KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA

Bilinçli alışverişin yolu bu markalardan geçiyor…

ALYA BARUTOĞLU ALYA BARUTOĞLU 17 Kasım 2021
KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA Instagram

Dünyayı daha iyi bir yer yapmak için herkesin alışveriş yapmayı bırakması gerekiyor. Bu insanların şimdiki doğası sebebiyle pek de mümkün değil. Bu nedenle gözümüzü daha gerçekçi alternatifler ve atıklardan harika tasarımlar yaratan markalara çeviriyoruz. Sadece kendi satın aldıklarımız değil markaların ürettiği ve daha sonra atık olan birçok kıyafet var. Bunların geri dönüşümü yapılmazken ortaya büyük bir atık problemi çıkıyor. Evet… Gözünüzü korkuttuk biliyoruz! Ancak eski stoklardan üretim yapan, plastik atıklardan ayakkabı üreten veya sadece sipariş üzerine üretim yapan markalar var. 

Moda sektörü, kömür üretiminden sonra dünyaya en çok zarar veren sektör. Instagram sayfamızda sürekli ‘sürdürülebilir’ etiketleri ve ‘doğa dostu’ paylaşımları görüyoruz. Birçoğu ‘greenwashing’ olarak adlandırılan sahte sürdürülebilir markalar iken, bu ‘trend’ bizi endişelendiriyor. Daha sürdürülebilir bir dünya için alışveriş yapmak veya rutinlerimizi değiştirmek bir pazarlama stratejisi olmamalı. Birçok marka üretim yöntemlerini değiştirmesi harika bir şey ancak kalıcı bir etki için tamamen çevreye saygılı markaları gün ışığına çıkarmak istiyoruz. 

Cilt bakım ve makyaj dolabımızı etik ve hayvan testleri yapmayan markalar ile güncelledik. Peki ya gardırobumuz? Dünyanın genelinde bir iklim krizi süregelirken ve Birleşmiş Milletler çevre için kırmızı alarm verirken, biraz daha duyarlı ve bilinçli olabiliriz. Stilinizden ve kıyafet seçimlerinizden ödünç vermeniz şart değil. Dünyayı düşünen, karbon ayak izini azaltan ve geri dönüşümü bir felsefe edinen markalar, gardırobumuzu anında çok daha farkında ve duyarlı hale getiriyor. Sadece sürdürülebilir materyaller değil iş etiğine de önem veren bu markalar, yerel üreticilere ve kadınlara da iş imkanı tanıyorlar. Alışveriş yaparken çok daha mutlu hissedeceğinizin garantisini veriyoruz!

Fotogaleride kendini sürdürülebilirliğe adamış 20 markayı inceleyebilirsiniz…

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 0
1 Instagram

COLLINA STRADA

2008’de tasarımcı Hillary Taymour tarafından kurulan Collina Strada, renkleri ve sürdürülebilirliği öne çıkarıyor. Eğlenceli batik desenleri ve capcanlı tasarımları ile dikkat çeken Collina Strada, eski stoklardan kalan kumaşları kullanıyor. Aynı zamanda OR Foundation ile iş birliği yapan marka, daha sürdürülebilir bir gelecek için araştırmalara destek oluyor. 

Fotoğraf: @collinastrada

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 1
2 Instagram

MARINE SERRE

2016’da kurulan Marine Serre, 2017’de LVMH Prize ödülünü kazanmıştı. Fütüristik tasarımlarının yanı sıra üretimde sürdürülebilirlik araştırmaları yapan Marine Serre, moda sektörünü bir adım ileriye taşımak istiyor. İkonik ay desenleri ile Byeonce’den Kylie Jenner’a kadar birçok ismin stilini süsleyen Marine Serre, aynı zamanda sürdürülebilir üretim süreçlerini bir video serisi olarak Instagram’dan paylaşmıştı.

Fotoğraf: @marineserre_official

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 2
3 Instagram

HEREU

Sürdürülebilir çanta kategorisinde yer alan Hereu’nun tüm ayakkabılar ve çantaları yerel sanatçılar tarafından elde üretiliyor. Hem yerel zanaatkarlara iş imkanı veren Hereu hem de doğal materyalleri ile doğaya zarar vermiyor. İspanya’da kurulan Hereu markası, tüm üretimi İspanyol zanaatkarlar ile yapıyor. 

Fotoğraf: @hereu_

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 3
4 Instagram

WOLFORD

Kısa bir süre önce Amina Muaddi ile iş birliği yaparak radarımıza giren Wolford, tayt, iç giyim ve ev kıyafetleri üretiyor. Sürdürülebilir üretime sadık kalan Wolford, sürdürülebilirlik belgesi ‘Cradle to Cradle’ sertifikasının altın seviyesine sahip olan ilk ve tek marka. Kısa bir süre önce Aurora adlı koleksiyonunu tanıtan Wolford, biyolojik olarak yenilenebilen materyaller tercih ediyor. 

Fotoğraf: @wolford

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 4
5 Instagram

MUSIER PARIS

Instagram sayfasında çevreye olan sevgisini paylaşan Parisli influencer Anne-Laure Mais tarafından kurulan Musier Paris, önceki koleksiyonların kumaşlarını kullanarak üretim yapıyor. Modanın atık sorununa çözüm getirmek isteyen Mais, tasarımlarında hiçbir kumaşın boşa harcanmamasını hedefliyor.

Fotoğraf: @musierparis

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 5
6 Instagram

GANNI

Önümüzdeki 3 sene boyunca dünya, insan, ürün ve refah olarak dört farklı konuya odaklanacağını duyuran Ganni, 1 kg kıyafet başına CO2 emisyonlarını %30 oranda azaltmayı ve cinsiyet eşitliği politikasını yürürlüğe aldığını duyurdu. İnovatif projelere yatırım yapan Ganni, sürdürülebilir kumaşlar ile üretim yapacağını duyurdu. 

Fotoğraf: @ganni

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 6
7 Instagram

STELLA MCCARTNEY

Bu listede Stella McCartney olmasaydı olmazdı… Sürdürülebilir moda ‘trend’ olmadan önce de markasının tamamını bu konuya adayan Stella McCartney, lüks modanın en ünlü sürdürülebilir öncüsü. Tamamen vegan deri kullanan ve tasarımlarında hayvansal ürünler bulundurmayan Stella McCartney, şirket içinde bile karbon ayak izini azaltmaya çalışıyor. Her sezon farklı bir sosyal proje ile karşımızda olan Stella McCartney, sürdürülebilirliği sadece kumaş ve üretimde değil markanın 360’ında yapan isimler arasında. 

Fotoğraf: @stellamccartney

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 7
8 Instagram

AYA MUSE

Los Angeles’ta kurulan Aya Muse markası, 2018’de popüler olan bisikletçi şort furyası ile öne çıktı. Emily Ratajkowski, Bella Hadid ve Kaia Gerber gibi isimlerin favori triko tasarımlarına imza atan Aya Muse, koleksiyonlarında %95 oranda geri dönüştürülmüş iplik kullanıyor. Aynı zamanda fabrikalarında ve ambalajlarda tek kullanımlık plastikleri kaldıran Aya Muse, öne çıkan markalar arasında. 

Fotoğraf: @ayamuse

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 8
9

MOTHER OF PEARL

Bilinçli ve sürüdürülebilir bir şekilde tasarım yapmayı mükemmel hale getiren Mother of Pearl markası, Amy Powney tarafından kuruldu. Modern ve özel parçaları ile dikkat çeken Mother of Pearl’ün her parçası organik ve doğal kumaşlar ile üretiliyor. Sürdürülebilir olduğu kadar etik olan bu marka, çalışanlarına da eşit haklar sağlıyor. 

Fotoğraf: @motherofpearl

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 9
10 Instagram

HOUSE OF SUNNY

Kendall Jenner’ın Instagram’da giydiği yeşil havlu elbisenin yaratıcıları olan House of Sunny, hızlı moda sistemine karşı gelerek oldukça sınırlı üretim yapıyor. Yılda sadece iki koleksiyon çıkaran House of Sunny, tasarım ekibinin sürdürülebilir kumaşlar ve üretim teknikleri konusunda araştırma yapmalarını sağlıyor. Tüm üretim noktalarının etik ve sürdürülebilir olduğuna emin olmak için ziyaretler yapan House of Sunny ekibi, kürk, deri ve ipek kullanmıyor. Sadece etik yün üreticilerinden yün tedarik eden House of Sunny, aynı zamanda ellerinde kalan kumaşlardan ve malzemelerden aksesuar üretiyor. 

Fotoğraf: @houseofsunny

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 10
11 Instagram

STINE GOYA

Kopenhag’da kurulan Stine Goya, eğlenceli desenleri ve renkli tasarımları ile biliniyor. Modanın dünyada yarattığı atığı azaltmayı hedefleyen Stine Goya, sürdürülebilir kumaşları tercih ediyor. Hiçbir zaman araştırmayı ve gelişmeyi bırakmayan bu marka, tüketicilere ve hissedarlara olabildiğince şeffaf olmayı hedefliyor. Her sezon sürdürülebilirlik hedeflerine göre üretim yapan Stine Goya, tercih edilen sürdürülebilir markalar arasında. 

Fotoğraf: @stinegoyastudio

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 11
12 Instagram

REFORMATION

Ünlülerin favori elbise markalarından biri olan Reformation, zahmetsiz feminen silüetleri ve sevimli desenleri ile öne çıkıyor. Tamamen sürdürülebilir kumaşlar ile üretim yapan Reformation, eski stoklarındaki kumaşları veya vintage kıyafetlerin kumaşlarını kullanıyor. Kaia Gerber, Emily Ratajkowski ve Hailey Bieber gibi ünlülerin gardıroplarında gördüğümüz Reformation, tebriği hak eden bir marka!

Fotoğraf: @reformation

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 12
13 Instagram

FAITHFULL THE BRAND

Bali’de üretilen Faithfull the Brand tasarımları, hem yerel zanaatkarlara destek oluyor hem de sevimli tasarımlar sunuyor. Kullandığı ürünlerin kim tarafından ve nasıl yapıldığını bilmek isteyenler için harika bir alternatif olan Faithfull the Brand, oldukça özel stillere imza atıyor. Tüm çalışanlarına eşit imkanlar tanıyan Faithfull the Brand, ünlülerin de tercih ettiği markalar arasında. 

Fotoğraf: @faithfullthebrand

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 13
14 Instagram

RE/DONE

2014’te Los Angeles’ta Sean Barron ve Jamie Mazur tarafından kurulan Re/Done, eski Levi’s jean pantolonları özgün ve modern stillerde tasarlıyordu. Hızla büyük markaların dikkatini çeken Re/Done, en yeni teknolojiler ile en sürdürülebilir denim opsiyonlarını sunuyor. Artık sadece denim yerine elbise, tişört, sweatshirt hatta takım elbise bile tasarlayan Re/Done, kısa bir süre önce geri dönüştürülmüş deriden ve plastik şişelerden üretilen bir sneaker koleksiyonu da sundu. 

Fotoğraf: @shopredone

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 14
15 Instagram

ALOHAS

Sadece ‘pre-order’ yöntemi ile çalışan Alohas, atık ve satılmayan stok riskini ortadan kaldırıyor. Siparişlere göre üretim yapan Alohas, ‘2nd Life’ adlı projesi ile vegan materyalleri araştırıyor. Deriye alternatif olarak bitki bazlı materyalleri inceleyen Alohas, kaktüs ve mısır koçanlarından ayakkabılar üretiyor. Aynı zamanda okyanuslardaki balık ağalarından elde edilen Econyl kumaşıyla mayo üreten Alohas, sürdürülebilir favoriler arasında. 

Fotoğraf: @alohas

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 15
16 Instagram

GABRIELA HEARST

New York’un en etkili tasarımcılarından biri olan Gabriela Hearst, New York Moda Haftası’nın ilk karbon-nötr defilesini ortaya koyan isim. EcoAct ile birlikte çalışarak karbon ayak izini küçültmeyi hedefleyen Gabriela Hearst aynı zamanda Kenya’da yardım projelerine bağış yapıyor. Koleksiyonlarının %25’inin satılmayan stok veya eski materyallerden olduğunu söyleyen Hearst, modanın atık döngüsünü kırmayı hedefliyor. Geçtiğimiz sene Chloé’nin Kreatif Direktörü olarak göreve başlayan Hearst, sürdürülebilirlik anlayışını Chloé’ye de taşımak istiyor. Sadece sürdürülebilir üretim yöntemlerini değil etik üretimi destekleyen Hearst, Uruguay’da 600 kadına iş sağlamıştı. 

Fotoğraf: @gabrielahearst

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 16
17 Instagram

SIMON MILLER

Geçtiğimiz sene platformlu terliklerin geri dönüşünde katkısı olan Simon Miller, sürdürülebilir moda dünyasının dikkat çeken isimlerinden biri. Influencerların favori çantalarını ve ayakkabılarını tasarlayan Simon Miller, sadece su atığını sınırlayan organik ve ozon teknolojisini geliştiren üreticiler ile çalışıyor. Sürdürülebilir üretim ve modada araştırmalarını sürdüren Simon Miller, her sezon daha etik ve çevre dostu tasarımlar ile karşımıza çıkıyor. 

Fotoğraf: @simonmillerusa

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 17
18 Instagram

BAUM UND PFERDGARTEN

Kopenhag’ın yeni moda şehirlerinden biri olması ile birlikte birçok Danimarkalı moda markası dikkatimizi çekmeye başladı. Kopenhag’ın minimalist ama renkli ve sürdürülebilir felsefesini benimseyen bir diğer marka ise Baum Und Pferdgarten. 1999’da Helle Hestehave ve Rikke Baumgarten tarafından kurulan bu marka, influencerların da favorileri arasında. Önümüzdeki beş sene içerisinde karbon ayak izini azaltmayı ve yerel halka iş fırsatı tanımayı hedefleyen Baum Und Pferdgarten, çevreye ve hayvanlara zarar vermeden üretim yapıyor. 

Fotoğraf: @baumundpferdgarten

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 18
19 Instagram

VEJA

2004’te kurulan Veja, birkaç sene önce Meghan Markle sayesinde radarımıza girmişti. Deriye alternatif materyaller kullanan Veja, Sans Frontieres atölyesi ile iş birliği yaparak ihtiyacı olan insanlara iş imkanı da sağlamıştı. Tamamen vegan ayakkabıları ile birçok ünlünün tercihi olan Veja sneakerları, spor ayakkabılarının en bilinçli alternatiflerinden biri. 

Fotoğraf: @veja

KENDİNİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ADAMIŞ 20 MARKA / 19
20 Instagram

PANGAIA

İnovatif teknoloji ve biyo-mühendislik materyallerine odaklanan Pangaia, tüm tasarımların sürdürülebilir veya geri dönüştürülmüş materyallerden üretiyor. Son zamanların en popüler eşofman takımlarına imza atan Pangaia, tamamen iklim-pozitif bir marka olmayı hedefliyor. Kuru çiçeklerden ceketler veya okaliptüs ve deniz yosunu lifinden tişörtler tasarlayan Pangaia, doğaya verilen zararı geri çevirmek istiyor. 

Fotoğraf: @pangaia


SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Türkiye 25 yaşında!

Mayıs sayımızda ELLE dergisi global kodlarıyla bir araya getirdiğimiz kendi alanlarında çok başarılı tam 8 isim ve 8 marka var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.