Vitrin Savaşları
Lüks markalar her sezon vitrinlerini birer sahneye dönüştürerek yaratıcılık yarışını sokaklara taşıyor.
SUDE HANEFİOĞLU 28 Aralık 2025

Fotoğraflar editöre aittir.


Milano, Paris ve Londra… Modanın kalbinin attığı bu şehirler yılbaşı sezonunda sokaklarını gösterişli süslemelerle donatırken Bvlgari ve Fendi gibi dev markalara evsahipliği yapan Roma da bu yaratıcı rekabetten asla geri kalmıyor.

Kasımdan ocak ayına uzanan bu eşsiz dönemde şehirler ışıklarla ve göz kamaştıran süslemelerle yeni yıl ruhuna bürünüyor. Markalar da vitrinlerini bambaşka dünyalara açılan hikaye kutularına büründürmek için hazırlıklara başlıyor.

Alışveriş caddelerinde genelde iki tip marka karşımıza çıkıyor. Bir yanda sınırları zorlayan, iddialı ve çarpıcı vitrinleriyle tüm dikkatleri üzerine çekmek isteyenler, diğer yanda ise sezonun ruhuna uyum sağlarken abartıya kaçmayalım diyen daha dengeli bir yaklaşımı benimseyenler…

Roma’nın ünlü alışveriş caddesi Via del Corso’dan İspanyol Merdivenleri’ne uzanan o ışıltılı sokak ve meydanlarda markaların sergilediği yeni yıl vitrinleri, caddeden geçen herkese adeta “vitrin savaşları” şovu sunuyor. 

Yeni yıl coşkusunu taşıyan, her biri farklı bir hikaye anlatan bu vitrinler hem sokaklara heyecan katıyor hem de markaların yaratıcılık yarışını gözler önüne seriyor.

1

MIU MIU
Miu Miu, markanın genç, asi ve sofistike ruhunu yansıtan dev boyutlu yeni yıl süslemeleri ile dolu dinamik bir sahne kuruyor. Gümüş ve pembe altın rengindeki tasarım süslemeler çantaların etrafında organik bir biçimde yayılıyor. Mankenlerin üzerindeki kürk ve deri detaylı kış koleksiyonu, bu soğuk ve parlak arka planla tezat oluşturarak modern ve sıcacık bir kış stili sunuyor.

2

LORO PIANA 
Loro Piana "sessiz lüks" felsefesini vitrin tasarımına da taşıyor. Gösterişli parıltılar yerine minik yıldızlar, kremler ve bejler ön planda. Şık ve eşsiz marka renkleriyle kaplı özenle paketlenmiş hediye kutuları üst üste yerleştirilerek markanın tekstil ustalığına ve el işçiliğine verdiği önemi vurgulayan, sıcak ve davetkar bir atölye atmosferi yaratılıyor.

3

GUCCI
Bu sezon Gucci vitrinleri dev bir "Advent Calendar" estetiğiyle hayat buluyor. Markanın imza yeşiliyle çerçevelenen şeffaf küpler, takvimin gizli çekmecelerini anımsatan kurgusuyla merak uyandırırken geri sayım detaylarıyla heyecanı doruğa taşıyor. Her bir küp, açılmayı bekleyen değerli bir sürprizi fısıldıyor.

4

FENDI
Klasik yılbaşı ağacını modern bir tasarım olarak yeniden yorumlayan Fendi, Palazzo Fendi’nin önünde Roma’yı büyülemeye devam ediyor. Mavi, yeşil ve turuncu tonlarındaki dev kürelerden oluşan bu çarpıcı yapı, kentsel dokuyla etkileşime girerek Fendi’nin estetik gücünü sokağa taşıyor.

5

CHANEL
Chanel bu sezon vitrinlerinde misafirlerini kış mevsiminin şıklığına davet ediyor. Vitrinin odak noktasında yer alan Art Deco esintili dev pileli gümüş disk, ışığı kırarak vitrine derinlik ve hareket katıyor. Sol tarafta ise markanın sembolleriyle tasarlanmış yılbaşı ağacı, bakışları vitrinden mağaza içine çekerek Chanel’in zamansız kodlarına ışıltılı bir kış yorumu getiriyor.

6

AUDEMARS PIGUET
İsviçreli lüks saat üreticisi, cephesini mimari bir ışık oyununa dönüştürerek Roma sokaklarını aydınlatıyor. Butiğin üst kısmına yerleştirilen tasarım, markanın "zamanda yolculuk" ve mekanik ustalığına gönderme yapıyor. Giriş kapısını saran yoğun yeşil çelenkler ve "150 Years" vurgusu markanın köklü mirasını kutlarken sokağa nostaljik bir yılbaşı sıcaklığı yayıyor.

7

TOD’S
Tod’s, İtalyan yaşam tarzını kış sporlarının neşesiyle buluşturuyor. Vitrin, bembeyaz, yumuşak dokusuyla kaplanmış katmanlı platformlarla karlı bir dağ yamacını simgeliyor. Bu yumuşak beyazlığın üzerinde, minyatür kayakçı figürleri botlar ve çantalar arasında slalom yaparken izleyiciye şık ve konforlu bir kayak tatili hikayesi anlatıyor.

8

FERRAGAMO
Ferragamo vitrinlerinde bu yıl yerçekimine meydan okuyan bir neşe hakim. Farklı desen ve kumaşlarla kaplanmış balonlar adeta bir kutlama alanını andırıyor. Hardal, bordo ve mavi tonlarının hakim olduğu vitrin, alt kısımdaki hediye kutularıyla birleşerek izleyiciye lüks bir hediye paketinin açılma anındaki o çocuksu heyecanı hissettiriyor.

9

DIOR
Dior, Roma vitrinlerini büyülü bir bahçeye dönüştürüyor. Minik ışıltılarla donatılmış yeşil bitki heykelleri, vitrini yaşayan ve nefes alan bir masal sahnesine çeviriyor. Tek başına parıldayan altın rengi püsküllü elbise, bu doğal ama bir o kadar da ışıltılı dekorun içinde nadide bir mücevher gibi sergilenerek markanın masalsı ihtişamını pekiştiriyor.

10

MONCLER
Moncler, karmaşadan uzak, tamamen ürünün teknik ve estetik gücüne odaklanan bir yaklaşım sergiliyor. Vitrine yerleştirilen devasa cam fanus, içerisindeki baştan aşağı beyaz triko detaylı kombin, markanın "dağ şıklığı" kimliğini en saf haliyle yansıtıyor.

SON HABERLER