NEJ SONBAHAR KIŞ 2014

Yada taşınızı avucunuza alın ve arkanıza yaslanın. Müzik size eşlik edecek…



Mercedes Benz Fashion Week İstanbul tüm hızıyla devam ederken, biz de şehrimizde esen bu moda rüzgarını sizlere farklı bir biçimde ulaştırmayı hedefledik. Günün programında podyuma çıkacak koleksiyonlardan radarımıza aldıklarımızı önceden size tanıtmayı amaçlıyoruz... Böylece koleksiyonların arkasındaki derinliğe, nasıl yaratıldıklarına ve öykülerine hakim oluyoruz. Bugün de Nejla Güvenç'le beraberiz. İtiraf etmek gerekirse, onun imzasını taşıyan NEJ markası ve bugün tanıtacağı koleksiyon, hikayesiyle bizi en çok heyecanlandıranlardan biri.

14 yıl önce, sadece yabancı markalara koleksiyon hazırlıyarak bu işe başlayan Nejla Güvenç'in anlatacak o kadar çok hikayesi var ki... Moda haftası odağımızı kaybetmemek adına bir kısmını daha sonra paylaşacağız sizlerle. Başlayalım mı?

Nej markası nasıl doğdu?
Bu işe ilk başladığım yıllarda, yani 14 yıl önce kendi markamı kurmayı hayal bile edemiyordum. Evet, Hugo Boss, Massimo Dutti, Zara, Burberry gibi büyük markalara koleksiyon hazırlıyordum hatta ünlü Fransız marka Iro'nun ilk koleksiyonunu tamamen ben hazırlamıştım. Bunlar küçümsenemeyecek işler olmasa da 2001'de ‘Nej'in doğması benim için rüya gibiydi.


Yeni koleksiyondan detaylar

Peki başka markalar için tasarım yaparken kendi markanı oluşturmaya nasıl karar verdin?
Derishow ve Beymen'le de uzun yıllar çalıştığım için koleksiyon algım yüksekti. Nej 2001'de kurulsa da ilk koleksiyonu oluşturmam 2003'ün başlarına denk geliyor. Sonrasıysa çok hızlı: 2005'te İTKIB'in desteklediği tasarımcılardan biri olarak seçilmem, sonrasındaysa Paris, Tokyo, Berlin, New York ve Kuveyt fuarlarına katılmam ve hala devam eden hızlı bir tempo!

Nej markası hangi kadına ulaşmayı hedefliyor?
Hedefim çevresine ve doğaya saygılı kadınlar. Bu da belli bir entellektüel birikim gerektirdiğinden şehirli kadını hedeflediğimi söyleyebilirim. Bu dünyanın her yerinde, sınırları olmayan çalışan bir kadın: Bugün burada yarın toplantı için Paris'te... İşte Nej markası da o kadınlara hitap ediyor. Kadına sınırlara hapsolmadan, gittiği her yerde stiliyle o yerden biri gibi olmayı vaad ediyor. Her türlü metropolde kendini güçlü hissetmesini sağlamayı amaçlıyor.