SEÇ, BEĞEN, AL: ÜNLÜLERİN KOZMETİK MARKALARI

Yakından takip ettiğimiz ünlüler ve en az onlar kadar merak edilen kozmetik markaları…

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 18 Şubat 2020
SEÇ, BEĞEN, AL: ÜNLÜLERİN KOZMETİK MARKALARI

Evet kozmetik dünyasına adım atan ve kendi markasını kuran isimler günden güne çoğalmaya başladı. Kylie jenner’la başlayan furya hız kesmeden devam ediyor.

Ünlüleri sosyal medyadan takip etmeyi ve neler yaptıklarını kaçırmadan izlemeyi seviyoruz. Hele bu ünlüler bomba gibi yeniliklerin peşindeyse onlar kadar biz de heyecanlanıyoruz. Celebrity tabir edilen kişilerle ilgili yazılan olumlu-olumsuz haberleri kaçırmıyoruz. Evet sosyal medyanın fenomenleri bu sefer de güzellik sektöründeki çalışmaları yüzünden radarımıza girdi.

Günden güne büyüyen güzellik sektörü dünyaca ünlü isimleri bünyesine katmaya devam ediyor. Son yıllarda, Madonna’dan tutun Olsen ikizlerine kadar uzanan makyaj malzemesi satışı furyası başladı.

Selena Gomez de güzellik dünyasına adım atan isimler kervanına katıldı. Rihanna, Lady Gaga, Nicki Minaj, Kim Kardashian, Victoria Beckham ve Ariana Grande gibi isimlerden sonra, Gomez de yakında bir güzellik markasını piyasaya çıkaracak. Evet ünlü şarkıcı Selena Gomez ‘Selena Gomez’ adını verdiği bir kozmetik markası çıkarıyor. Gomez, parfümler, kozmetikler, cilt bakım ürünleri, saç bakımı, sabunlar, nemlendiriciler ve özel yağların olacağı markası için henüz bir açıklama yapmadı ama yakında lansman tarihi, ürün fiyatları ve satış noktaları ile ilgili bilgileri basınla paylaşacağı söylendi… Gomez’in güzellik dünyasına adım atması, sosyal medyada da ses getirdi. Bir kısım “Bir sen eksiktin” derken, bazıları da bu haberden dolayı çok mutlu olduklarını dile getirdi.

Peki bu mega starları makyaj sektörüne iten nedir? İki yönlü bir cevap düşünebiliriz. Söz konusu olan ünlüler, Rihanna, Kim Kardashian, Jessica Alba ve onlarcası, gerek Instagram, gerek diğer sosyal mecraları olsun, her daim göz önündeler. Popülaritelerini, yine kendilerine ait olan bir makyaj firmasıyla bağlamaları yapacakları en avantajlı hareket. Rihanna müzik sektöründe baş isim olmak için senelerini harcamışken, makyaj sektörüne adını altın harflerle yazdırması uzun sürmedi. İşletme mantığından bakarsak, kendine hayran olan kitleyi müziğinin yanında diğer ürünleri de almaya çağırdı ve kârını ikiye katladı. Şimdilerde Fenty Beauty’nin son senelerde müzik kariyerinde kazandığından daha fazla para yaptığını düşünürsek, mantıklı geliyor. Aynı zamanda, ünlüler işletme düşüncesi olmadan da hareket ediyor olabilir. Jessica Alba’nın sağlığı öne çıkardığı Honest Beauty markası bunun örneği.

RIHANNA Fenty Beauty

Tüm ciltleri kucaklayan Fenty ürünleri daha ilk çıktığı andan itibaren herkesin favorisi olmuş durumda. Sade ambalajlar, geniş renk skalası ve farklı dokular markanın bu kadar popüler olmasının nedenlerinden sadece birkaçı.

Neden bu kadar revaçtalar sorusunun cevabı yine günümüzün en büyük silahında gizli: Sosyal medya. Dünyaca ünlü Chanel’in Instagram hesabının total takipçisinin üç milyondan az, Dior’un ise altı milyonu zor bulduğunu biliyor muydunuz? Aynı terazinin diğer ucunda duran starlardan Kylie Jenner 114, Rihanna 74 ve Kim Kardashian West ise 146 milyon takipçiye sahip. Çok az veya hiç maliyet çıkarmadan kendi ürünlerini diledikleri gibi hayranlarına ulaştırabiliyorlar. Söz konusu alım gücü marketinin özellikle yurtdışında Y kuşağına doğru kayması da avantajları olmuş durumda.

Kylie Jenner’ın dudaklarıyla ilgili yaşadığı güvensizlikten başlayan makyaj imparatorluğu, ona Forbes’in en genç, kendi kaynaklarıyla milyarder olan kişi tacını taktırmaya yetti. Lady Gaga’nın uzun zamandır beklenen makyaj serisi de oldukça özel bir yerden geliyor. Çılgın makyaj ve kombinleriyle ünlenen Gaga, makyaj serisinin insanları ayrıştırmayacağını, onların özgüvenlerini artıracağını söylüyor. Gaga yarattığı markanın hayatını değiştirmesini istiyor. “Makyaj hayatımı değiştirdi. Asla güzel hissetmedim, hâlâ kendimi güzel hissetmediğim günler oluyor. Özgüvensizliklerim, küçük yaşlarımda zorbalığa uğramamdan kaynaklı ve geri dönüp tekrar bana zarar veriyor bu duygular. Sonrasında makyajı keşfettim ve kendimi süper kahraman gibi hissettim. Bana uçmam için gerekli kanatları verdi” diyor. Lady Gaga farların dökülmesine de bir son vermek istiyor. “Genelde en çok sinirimi bozan şey cilt makyajımı yaptıktan sonra farımı uygulamam ve o farın da yüzüme dökülmesi oluyor. Ancak markamın farları tüm bu durumlar için test edildi ve asla dökülmüyor!” diyerek serisine ne kadar güvendiğini anlatıyor.

MADONNA MDNA Skin


Her yaptığı olay olan, hiç yaşlanmayan kadın olarak kabul edilen Madonna’nın MDNA Skin koleksiyonunda kısa sürede etki gösteren yüksek performanslı cilt bakım ürünleri ve teknolojik cihazlar bulunuyor.

KIM KARDASHIAN KKW Beauty


Kontür ürünleriyle güzellik dünyasına hızlı bir giriş yapan Kim Kardashian daha sonra seriyi genişletti. Concealer (kapatıcı), vücut simleri, rujlar ve far paletleri koleksiyona eklendi. Ve şu an satışları patlamış durumda.

Belki de insanların ihtiyacı olan tek şey, hayran oldukları kişinin onlara kalbini açması. Onlar gibi görünebilmekse cabası. Peki ya neden makyaj malzemesi? Sorunun cevabı yine günümüzde gizli. 2000’li yıllar parfüm serileri için inanılmazdı. Britney Spears’dan Beyonce’ye birçok ünlü şarkıcı ve oyuncu kendi kokusunu yarattı. 2000’ler ilk de değildi, en güzel örnek 1991 yılında Elizabeth Taylor’ın kendi ikonik kokusunu hayranlarıyla paylaşması olabilir.

İşin karanlık yanına gelirsek, söz konusu olan starların makyaj alanını kolaylığı için seçtiğini varsayabiliriz. Halihazırda bekletilen formüller üzerine kendi isimlerini yapıştıran ünlülerin çoğunun asıl süreçle uzaktan yakından alakası olmadığı dönen dedikodulardan. Zamanında çıkan Colourpop ve Kylie Cosmetics teorisi ise bunu kanıtlıyor gibi. Kylie Cosmetics’in Colourpop markasının ürünleriyle formül ve renk olarak bire bir eşleşmesi arkasından fiyat karşılaştırması yapılmıştı. Ortalama bir Colourpop ruju beş dolar üzerinden satılırken Kylie serisi 29 doları aşıyor. Kylie sosyal medya üzerinden bunu yalanlamıştı, firmaların benzer olduklarını, kendisinin ürünleri için kalbini döktüğünü ve hileye yer olmadığını belirtmişti. Reklam ve pazarlama yoluyla bu fikri aklımızdan çıkarmaya çalışsalar da Lady Gaga’nın kendi makyaj serisi için hazırladığı fragmanda, onu dağınık topuzu ve gözlükleriyle derin derin çalışırken görebiliriz. Peki ya gerçekten yaratıcı süreçte varlar mı? Bu herhalde cevap alamayacağımız sorulardan biri.

Üzerinde bolca konuşulacak bir konu bu. Her kafadan bir ses çıkabilir. Unutmamak gerekir ki, Kat Von D, ünlü bir dövmeci ve televizyon yıldızıydı. Jeffree çok eski bir sosyal medya ünlüsü ve şarkıcıydı, sonra da YouTuber oldu. Huda Beauty’nin kurucusu Huda Kattan blogger’dı, Kylie Jenner televizyon ve sosyal medyada ünlü bir televizyon ünlüsüyken makyaj markası kurdu... Bu liste uzar gider.

LADY GAGA Haus Laboratories


Eylül ayında piyasaya çıkacak koleksiyon hakkında pek bilgi verilmese de tanıtım videosunda Gaga’yı cesur tonlar ve ışıltılı detaylarla gördük. Bu da fikir sahibi olmamızı sağladı. Haus Laboratories güzellik tutkunlarının yeni takıntısı olacak gibi görünüyor.

JESSICA ALBA Honest Beauty


Doğal, güvenli ve bir o kadar da performansı yüksek ürünlerle kozmetik dünyasına adım atan Alba, belki diğer ünlü isimler gibi çok satış yapmıyor. Ama doğal ürünlerle belli bir hedef kitlesine hitap ediyor. Ondan yıllardır vazgeçmeyen müdavimleri olduğu söyleniyor.

YAZI: ESRA ÖZÜBEK


SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

Yeni sayımızın kapağında oyuncu Hazar Güçlü var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.