Kadınların medikal estetiğe yaklaşımıyla ilgili güncel araştırmaları değerlendiren plastik ve rekonstrüktif cerrahi uzmanı Op. Dr. Seyfi Akbay, “Estetik dokunuşlara yönelik önyargılar hızla kırılıyor. Artık neredeyse her 10 kadından dokuzu kısa vadeli planlarına estetik uygulamayı da ekliyor. Bu kişilerin en sık başvurduğu bilgi kaynağı ise sosyal medya” diyor.
Allergan Medikal Estetik tarafından 18 ülkede “estetiğe duyarlı” 14.500’ü aşkın kişi ve 1300 hekim ile gerçekleştirilen Allergan 360° Estetik Raporu’nu değerlendiren plastik ve rekonstrüktif cerrahi uzmanı Op. Dr. Seyfi Akbay, kadınların güzellik algısı ile ilgili değişime dikkat çekiyor. “Dünya genelinde kadınların yüzde 69’u çok iyi görünmenin kariyer, gönüllü çalışmalar ve rutin işler gibi günlük aktivitelerinde önemli olduğunu düşünüyor. Yüzde 64’ü ise zinde ve sağlıklı görünmenin, moda ve güzellik alanındaki gelişmelere ayak uydurmanın, özgüvenlerine katkıda bulunduğuna inanıyor. Son yılların bir başka dikkat çekici özelliği ise güzelliği tanımlamak için en sık kullanılan kelimelerin arasında doğal, sağlıklı, güçlü ve kıvrımlı terimlerinin yer alması” diyor.
HER İKİ KADINDAN BİRİ ÜNLÜ İSİMLERI ROL MODEL ALIYOR!
Op. Dr. Akbay kadınların estetik müdahale kararıyla ilgili rol model aldıkları kişilerin önemli bir çoğunluğunun ünlü isimler olduğuna dikkat çekiyor ve şöyle devam ediyor: “Dünya genelinde kadınların yüzde 50’si güzellik tanımına yardımcı olmak için genellikle ünlü kişilere bakarken; ABD, Kanada ve Hindistan’da kadınlar çekicilik tanımlarını daha çok arkadaşlarına ve ailelerine dayanarak belirliyor.”
Güzellik algısının yaş aralığına göre de değiştiğini belirten Op. Dr. Akbay, “21-35 yaşlarındaki genç kadınlar için güzellik kavramı ‘kıvrımlı olmak’ ile ilişkilendirilirken 56-64 yaşındaki daha ileri yaştaki kadınlar güzelliği ‘zindelik’ ile tanımlıyor” diye de ekliyor.
ESTETİĞE YÖNELİK ÖNYARGILAR KIRILIYOR
Kadınların estetik uygulamalarla ilgili önyargılarının kırıldığına dikkat çeken Op. Dr. Akbay, “Estetik uygulamalar yalnızca beş yıl öncesine kıyasla sosyal açıdan çok daha kabul edilebilir oldu. Araştırmaya katılan kadınların yüzde 73’ünden fazlası gelecek yıl bir estetik uygulama yaptırmaya meyilli. Bu karar, özellikle yüz görünümünü iyileştirmek ile ilgili” diyor.
Op. Dr. Akbay yeni neslin de bunlara daha sıcak baktığını belirterek, “Genç kadınların önemli bir bölümü şu an olmasa bile hayatının bir döneminde ve gerçekten ihtiyaç duyduğunu düşündüğünde estetik uygulama yaptırabileceğini söylüyor. Burada önemli olan gözle görülür bu ihtiyaç anını olabildiğince ertelemek. Bu nedenle 20’li yaşların sonunda cilt analizi yaptırarak erken müdahale ile yaşlanma belirtilerini başlamadan engellemek önemli” diyerek uyarısını da yapıyor Akbay.
Araştırmaya göre, dünya genelinde 21-35 yaş arasındaki kadınların estetik algısı, ileri yaştakilere göre çok daha olumlu. Dünya genelinde araştırmaya katılan kadınların yüzde 63’ü genel görünümünün hayattaki başarısını etkilediğini düşünüyor. Yüzde 52’si hayatının bir noktasında dermal dolgu uygulaması yaptıracağını belirtirken, yüzde 82 oranında tüketici de medikal uygulamaların sosyal açıdan kabul edilebilir olduğunu düşünüyor.
Bunu biliyor muydunuz?
Özellikle Y kuşağının yüzde 93’ü Facebook, yüzde 82’si Instagram, yüzde 56’sı ise Snapchat’ten bilgi alıyor.
Estetiğin yeri dünya genelinde 21-35 yaş arasındaki genç nesil tüketicilere sorulduğunda;
DOKTORLARINI SOSYAL MEDYADAN BULUYORLAR
Kadınları en çok endişelendirenin üst yüz bölgesindeki çizgiler ve kırışıklıklar olduğunun altını çizen Op. Dr. Seyfi Akbay, “Bunun dışında göz altı torbaları ve göz çevresi kırışıklıkları da kadınlar tarafından sorun olarak kabul ediliyor” diyor. Bu arada, hastaların hekim tercihi konusunda sosyal medyayı önemli bir bilgi kaynağı olarak kabul ettiğini belirten Op. Dr. Akbay, “Dünya genelinde araştırmaya katılan kadınların yüzde 20’si sosyal medyada bir hekimi takip ediyor. Özellikle spesifik problemli bölgeler veya uygulamalar hakkında internette araştırma yapıyor ve bu problem ve tedaviler hakkında araştırma yapmak üzere sosyal medyayı kullanıyorlar” diyerek sosyal medyanın önemine dikkat çekiyor.
İlginç sonuçlar
Acaba estetiğe yönelik önyargılar kırılıyor mu?
Araştırmanın sonuçlarına göre estetik uygulamaların yalnızca beş yıl öncesine kıyasla sosyal açıdan çok daha kabul edilebilir olduğu ortaya çıkıyor. Dünya genelindeki;
YAZI: ESRA ÖZÜBEK