Bottega’nın zanaatkârlığı bir kez daha merkeze aldığı bu kampanya, İngiliz fotoğrafçı Jack Davison’ın kadrajı, stilist Robbie Spencer’ın gözü ve koreograf Lenio Kaklea’nın bedensel anlatımıyla hayat buldu. 1975 yılında doğan Intrecciato dokuması, Bottega Veneta’nın sadece imza dokusu değil, aynı zamanda kimliğinin bir parçası. Bu yıl, markanın sessiz ama güçlü dili olan bu örgü tekniği 50. yaşını kutluyor. ‘Craft Is Our Language’ adlı yeni kampanya, yalnızca zanaate bir övgü değil, aynı zamanda çağdaş modanın içinde kalıcılık, sadelik ve ellerin hikâyesi üzerine bir manifesto oluşturuyor. Kampanyada yer alan isimler de bu sessiz manifesto kadar dikkat çekici: Barbara Chase-Riboud, Neneh Cherry, Troy Kotsur, Tyler, the Creator, Julianne Moore, Zadie Smith, Shu Qi, Lauren Hutton, Stray Kids’ten I.N ve daha birçok yaratıcı isim kamera karşısında elleriyle konuşuyor, anlatıyor, üretiyor. Röportajında Neneh Cherry, müzisyen babası Ahmadu Jah'ın, enstrüman çalarken ellerinin aldığı şekilleri anımsıyor. Bu çok sesli ama sade anlatı, lüks dünyasının zanaatla kurduğu değerli bağın evrenselliğini kullanıyor.
Eylül ayında çıkacak olan ve 50 farklı el hareketini içeren kampanyanın ikinci adımı olan sözlük kitabı, bu soruya Munari’den ilhamla yaratıcı bir yanıt sunuyor. Bir tür görsel sözlük olan bu yayın, markanın değerlerini, üretim dilini ve estetik duruşunu soyut değil, somut biçimde bir iletişim türüne dönüştürüyor. Tasarım tarihinde Munari’nin jestlere verdiği önemle, Abidin Dino’nun ellere verdiği önem arasında bir bağ kurabilir miyiz sizce de? Eller bir şey üretirken aynı zamanda düşünür, anlatır, inşa eder. ‘Zanaat Bizim Dilimizdir’ de bu düşüncenin somut dışavurumu niteliğinde. Bottega Veneta, moda endüstrisinin ‘hızlı’ takıntısına karşı, zamanla üretilen kaliteyi savunuyor, ve bunu sözcüklerle açıklamak yerine ellerin aldığı farklı formlarla iletişime geçiriyor.