Markanın 70 yıllık tarihi boyunca ilk kadın kreatif direktör olan Maria Grazia Chiuri, Dior’daki ilki olan, İlkbahar/Yaz’17 koleksiyonunu sundu. Dior’un geçmişi ve kadın vücudundan etkilenen Chiuri, korseler, eskrim den ilham alan parçalar, sloganlı tişörtler ve elastik bantların yer aldığı ve Dior için sıra dışı diyebileceğimiz bir koleksiyonla karşımıza çıktı. ‘Yeni Dior’ diye adlandırılan koleksiyonla ilgili bilmeniz gerekenler, şöyle:
#text>
#text>
#text>
#text>
Musee Rodin’de gerçekleştirilen defilede Marion Cotillard, Diane Kruger, Jennifer Lawrence, Milla Jojovich, Kate Moss ve Carla Bruni Sarkozy ön sırada yer alan isimlerdendi.
#text>
#text>
#text>
#text>
Dior'un kendi için yeni bir dönem başlatan bu defilesinden paylaştığı fotoğraflar, iPhone 7 Plus'la çekildi. Markanın resmi Instagram, Snapchat, Periscope hesaplarından paylaşılan fotoğraf ve yapılan yayınların da hepsi, iPhone 7 Plus'ın gelişmiş kameralarının eseri.
#text>
#text>
Zodyak desenleri ve tarot kartlarını anımsatan baskılar da defilenin öne çıkanlarındandı. Bu desenler de iç çamaşırını andıran zarif, şeffaf ve payet işlemeli elbiselerin üzerinde; yani Chiuri’nin Valentino’da ustalaştığı tarzda elbiselerde yer aldı. Kısacası bir nevi, Chiuri’nin Valentino’daki yıllarına bir saygı duruşu niteliğindeydi.
#text>
#text>
#text>
#text>
Chiuri gelişiyle, 90’ların yıldızı logoların hakimiyetini de müjdeledi: Üzerinde ‘Christian Dior J’Adior’ yazan elastik spor bantlardan, topukluların bağcıklarına, gözlüklerden ‘Choker’lara kadar neredeyse her yerde bulunan logolar dikkat çekenlerdendi. Sporlaşan ve modernleşen Dior podyumunda beyaz renkte, eskitilmiş görünen denim kumaşa bile yer vardı!
#text>
#text>
#text>
#text>
Koleksiyonun çoğunluğunda kısa topuklular, eskrim sporuna ait botlar ve ‘sneaker’lar ön plandaydı. Yani ayakkabılar da kadınların rahatlığını ilk sıraya koydu. Chiuri eskrimin Dior defilesinde yer etme sebebiniyse, ”Eskrim düşünceyle aksiyon, kalp ve akıl arasındaki dengeye odaklanan bir disiplin. Kadın vücudu eskrim üniformasına kendini adapte ettiği için, karşılığında forma da onun kıvrımlarına göre şekilleniyor.” sözleriyle anlattı. Yani, giyim alanında 2. dünya savaşından sonra kadınlara kıvrımlarını geri kazandıran Dior’un ‘Yeni Görünüm’ünde eskrim üniforması, kadın vücudunun kişiselliğinin önemini vurguladı.
#text>
#text>
#text>
#text>
İlk kadın tasarımcının koleksiyonunda feminizm ateşi olmadan olur muydu? Beyonce’nin şarkılarında ‘sample’ olarak kullandığı, Chimamanda Ngozi Adichie’nin meşhur TED konuşmasından esinlenen ‘Hepimiz feminist olmalıyız’ yazılı tişört, spor duruşunun yanı sıra; verdiği mesajla sosyal medyanın en çok paylaşılanları arasına girdi.
#text>
#text>
Bu koleksiyon tüm getirdikleri ve sokak giyimine yaklaşmasıyla sosyal medya da öncekilere göre çok daha büyük bir ses getirdi. Chiuri’nin ilk koleksiyonu Simons’ın vizyonunun tam tersi olsa ve Dior’un ana kodlarına pek yer vermese de, bu yeni tavırların markanın satışlarını artırması bekleniyor. Ancak, Adichie’nin sözlerini alıntılayan ve feminizmin hakimiyetinin ayak seslerini duyuran defiledeki 64 modelden sadece 4 tanesinin farklı ten renklerinde olmasıyla marka yine, şimşekleri üzerine çekti.
#text>