Moda sektörünü düzeltmek konusunda ve sektörü daha sürdürülebilir yapma konusunda birçok tartışma oluyor. Genelde birçok konuşmanın ve seminerin gerçekleştiği sürdürülebilirlik konusunda aksiyon alan çok az isim ve marka var. Ancak Dries Van Noten değişime inananlar arasında! Altuzarra’nın CEO’su Shira Sue Carmi ve Lane Crawford’un Başkanı Andrew Keith ile bir Zoom serisi düzenleyen Dries Van Noten moda sektörü hakkında sohbetler gerçekleştirdi.
Sohbetlerde konuşulanları geçtiğimiz günlerde açık bir mektup olarak internette yayınlayan Dries Van Noten, Gabriela Hearst, Erdem Moralıoğlu, Joseph Altuzarra, Tory Burch, Craig Green ve Proenza Schouler’ın tasarımcıları Jack McCollough ve Lazaro Hernandez’den imza topladı. Sektörün işleyişini değiştireceklerine söz veren isimler sürdürülebilirliğin COVID-19’un modaya verdiği ekonomik zarardan daha önemli olduğuna inanıyorlar.
Güncel satış sezonlarını değiştirme önerisi sunan tasarımcılar, Sonbahar koleksiyonlarının Ağustos’tan Ocak ayına kadar ve İlkbahar koleksiyonlarının Şubat ayından Temmuz’a kadar satışta olacağını belirttiler. İndirimlerin sadece bu dönemlerin sonunda olacağını ekleyen tasarımcılar, indirimsiz satışların daha uzun sürmesini istiyorlar.
Aynı zamanda sürdürülebilirlik hakkında kararlar veren imzalayanlar, daha az kumaş atığı ve seyahat ile karbon ayak izlerini azaltacaklarına söz verdiler. Dijital showroom yöntemine dönerek defile konusunda değişim yapacak olan tasarımcılar tüm üretim süreçlerini sürdürülebilir hale getirmek istiyorlar. Aşağıda Dries Van Noten’in öncülüğündeki mektubu görebilirsiniz:
“Yakın bir zaman önce küresel moda sektöründe bir grup CEO, satın alıcı ve kreatif direktörler olarak ortak vizyon paylaştığımız bir seri konuşmanın ardından işimizin dönüşmesi gereken yolları tartıştık.
Mevcut ortamın zorlu olmasına rağmen, işlerimizi sadeleştirerek, sürecimizi çevresel ve sosyal açıdan daha sürdürülebilir hale getirmeye karar verdik. Nihayetinde kararlarımızın müşterilerin ihtiyaçlarına daha yakın hale gelerek temel ve hoş bir fırsat olacağını kararlaştırdık.
Üretim zinciri ve satış takviminde sürdürülebilirliği artırmak için çalışacağız:
Birlikte çalışarak müşterilerimiz, gezegenimiz ve moda topluluğu üzerindeki etkimiz için sektör olarak daha sorumlu hale geleceğiz. Bu şekilde modayı dünyanın önemli bir parçası haline getiren yaratıcılığı ve büyüyü geri kazandıracağız.”