Artık sürdürülebilir veya etik güzellik bize uzak kavramlar değil. Bu terimleri son yıllarda oldukça sık duyduk. Modadaki sürdürülebilir ve çevre-dostu etki güzellik sektörüne yansırken, birçok marka üretim süreçleri konusunda daha transparan ve seçtikleri materyaller konusunda daha duyarlı olmaya başladılar. Ancak güzellik ürünlerindeki ‘vegan,’ ‘sürdürülebilir’ veya ‘yeşil’ gibi etiketler bazen yanıltıcı olabiliyor. Bir ürünün gerçekten üzerinde yazdığı gibi ‘çevre-dostu’ olup olmadığını anlamak saatlerce araştırma gerektiriyor. Bazı markalar ‘greenwashin’ denilen akım ile gerçekten sürdürülebilir veya etik olmayan ürünlere bu ‘yeşil’ etiketleri yapıştırırken neyse ki gerçekten çevre-dostu ve etik güzellik markaları da var!
Hem daha duyarlı bir tüketici olmak hem de çevreye katkıda bulunmak istiyorsanız çevre-dostu ve sıfır atık güzellik markalarına yönelebilirsiniz. ‘Sürdürülebilir’ ve ‘Etik’ güzellik markaların neyi savunduğunu ve nasıl üretim yaptığını merak ediyor olabilirsiniz. Daha bilinçli bir tüketici olmak için aşağıda sürdürülebilir ve etik güzellik markalarının özelliklerini ve diğer markalardan farkını inceleyebilirsiniz.
Bu konuda birçok açıklama var ve bu nedenle kafa karışıklığı olabilir. Bu kavramların kullanılması çoğu zaman yasal düzenlemelerde yer almıyor bu nedenle markalar ‘sürdürülebilir’ veya ‘etik’ kavramlarını diledikleri gibi kullanabiliyorlar. Bir marka etik veya sürdürülebilir olduğunu iddia edebilir ama bu sadece bir pazarlama veya ‘greenwashing’ yöntemi de olabilir! Önemli olan aradığınız şeyi belirlemek. Bir markayı etik ve sürdürülebilir yapan pek çok faktör var, peki sizin için en önemlisi nedir?
En büyük ve önemli soru bu olabilir! Bir ürünü veya markayı etik ve sürdürülebilir yapacak şeylerin listesi sayfalar alabilir. Öncelikle şunu bilmeliyiz ki hiçbir ürün ve güzellik markası ‘mükemmel’ değil. Bu konuda oldukça geniş bir spektrum olduğunu belirtmeliyiz. Yapabileceğiniz en doğru şey dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek için çabalayan güzellik markalarını bulmak. Ve inanın bize böyle olan birçok marka var! Öncelikle bir ürünün sürdürülebilir ve etik olması için içeriklerinin zulümsüz, toksik olmayan, vegan ve palmiye yağı içermeyen olması gerekiyor. Bunun yanı sıra markanın kendisinin ise etik kaynaklar, düşünceli paketleme, kaynak ve atık düzenleme ve bağış sistemlerini yürütmesi gerekiyor.
Eskiden ürün etiketlerini okumuyorduk ancak artık hepimiz çok daha bilinçliyiz! Gerek içerikler gerek yöntemler konusunda etiketlere çok daha özen gösteriyoruz. Sürdürülebilir ve etik olduğunu iddia eden güzellik markalarının ürünlerinde ‘zulümsüz,’ ‘organik’ veya ‘vegan’ gibi etiketler görmeniz mümkün. Bu kategorilerin tamamını işaretleyen ürünler bulmak sürdürülebilirlik açısından atabileceğiniz pozitif adımlar arasında. Ama bir markayı neler etik yapar? İki kutuyu doldururken diğer iki kutu boş kalabilir. Bu nedenle bu kategorilerin hepsinin açıklamasını aşağıda görebilirsiniz:
Yukarıdaki bilgileri okuduktan sonra kafanız karışmış olabilir ve asla tamamen sürdürülebilir ve etik bir ürüne ulaşamayacak gibi hissetmiş olabilirsiniz. Ancak mükemmeliyetçiliğin sizi engellemesine sebep olmayın. Her zaman tüm kutucukları işaretlememiz mümkün olmayabilir ancak hiç olmamasından iyidir! Bununla beraber bir ürün: zulümsüz, vegan, toksik olmayan ve palmiye ağacı yağı içermeyen etiketlerinin tamamını içeriyorsa içiniz rahat olabilir. Eğer bazı etiketleri göremiyorsanız ama sadece iki tanesini veya bir tanesini görüyorsanız yine de bu ürünün çevreye daha az zarar verdiğini düşünebilirsiniz.
İçeriklerden biraz daha farklı olarak markaların sistemleri ve süreçleri, etik ve sürdürülebilirlik konusunda büyük önem taşıyor. Birçok marka bu konuda transparan olmasa da tamamen sürdürülebilir olan güzellik markaları bu konuları vurguluyor. Aşağıda bu kategorilerin açıklamalarını görebilirsiniz:
Bilinçli bir tüketici olmak oldukça zahmetli bir işmiş gibi görünüyor olabilir. Ancak her zaman dendiği gibi tek bir kişinin tüketim konusunda yaptığı en ufak değişimler çevrede büyük etkilere neden olabiliyor. Bu nedenle siz de hayatınızda ve güzellik alışverişinizde yaptığınız değişimler ile doğanın yeniden yapılanmasına destek olabilirsiniz. Günün sonunda aldığınız güzellik markası tüm ‘kutucukları’ doldurmuyor olabilir ancak sürdürülebilirlik ve etik güzellik açısından attığınız en ufak adım bile büyük bir pozitif değişime neden olabilir! Umarız siz de güzellik koleksiyonunuzda değişime doğru gitmeye karar verirsiniz.
Fotogaleride etik ve sürdürülebilir güzellik ürünlerini görebilirsiniz…