DIOR SONBAHAR-KIŞ 2021/2022 DEFİLESİ

ELLE Türkiye Paris'ten bildiriyor! Dior Couture defilesi öncesi Paris’teki atölyede yapılan son rötuştan defileye uzanan sürece özel bakış...

Zülal Ayyüce ZÜLAL AYYÜCE 07 Temmuz 2021
DIOR SONBAHAR-KIŞ 2021/2022 DEFİLESİ

5 Temmuz itibariyle Paris, Haute Couture haftası için şehrin kapılarını moda severlere açtı. İlk günün en özel defileleri sırasında yer alan Dior, Rodin Müzesi’nde gerçekleşen görkemli bir şova imza attı.

Dior’un kreatif direktörü olduğundan bu yana moda ve sanatı harmanlayan Maria Grazia Chiuri, koleksiyonlarına çağdaş sanatçıları ortak ederek onları unutulmaz bir birlikteliğin parçası haline getiriyor. Chuiri, kreasyonlarının hepsinde feminizim yankılarını dışa vurup, kadınların sesi, gücü ve yol göstericisi oluyor. Bunu yaparken tarihsel referanslara atıfta bulunmayı kesinlikle ihmal etmiyor. İlham olarak kabul ettiği çağın esintileri tasarladığı parçalara bir bir dokunuyor. Hepimiz daha Atina’daki defilenin büyüsü altındayken, dün yapılan şovla ruhumuzu markanın ışıltısına teslim ettik. Maria Grazia Chiuri koleksiyonun göz bebeği olan parçalarını, Fransız görsel sanatçısı Eva Jospin önderliğinde hazırladı. İkili, iki kadının gücünden doğan şaheserlerini “Chambre de Soie” adı verilen ve ipek eskizlerle donatılan bir defile alanında sundu.

Jospin gösteri duvalarını tasarlarken aldığı esin kaynağı, Roma'daki Colonna Sarayı'nda bulunan Hint nakışı odası!  350 m2'lik bir alana sahip olan nakışlar, Hindistan'da özel zanaatkarların eğitildiği Chanakya atölyeleri tarafından yapıldı.  Eva Jospin hislerini şöyle dile getirdi : “Maria Grazia Chiuri’nin tasarımlarında çok iyi bilinen bir işçilik yatıyor. Görüşmeler esnasında defilenin nerede yapılacağını öğrenmemle teklifi kabul etmem bir oldu. Rodin Müzesi, fiziksel bir defile için dokunsal bir mekan! Mekan nakışlara bürünerek daha etkileyici hale gelirdi. 400’den fazla renk kullanarak pisti, hayranlıktan detaylarında kaybolduğumuz, sanal olamayacak kadar gerçek, ölümsüz bir sanat alanına çevirdik. Sanat yaşamalı, hiçbir zaman ölmemeli! Defilenin vermek istediği mesaj da bu.” 

Eva Jospin, 18. yüzyılın Capriccios'unun kenotaphlar, manzara ve ütopik anıtlarını sanatçı kimliğiyle yeniden yorumluyor. Nakış detaylarındaki ormanlar, sarmaşıklar, kayalar, şelaleler… Barok bahçelerinin arasında sizi hayal kurmaya iten unsurlar. Nabis, Vuillard veya Bonnard'ın eserlerinin mükemmeliğinden parçalar taşıyan nakışlar işçiliği yüceltiyor.

Defile öncesinde Elle Türkiye ekibi olarak, Paris 8. bölgede yer alan Dior atölyelerini ziyaret ettik. Gittiğimizde defileye bir gün kaldığından, atölyede tatlı bir koşuşturmaca gözlemledik. Terziler işlerine öyle bir özveriyle bağlı ki, hepsinin gözünden elleriyle işledikleri koleksiyonun gururunu okuyabiliyorduk. 

Dior’un Paris atölyesi üç bölümden oluşuyordu: İlki şapkalara, ikincisi elbiselere, üçüncüsü ise takımlara özel ayrılmış. Her bölümde işinin piri terziler, elbise kılıfına girmeye hazırlanan parçaların son rötuşlarını yapıyordu. O esnada bir terzinin yanına yaklaşarak, günler belki de aylar alan bir parçayı mankenin üzerinde gördüğünde neler hissettiğini sorduk. Bize şu şekilde cevap verdi: “İğneye iplik geçireceğim diye gözlerimi kısıp, parmaklarımla ince ince doku işlediğim her gün için kendimle gurur duyuyorum.”  Bu özel ziyaretimiz kapsamında, defile daha gerçekleşmeden terzilerden kreasyona dair minik tüyolar almayı başardık. Ardından defile günü için saat saymaya başladık.





ETİKETLER
SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Mart Sayısı Çıktı!

ELLE Mart Sayısı Çıktı!

Işık saçan genç bir kadın: Hafsanur Sancaktutan

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.