Sürdürülebilirlik sadece giyimde yok, güzellik markaları da etik üretime katılıyor. Sürdürülebilirlik oldukça geniş bir kapsam. Bunun içine üretim koşulları, kullanılan malzemeler ve üretim prosedürü gibi birçok faktör giriyor. Moda sektörü gittikçe çevreci yöne doğru gitse de tam anlamıyla sürdürülebilir olmaları için bu faktörlerin hepsini geliştirmeleri gerekiyor.
Birçok güzellik markası hayvan testlerini tamamen kaldırdı ve şimdi de insanların doğal ürünlere yönelmeleri ile etik üretim furyasına katıldılar. Dünya çapında çevreci tutumu ile bilinen güzellik markalarını fotogaleride inceleyebilirsiniz.
THE BODY SHOP
Body Shop herşeyi ile çevreci bir marka olduğunu belli ediyor. Güzellik markaları arasında en sürdürülebilir olan Body Shop, yaptıkları hiçbir şeyin çevreye zarar vermediğini savunuyor. Bağış projeleri, tamamen doğal ürünleri ve marka etikleri ile The Body Shop etik güzellik markalarının başında geliyor.
PinterestAXIOLOGY
Çoğu güzellik ürününde bulunan palmiye yağını kullanmayan Axiology bu yağın geniş ölçekte orman tahribatına neden olduğunu ve birçok hayvan türünün yok olmasına neden olduğunu söylüyor. Aynı zamanda geri dönüşülebilir kağıtlardan kutular kullanan Axiology bunları Bali’de kadınlar tarafından üreterek kadınların ekonomiye destek olmasını sağlıyor.
PinterestLUSH
El yapımı ve doğal ürünleri ile birçok insanın favorisi olan Lush etik ve sürdürülebilir üretim tekniklerini kullanıyor. Geçtiğimiz aylarda okyanusu temizlemek için çalışmaya başlayan Lush, okyanustan toplanan çöpleri geri dönüştürerek paketleme haline getirdi.
PinterestAVEDA
Aveda dünyanın en popüler doğal güzellik markası olabilir. ‘Yeşil malzeme sözü’ ile ürünlerinin hepsini organik sertifikası olan malzemelerden üreten Aveda aynı zamanda paketlerini geri dönüştürülmüş malzemelerden yapıyor. Üretim enerjilerini rüzgar enerjisinden alan Aveda etik güzellikte başlarda yer alıyor.
PinterestBURT’S BEES
Dudaklarınızın en yakın arkadaşı Burt’s Bees sadece dudak kuruluğunu iyileştirmiyor. %99 organik ürün sertifikası olan malzemeleri kullanan Burt’s Bees aynı zamanda geri dönüştürülmüş paketleme kullanıyor. İnsan ve hayvan haklarını korumak için çaba harcayan Burt’s Bees serbest ticaret ve adil çalışma koşulları ile biliniyor. 2020’ye kadar dünyanın en ‘yeşil’ firması olmak isteyen Burt’s Bees yenilenebilir enerji kullanmaya yöneliyor.
PinterestTARTE
Tarte tamamen doğal ve etik güzellik ürünleri üretmeye kendini adıyor. Paraben ve gluten içermeyen ürünlerin yanı sıra Tarte sürekli yağmur ormanları derneklerine yardım etmek için kollarını sıvıyor. Tarte çevre kirliliğini önlemek adına yeniden kullanılabilir ve geri dönüşülebilir paketleme tercih ediyor.
PinterestJOSIE MARAN
“Bilinçli Lüks” sloganı ile markalarının amacını vurgulayan Josie Maran bu misyonu için hem çevre hem de insanlar için doğal malzemeler kullanıyor. Çevre dostu paketleme ve sürdürülebilir olarak hasat edilen malzemeler ile Josie Maran, dünyayı müşterileri kadar güzel tutmaya çalışıyor.
PinterestDR. HAUSCHKA
Sertifikalı naturel ve etik ürünler ile bilinen Dr. Huaschka çevreye minimum zarar vermeyi amaçlıyor. Uluslararası çevrecilik damgası bulunan Dr. Hauschka hem doğal ürünlerle müşterilerin sağlığını koruyor hem de çevreye katkıda bulunuyor.
PinterestKISS MY FACE
Vegan kurucuları ile 30 sene önce bulunan Kiss My Face organik kozmetik öncülerinden biri. Saf yağlar ve bitkisel ürünleri ile müşterilerine tamamen doğal ürünler sunan Kiss My Face aynı zamanda çevre dostu paketleme kullanıyor. Üretimde toksik materyaller kullanmaktan kaçınan marka aynı zamanda rüzgar enerjisi ile üretim yapıyor.
PinterestTATA HARPER
Bu markanın ürünleri her zaman yüzde yüz doğal. Biyologlar, kimyagerler ve botanistler ile bir arada çalışan Tata Harper malzemelerin tamamen doğal olmasına dikkat ediyor. Toksik olmayan materyaller ile çevreyi korumayı hedefleyen Tata Harper çevreyi korumak adına birçok projeye dahil oluyor.
Pinterest