zevkini ve zarafetini de yansıtıyor. Markanın bestseller kokusu “No.04 Bois de Balincourt”un sıcak ve odunsu notaları zarif ve kalıcı bir imzaya dönüşürken, markanın en yeni kokusu “No.13 Nouvelle Vague” canlandırıcı ve zengin notalar sunuyor. 



Yazı: Damla Durak
Fotoğraf: Getty Images Türkiye, Lunde Baard
Stil: J. Chanut-Bombar, Deborah Dutrain
ELLE Türkiye Aralık 2023 sayısından alınmıştır.


SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

Yeni sayımızın kapağında oyuncu Hazar Güçlü var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.