Bu yıl ikincisi düzenlenen ELLE Better Dijital Kadın Etkinliği yine şaşırtıcı, durmadan üreten, yaptıklarıyla hepimize ilham veren kadınları bir araya getirdi. Tencel, Otokoç,Mcdonald's ve Natureage Collagen sponsorluğunda 28 nisan tarihinde gerçekleşen ELLE Better'da Eco-Preneur Ruh, Akıl Terı̇, Cam Tavan Arabada Güzel, 1+1 Hayata Bakış, Kadının Adı Bahar, 1+1 Stil Oyunu, Kırmızı-Beyaz Kadınlar, Yolculuk Nereye? başlıkları altında tam sekiz panele katılan hepsi birbirinden değerli konuşmacılar içerik ve yeni fikirleriyle izleyenlere ilham oldu.
ELLE Better ilk panelin sponsoru Tencel, moda sektöründeki çevreci harekete öncülük eden, tüketicilerini daha iyi bir dünya ve gelecek için iyi olanı seçmeye teşvik eden markalardan biri. Geçtiğimiz yıl başlattığı “iyi olanı bul” kampanyası ile moda sektöründe çevreye duyarlı çalışmalarıyla adından gururla bahsettiren markanın kullanım ömrü tamamlandığında doğada çözünen veya geri dönüştürülebilen kumaşları, liflerden yapılmış lyocell ve botanik kökenli elyafları bulunuyor.
Çevresel açıdan sürdürülebilir iş modelleri geliştirme ve bu alanda yatırım yapma olarak tanımlayabileceğimiz ECO-PRENEUR RUH panelin moderatörü Styleboom blog’unun kurucusu, akademisyen Burçin Akgün Ünaldı oldu. Ünaldı, moda endüstrisi ve ekonomisi üzerine içerikler ürettiği blogu ve Instagram sayfasıyla bir fikir ve ilham öncüsü. Konuklar ise sürdürülebilir yaşam aktivisti ve DK Dükkan kurucusu Dilara Koçak, ikinci el lüks bir moda platformu olan Original Seconds’ın ikinci nesil kurucusu Eda Gürkaynak ve Elli2 Nightwear kurucu ortakları Eda Dayıoğlu ve Nazan Sulayıcı’ydı.
Burçin Akgün Ünaldı “Dünyamızın geldiği noktayı hepimiz biliyoruz. İklim krizi, sürekli artan sera gazı salınımı, iklim değişikliğine bağlı tüm dünyada etkisini gösteren yangınlar, afetler... İçinde yaşadığımız, tüm canlılara ev, yuva olan dünyamıza verdiğimiz zararın önüne geçebilmek için hepimizin yapacağı bir şeyler var” diye başladığı konuşmasına “Yaşadığımız tüketim çılgınlığına dur demek için yavaşlamak ve her koşulda dünyamız için iyi olanı seçmek zorundayız. Bu anlamda Lenzing gibi sürdürülebilir markaların çoğalması ve her alanda sürdürülebilir seçimler yapmamızda yardımcı olması gerçekten çok kıymetli. Konuklarımla kendi sürdürülebilirlik hikayelerini konuşacağız, onlardan cesaret ve ilham alacağız” diye devam etti. Her türlü atık ve kullanılmış malzemeyi ileri ve geri dönüşümle sanat eserlerine dönüştüren Deniz Sağdıç, sağlıklı beslenme konusuna gönül veren Dilara Koçak, aşırı üretim ve tüketime alternatif, döngüsel bir moda hareketi hedefleyen Original Seconds markasının ikinci nesil kurucusu ve yöneticisi Eda Gürkaynak ve sürdürülebilir Elli2’nin kurucuları Nazan Sulayıcı ve Eda Dayıoğlu bu panelde hikayelerini ve tecrübelerini paylaştı, yeni fikirler sundu.
ELLE Better’a kayıt yaptırıp o günü bizimle geçirenler biliyor. Özeti okumak başka, asıl panelleri dinlemek bambaşka.
Otokoç sponsorluğunda CAM TAVAN ARABADA GÜZEL günün üçüncü paneliydi. Sorumlu marka kimliğiyle spora ve toplumsal gelişime destek çalışmalarını da sürdüren, bu konuda pek çok markaya örnek olan Otokoç Otomotiv, toplumsal cinsiyete dayalı yargılara ve kadınların potansiyeline ulaşmasının önündeki her türlü görünmez engele dikkat çektiği ‘Cam Tavan Arabada Güzel’ farkındalık projesini 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde başlatmıştı. Bu projenin ve spor alanındaki başarı hikayelerinin yer aldığı üçüncü panelin moderatörlük görevini Otokoç Otomotiv Pazarlama Müdürü Esra Arslanbaş Kaynak üstlendi. Paneldeki üç kadın konuk, Fenerbahçe Kulübü kadın futbol takımı oyuncusu Demet Bozkurt, Karting Sporcusu-2021 Türkiye Karting Formula Senior Kadınlar Üçüncüsü Seda Kaçan ve A Milli voleybol takımı oyuncusu Simge Aköz’ün ortak yanı spordaki başarıları.
1+1 HAYATA BAKIŞ, samimi bir sohbet havasında geçti. Tiyatro ve sinemada başarılı bir kariyer çizen oyuncu Canan Ergüder, ELLE Türkiye Yayın Direktörü Melda Narmanlı Çimen’in sorularını profesyonel ve özel hayatından örneklerle cevapladı.
Günün dördüncü ve en duygusal panelin başlığı, çok yakın zamanda kaybettiğimiz çok kıymetli moda tasarımcısı Bahar Korçan’ın ismine göndermeydi: Kadının Adı Bahar.
KADININ ADI BAHAR isimli dördüncü panel, yakın zamanda kaybettiğimiz değerli moda tasarımcısı Bahar Korçan’ı anmak için en duygusal bahaneydi. Sevgili Bahar Korçan’ı ELLE Better’da anlatan tasarımcı ve yönetici Bige Ökten, Lug Von Siga markasının kurucusu, moda tasarımcısı Gül Ağış ve sanatçı Yonca Evcimik, moderatör ise yaratıcı yapımcı, “story teller” Elif Dağdeviren’di. Hepsinin ortak noktası, sevgili Bahar Korçan’ı çok iyi tanıyan, onunla birçok anısı olan yakın arkadaşı olmalarıydı.
ELLE Türkiye’nin düzenlediği bir etkinlikte stil odaklı bir panel olmaması mümkün değil. Moda Direktörü’müz Aslı Asil ve Bige Önal 2022 modasını ve trendleri konuştu.
1+1 STİL OYUNU’nun merkezinde stil kelimesi olunca bu ikili buluşmanın moderatörü ELLE Türkiye Moda Direktörü Aslı Asil ve oyuncu Bige Önal stil ve moda odaklı keyifli bir sohbette buluştu.
KIRMIZI-BEYAZ KADINLAR başlıklı beşinci panel sponsoru, hayalleri ve hedefleri için mücadele eden tüm kadınları destekleyen McDonald’s Türkiye oldu. Sporda cinsiyet ayrımcılığının ve önyargıların önüne geçmek, iş hayatında ise kadınların güçlendirilmesi ve cesaretlendirilmesi için çalışan McDonald’s Türkiye’nin CEO’su Oğuz Uçanlar moderatörlüğünde gerçekleşen bu oturumun katılımcıları A Milli Kadın Voleybol Takımı ve Fenerbahçe Opet Kaptanı Eda Erdem ve A Milli Kadın Futbol Takımı Teknik Direktörü Necla Güngör Kıragası’ydı.
Günün son ve altıncı paneli YOLCULUK NEREYE?, seyahat ve yolculuk kavramlarına odaklandı. Seyahat yazarı ve danışmanı olan Özlem Avcıoğlu, Jules Verne Genel Müdürü Ayşe Yağcı Büyükpınar, Simurg Inn kurucusu Dilara Karabay ELLE Türkiye Yayın Direktörü Melda Narmanlı Çimen’in bu defa seyahatle ilgili sorularını cevapladı, gezgin kadınlar olarak bu kavramı 360 derece olarak ele aldı, yakın ve uzun gelecekte nasıl seyahat edeceğimiz hakkındaki tahminlerini paylaştı.