Bulgari Zanaatkârlığının Yeni Adresi
Bulgari tek markaya ait en büyük değerli mücevher üretim tesisi olarak bildirdiği Bulgari Manifattura'nın açılışını gerçekleştirdi.
ELLE ONLINE 04 Mayıs 2025

Bulgari, “Made in Italy" değerlerine bir övgü olarak yenilikçilik, sürdürülebilirlik ve üstün zanaatkârlığa olan bağlılığını geleceğe taşımaya kararlılıkla devam ediyor. Marka, Valenza’daki Manifattura üretim tesisinin genişletilmiş halinin açılışını 16 Nisan 2025’te gerçekleştirdi. 33.000 metrekareye ulaşan alanıyla tesisin, tek bir markaya ait dünyanın en büyük mücevher üretim tesisi konumuna geldiği bildiriliyor. Genişletme çalışması, üretim kapasitesini 2029 yılına kadar iki katına çıkarmayı ve 500’ün üzerinde yeni istihdam yaratmayı hedefliyor. Açılış kapsamında, Bulgari’nin halka açık ilk mücevher eğitim merkezi olan Scuola Bulgari de tanıtıldı.



Bulgari, tesisin zanaatkârlığın geliştiği Valenza bölgesindeki konumunu, geleneksel tekniklerin aktarımı ve üretim süreçlerinin modernizasyonu doğrultusunda konumlandırıyor. Bu doğrultuda kurulan Scuola Bulgari, değerli taş yerleştirme ve altın işçiliği alanlarında profesyonel eğitim sunmayı amaçlıyor. TADS iş birliğiyle yürütülen eğitim programları, mevcut Bulgari Jewelry Academy ile paralel biçimde yürütülüyor.


İtalya Girişimler ve Made in Italy Bakanlığı’nın desteğiyle gerçekleşen açılışa, Bulgari CEO’su Jean-Christophe Babin, LVMH İtalya Başkanı Toni Belloni, Piyemonte Bölgesi Başkan Yardımcısı ve Bölge Bakanı Elena Chiorino ile Girişimler ve Made in Italy Bakanlığı Müsteşarı Fausta Bergamotto katıldı. Etkinlik, tesiste kalıcı olarak yer alacak iki sanat enstalasyonunun tanıtımıyla desteklendi. Zaha Hadid tarafından 2011 yılında tasarlanan “Serpenti” eseri ve 2024 yılında Bulgari’nin 140. yılına özel olarak hazırlanan “Vista Aeterna” enstalasyonu tesise yerleştirildi. Ayrıca, yeni ve mevcut üretim alanlarını bağlayan tünelde stencil sanatçısı Lucamaleonte’nin bir duvar resmi yer aldı.

Bvlgari CEO Jean-Christophe Babin, LVMH İtalya Başkanı Toni Belloni


Bulgari, Valenza’daki bu yatırımla birlikte, saat ve aksesuar üretim tesislerinde de entegre üretim yapısını güçlendirmeyi planlıyor. İsviçre Saignelégier’deki saat üretim tesisinin genişletilmesiyle saat kasası ve kadran üretimi ilk kez aynı alanda toplanıyor. Bu alan 3.400 m²’den 4.400 m²’ye çıkarılmış.

Floransa’da yer alan aksesuar üretim tesisi ise Bulgari Accessori markasının temel üretim noktası olarak faaliyet gösteriyor. 20. yüzyıl başlarına ait restore edilmiş bir tekstil fabrikasında konumlanan tesis, yüzde 100 yenilenebilir enerjiyle çalışıyor ve ISO 14001 çevre yönetim sistemi sertifikasına sahip. Tesis, deri işçiliği alanındaki yerel üretim geleneklerini sürdürülebilirlik ve inovasyon odaklı bir yaklaşımla birleştirmeyi amaçlıyor.






SON HABERLER