‘AŞK’LA ZAYIFLAYIN!

Tüm yağlı, tuzlu ve şekerli besinler eski sevgiliniz; sağlıklı olanlarsa yeni!

Aşk, hemen herkesin hayatındaki itici güç. Özellikle de iştahımızı direkt ilgilendiriyor! Umutsuz aşklar 'iştah' kapatıyor... Aşkın karşılıklı olduğu durumlarda 'duygular karın doyurduğundan' yemek akla bile gelmiyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Banu Kazanç, yemek-aşk ilişkisinden yola çıkarak beslenmeyi dengeleyecek ve kilo vermeyi kolaylaştıracak bir teori öneriyor hepimize... Diyeti ve sağlıklı beslenmeyi daha ‘aşk' dolu bir hale getiren bu teoride, sağlıklı besinleri yeni sevgili, zararlı olanlarıysa eski sevgili olarak adlandırıyor. Şimdi bu eğlenceli ve oldukça işe yarayacak bilgileri Beslenme ve Diyet Uzmanı Banu Kazanç'tan dinliyoruz ve daha formda görünmek için yeni bir başlangıç yapıyoruz!

YAĞLI, TUZLU, ŞEKERLİ: ESKİ SEVGİLİ
Fazla kiloların en önemli sebebi, fazla miktarda alınan yağ, tuz ve şeker. Her ne kadar günlük yaşam trafiğinde bu besinlerden uzak durmak zor olsa da, işe bu gıdalara bir takma ad vererek başlayabiliriz. Mesela onlara eski sevgili diyelim. Tüm eski sevgililer, sizi bir şekilde mutsuz ettikleri için artık hayatınızda değiller. İşte tam da bu nedenle onları hızlıca geride bırakın. Kolalı, asitli, gazlı içeceklerle birlikte; yağlı, tuzlu ve fazla şekerli besinleri de hızla hayatınızdan uzaklaştırın. Dahası unutun ve üzerine bir bardak yetmez, bol bol su için...

AZ KALORİLİ BESİNLER: YENİ SEVGİLİ
Kalbinize iyi gelen sevgiliniz gibi; vücudunuza iyi gelen, kalorisi düşük ve uzun vadede sizi mutlu edecek besinlere “yeni sevgili” gözüyle bakın. Kepekli ve lifli gıdalara, az tuzlu ve şekerli öğünlere, (eski sevgiliden izler hep kalır değil mi?) az miktarda zeytinyağıyla hazırlanmış yemeklere en cazibeli gülüşünüzle “merhaba” deyin. Bunu, ömür boyu sürecek mutlu bir beraberliğin ilk adımları kabul edin...

MUTLULUK TAVSİYELERİ
Aşk menünüze hem lezzet hem de mutluluk katmak için, vücudunuzun mutluluk kaynağı serotonin hormonunu harekete geçirecek ve stresinizi azaltacak besinler tercih edin. Triptofan içeriği yüksek, doğal ve protein açısından zengin, hindi eti, kırmızı et, süt, peynir, yumurta, yoğurt, baklagiller, badem gibi kuru yemişlerin yanı sıra muz, kakao, sarımsak gibi besinler bunun için size fazlasıyla yardımcı olacaktır. Dahası, serotonin üretiminde kullanılan B6 vitamini açısından zengin yiyecekler; tam tahıl ürünleri, ay çiçek çekirdeği, ceviz, bezelye, patates, brüksel lahanası, kahverengi pirinç, muz ve avokado da listenin olmazsa olmazlarından olabilir.

Stresi azaltmak için magnezyum ile tüm B grubu vitaminlerine öncelik verin. Magnezyum açısından zengin yeşil yapraklı sebzeler, ıspanak, maydanoz, roka, tere, pazı, kuru fasulye, mercimek, nohut ve baklagiller diyet yaparken ortaya çıkan tatlı stresiyle mücadelede size yardımcı olacaktır.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.