VERSACE VE FENDI'NİN MİLANO MODA HAFTASI ÇIKARMASI

Donatella Versace ve Kim Jones marka değiş tokuşu yaptı!

ALYA BARUTOĞLU ALYA BARUTOĞLU 26 Eylül 2021
VERSACE VE FENDI'NİN MİLANO MODA HAFTASI ÇIKARMASI Instagram

Gucci, geçtiğimiz sene 100. yılını Aria koleksiyonu ile kutlarken Balenciaga ile sürpriz bir iş birliği yaparak moda sektöründe şok etkisi yaratmıştı. Şimdi ise lüks moda markaların partnerliği Versace ve Fendi ile devam ediyor. Versace’nin Milano Moda Haftası’nda beklenmedik ikinci defilesi ile Fendi iş birliğini sunacağı söylentileri dolaşırken, İtalyan markanın defilesi geçtiğimiz Cuma günü gerçekleşti. 



Business of Fashion’da yayınlanan habere göre Cuma günü gerçekleşen defilenin ardından küçük bir grup moda profesyonellerine Pazar günü gerçekleşecek farklı bir etkinlik için altın ve beyaz bir davetiye yollayan Donatella Versace’nin Fendi partnerliğini göstereceği tahmin edildi. 



Haberlere göre LVMH’in sahip olduğu Fendi’nin Kreatif Direktörleri Kim Jones ve Silvia Venturini Fendi ile çalıştığı söylenen Donatella, Pazar akşamı yılın en heyecanlı defilelerinden birini sergiledi. Temmuz ayında Instagram hesabından Donatella Versace ve Kim Jones ile bir fotoğraf paylaşan Kim Kardashian, iki markanın iş birliği söylentilerini artırmıştı.

“Bu daha önce hiç yapılmayan bir şeydi,” diyen Donatella Versace, Pazar akşamı Versace’nin Via Gesu’daki merkezinde kelimenin tam anlamıyla kreatif bir değiş-tokuş yaptı. Donatella, Fendi için bir koleksiyon tasarlarken, Kim Jones ise Versace için bir koleksiyon tasarladı. Her iki koleksiyonu da Pre-Fall 2022 için hazırlayan Kim ve Donatella’nın tasarımları Mayıs ayında Versace ve Fendi butiklerinde satışa sunulacak. 



Sır gibi sakladıkları projenin detaylarını Women’s Wear Daily’e açıklayan Donatella ve Kim, iş birliklerinin detaylarını anlattılar. “Donatella’yı da Versace’yi de çok seviyorum,” diyen Jones, “Her zaman Donatella’da örnek aldım ve Versace büyüdüğüm kültürün bir parçası oldu, bu marka bir fenomen. Modada bir şeyler kültürün parçası haline gelince, uzun süre kalıcılığını koruyabiliyor ve bu çok enteresan. Dünyada Donatella’yı tanımayan kimseyi bilmiyorum ve onunla tanışınca aşık olmayan da bilmiyorum — bu Donatella’nin büyüsü,” diye ekledi. 

Jones’u erkek kardeşi olarak gördüğünü söyleyen Donatella ise, “Etrafımdaki her şeyi izliyorum, özellikle yeni nesil tasarımcıları, onlardan çok fazla ve hepsi etkileyici değil. Ama benim fikrimce, bazıları kalabalık arasından sıyrılıyor ve bunlardan ilki de Kim oldu,” dedi. Genç tasarımcıları her zaman desteklemesi ile bilinen Versace, “Hepsinin fikri var, modayı önceki nesillerden farklı görüyorlar, bu da çok normal ama Kim’in lüks geçmişi de var. Lüksün ne olduğunu biliyor, lüksü genç nesil için daha erişilebilir ve güncel hale getirmeyi biliyor, bu da herkeste olmayan bir özellik. Belki başkaları da vardır ama onları henüz görmedim,” dedi. 



İş birliği fikrine Şubat ayında Donatella’nın evindeki bir yemekte karar verdiklerini söyleyen Versace, Kim Jones ile ilk tanışmalarında bile çok iyi anlaştıklarını belirtti. “Karl Lagerfeld Gianni’nin (Versace) en yakın arkadaşıydı ve Karl’ın pek fazla arkadaşı yoktu. Onların sürekli sohbet ettiğini ve güldüğünü hatırlıyorum,” diyen Donatella, “Her şey çok doğal ilerledi. Kim’in işindeki yaratıcılığı çok seviyorum, bu çok genç, havalı, yeni ve kaliteli. Bir takım elbise dikmeyi biliyor, fikirler bambaşka bir konu ama bu fikirleri nasıl hayata geçireceğini bilmek çok özel bir şey. Kim’de her iki özellik de var,” diye ekledi. 

Yeni projelerini iş birliği olarak adlandırmak istemeyen Versace, “Herkes iş birliği yapıyor ama cesur şey değiş-tokuş yapmak,” dedi. Adeta iki bölümlü bir defile sergileyen Kim ve Donatella, Versace ve Fendi’nin ikonik dokularını kaybetmeden kendi tasarımcı estetiklerini kattılar. Kim Jones’un Versace tasarımlarında çengelli iğneler, süper mini etekler ve barok desenleri görülürken, markaların logolarının bir arada kullanıldığı gözlerden kaçmadı. Versace’nin ikonik Medusa logosunun yanı sıra Fendi karelerini Versace desenleri ile buluşturan Jones, “Fendace” yazılı tasarımlar da sergiledi. Gianni Versace’nin tasarımlarına da göz kırpan Kim Jones dokunuşunda muazzam gece elbiseleri de boy gösterdi.

Koleksiyonunu sunduktan sonra seyircilere selam veren Jones’dan sonra defile alanındaki Versace logosu Fendi logosuna dönüşerek Donatella’nın sırası başladı. Fendi için süper mini etekler, 70’ler ilhamlı denimler, Fendi logolu elbiseler tasarlayan Donatella, aynı zamanda çengelli iğneler ile Versace dokunuşu eklenen ikonik Fendi Baguette ve Peekaboo çantaları tasarladı. Koleksiyonun sonunda seyircilere selam veren Donatella’nın ardından sahne arkasında iki logo birleşti ve Jones da sahnede Donatella’nın yanına katıldı. 

Kate Moss, Esther Canadas, Amber Valletta, Shalom Harlow, Naomi Campbell, Mariacarla Boscono ve Gigi Hadid gibi süper modellerin podyumda yürüdüğü Fendi ve Versace defileleri son dönemin en heyecan verici moda gösterimlerinden biri oldu. Değiş-tokuş stratejisinin oldukça yenilikçi olduğunu vurgulayan Donatella, “Bu bizim stratejimizin bir parçası, bir sürpriz — insanların ‘Nasıl?’ diyerek şaşkınlık içerisinde kalmasını istedik,” dedi. 

Yeni projeleri için birbirlerinin markalarının arşivlerinde uzun araştırmalar yapan Kim ve Donatella, geçmiş ve şimdiden ilham aldıklarını belirttiler. Köklü geçmişlere sahip olan Fendi ve Versace için genç ve zamansız tasarımlar yapmak istediklerini söyleyen Kim ve Donatella, markalarının köklerine kadar indiler. Farklı grup şirketleri altında olmalarına rağmen bu kreatif projeyi her iki tarafın da desteklediğini söyleyen Kim, “Burada iki harika marka bir arada çalışıyor, farklı sahipleri olan iki şirket ve bu para ile ilgili değil. Hepimiz birbirimizi çok seviyoruz ve Silvia (Venturini Fendi) da benim gibi Donatella’yı çok seviyor,” dedi. 

Versace ve Fendi projesinin geçtiğimiz sezon gerçekleşen Gucci-Balenciaga iş birliğine benzetilmesini istemediklerini söyleyen Donatella, “Bu bir şeyleri yapmanın çok yeni hali ve bu gerçekten güven ve dürüstlük gerektiriyor. Bunu başka birinin aklına gelmeden hızla yapmak istedik,” dedi. Koleksiyonun hızla üretilebilmesi için üretimi Fransa yerine İtalya’da yapmayı tercih ettiklerini söyleyen Kim ve Donatella, gelecekte yeni projelere sıcak baktıklarını da eklediler. 

Birbirlerinin tasarımlarına hayran olduklarını söyleyen Donatella, “Koleksiyonu gördüğümde çok mutluydum. Adeta bir hayal gibiydi," dedi. “Kutlamak çok güzel, son zamanlarda çok zor dönemlerden geçtik. Paris moda sektörünün çoğunu domine ediyor ve ilgiyi tekrar Milano’ya çekebilmek harika,” diyen Jones, “Bu gerçekten saf neşe getiren bir deneyimdi, en güzel zamanı geçirdim. İşimi çok seviyorum, tüm bunları deneyimleyebilmek için İtalya’ya gelebilmeyi çok sevdim,” diye ekledi. 


SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Türkiye 25 yaşında!

Mayıs sayımızda ELLE dergisi global kodlarıyla bir araya getirdiğimiz kendi alanlarında çok başarılı tam 8 isim ve 8 marka var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.