DİJİTAL DEVRİMİN NERESİNDEYİZ?
Moda sektöründeki Türk markalarının dijital devrimi nasıl yaşadığını merak ettik
ELLE ONLINE 20 Haziran 2014
MAVİ


Mavi, Facebook'ta 1,5 milyona yakın hayran sayısına sahip. 68 bin Twitter, 20 bin kadar Instagram'daki takipçisi var. Tumblr'daki 140 bine yakın hayran sayısı sayesinde, Global Tumblr'ın “spotlight” markalar bölümüne giren tek Türk moda markası. Mavi gençlerle yakın, samimi ve ilham verici iletişim kurmayı önemsiyor. Mavi, “ilklerin markası” olmayı, “Bunu yapsa yapsa Mavi yapar!” dedirtmeyi seviyor.~ ROMAN


Roman'ın en aktif kanalları Facebook ve Instagram. Bunların yanı sıra, Twitter ve Pinterest mecralarında da hızla yol alıyorlar. Marka, sosyal medya hesaplarında düzenli olarak yaratıcı içerikler paylaşıyor, Facebook üzerinden de reklam kullanıyor. Roman bu mecralarda takipçilerine dönemsel projeler de geliştiriyor. Geçtiğimiz sezon, Şehir & S til adlı kombin yapma uygulaması epey ilgi görmüş. Yapılan projeler roman. com.tr'yle bağlanıyor, böylece satışa dönüşünü de ölçümleniyor. Roman bu yıl kendi dergisini de iPad'e taşınmış.~ YARGICI


Yargıcı Ocak 2014'te bir ilki gerçekleştirerek yeni koleksiyon için Instagram üzerinden lansman düzenledi, 10 gün boyunca yeni koleksiyondan detay ve ipuçlarını takipçileriyle paylaştı. 2014 ilkbahar-yaz koleksiyonunu mağazalara girmeden dört gün önce sadece Instagram takipçilerine sunup ön satış gerçekleştirdi. Bu sayede sosyal medyada takip eden sadık müşteriler, herkesten önce yeni koleksiyondan alışveriş yapma şansına sahip oldu.~ İPEKYOL, MACHKA, TWIST


Bir yıldır sosyal medyayı aktif kullanan İpekyol, Machka ve Twist; reklam çalışmalarını eş zamanlı olarak Facebook, Instagram, Twitter ve Pinterest üzerinden hedef kitleye ulaştırıyor. Sosyal medya üç marka için de müşterisiyle günün her saati iletişim kurulan bir platform, anlık reaksiyonlar alınan ve anlık çözümler için ipuçları veren interaktif bir iletişim kanalı olarak kabul ediliyor. Twist, en son Sevgililer Günü'ne özel “Aşk Kombini” projesini hayata geçirdi; Aşk Kombini hashtag'iyle birbirine en uyumlu çiftlere çağrı yapıldı. Üç marka da bu tür projeleri, takipçisini yakından tanımak, onlarla duygusal bağ kurmak için fırsat olarak görüyor.





SUZAN YURDACAN
SON HABERLER