2021 SPOR TRENDLERİ

Değişen egzersiz alışkanlıkları ile popülerliği artan spor trendleri...

Hem fiziksel hem de zihinsel olarak zinde ve sağlıklı kalmak, Coronavirüs salgını tüm hızıyla devam ederken hiç bu kadar önemli olmamıştı. 2020 baharında, ilk karantina kısıtlamalarını uygulandıktan sonra çoğumuz çalışmak için evlerimizde karantinaya alındık. Mümkün olduğunca evde kalmak ve yalnızca temel ihtiyaçlar için alışveriş yapmak, evden yapamıyorsanız işe gitmek, çocuk bakımı ile tanışmak, spor salonlarının kapatılması gibi kısıtlamalar ile karşılaştık. Sonuç olarak, oturma odalarımızı ve yatak odalarımızı, atlama ipleri, yoga matları ve halterlerle tamamlanan kendi ev içi spor salonlarımıza dönüştürmeye başladık.

Aylarca süren karantina kısıtlamaları devam ederken, insanlar boş zamanlarını doldurmak ve yeni bir iş/yaşam dengesi bulmak için online egzersiz derslerini kullandılar. Öğleden sonra kahveleri ve kargo koşuları için hazırlık gezileri, HIIT seansları, pilates ve meditasyon uygulamaları ile değiştirildi. Mintel'in araştırması, tüm çevrimiçi yetişkinlerin %80'inin geçen yıl ilkbahar ve yaz aylarındaki Covid-19 kısıtlamaları sırasında bir tür egzersiz yaptığını ve 16-24 yaş arasındakilerin %74'ünün evde egzersiz yaptığını belirtiyor. Diğerleri ise bisikletlerinin tozunu aldı ve temiz hava almak için dışarı çıkmak için koşu ayakkabılarını çıkardı. Sağlık krizinin yarattığı kaosun ortasında, zindelik ve zindelik sevgisi hüküm sürdü.

Spor salonları ve eğlence merkezleri nihayet açıldığında, çoğumuz şimdi spor salonuna geri dönmekten vazgeçtik. Spor alışkanlıklarımız fazlasıyla değişti. Bu nedenle zihninizin ve vücudunuzun en iyi durumda olmasını sağlamak için; terlemeyi ve gülümsemeyi dört gözle bekleyeceğiniz egzersiz ve fitness trendlerini bir araya getirdik. İşte 2021 için en büyük fitness trendleri…

YÜRÜYÜŞE ÇIKIN
Evde yapılan egzersizler popülaritesinde bir artış görmüş olsa da, açık havada yürüyüş yapmak harika.
 Birçoğumuz için, sosyal planların olmadığı hafta sonları ister parkta bir arkadaşla takılmak, ister kırsal kesimde daha uzun, sırt çantalı bir gezintiyi içeriyor olsun; yeşil alanlarımızda günlük yürüyüşlerle sonuçlandı.

Doğada düşük etkili spor yapmanın, sıradan 9-5 ev ofisinden kaçmanın ve aynı zamanda zihinsel sağlığınızı artırmanın en iyi yollarından biri olarak görülmesi şaşırtıcı değil.

Yürüyüşün, bir bölgeyi çok daha fazla görmelerini sağlayan sağlıklı ve eğlenceli bir aktivite olduğunu yeni fark eden insanların yanı sıra, macera isteme duygusu da yürüyüşü popülerleştiriyor.

Yürüyüş yolları, ormanlar ve yol boyunca kamp yapmak gibi zorlukları düşünen daha fazla insan, heyecan verici bir macera ve özgürlük heyecanı hissediyor.

GÖZ YOGASI
Teknoloji büyük ölçüde karantinada arkadaşımız olsa da (Merhaba, Netflix ve Zoom!), aynı zamanda çoğumuzun hem büyük hem de küçük ekranların önünde çok fazla zaman harcamasına neden oldu. Geçen yıl Optometristler Koleji tarafından yapılan bir anket, her beş yetişkinden birinin, karantina sırasında gözlerinin bozulduğuna inandığını ve her üç kişiden birinin ekranların önünde çok fazla zaman harcamakta olduğunu ortaya koydu. Bu arada uzmanlar, göz yorgunluğu, baş ağrısı, odak kaybı, kuru tahriş olmuş gözler ve boyun ve omuz ağrısı semptomlarının hepsinin, Covid-19 ve karantinanın başlamasından bu yana artmış gibi görünen semptomlar olduğunu belirtiyor.

Artan ekran süresinin uzun vadede görüşe zarar verdiğine dair bir kanıt olmasa da, bazı insanlar her gün saatlerce monitöre bakmayı yorucu bulabilir. Şu anda daha fazla insanın evden çalıştığını biliyoruz ve bu sizin vizyonunuzu da etkileyebilir. Bilgisayar ekranınıza düzenli olarak ara verdiğinizden ve iyi bir aydınlatmaya sahip olduğunuzdan veya doğal ışık için bir pencerenin yakınında oturduğunuzdan emin olun, tüm bunlar göz sağlığınız üzerinde büyük bir fark yaratacaktır. Bu nedenle, evde aylarca çalıştıktan sonra, göz yogasına katılarak görme yetisine özen gösteren daha fazla insan görmeyi bekleyin; nazik hareketler ve gözlere ve çevredeki bölgelere nazikçe masaj yapın.

Göz Yogası fikri kulağa çılgınca geliyor olabilir ama gözleriniz de yüzünüz ve vücudunuz gibi, vücudunuzun neresinde olursa olsun çalışması gereken kaslar var. Göz yogası, bir süredir ortalarda olmasına rağmen 2021'de gerçekten konuşulmaya başlandı.

Göz çevresindeki kas gerginliğini azaltmak için şunları yapabilirsiniz; en basit teknik yukarı bakmak, sağa, sola ve aşağıya bakmak ve her egzersizi 10 kez tekrarlamaktır. Bu şaşılıkta ustalaştığınızda ve serbest bırakmak, orbicularis'i çalıştırmak için de harika bir yol.




PİLATES VE YOGADAN AL GÜCÜNÜ
Evde kalmak, içeride daha fazla zaman geçirdiğimiz için zihnimizi ve hareketlerimizi yavaşlattı. Dışarıda geçen geceler ve pazar sabahı yoğun spor dersleri, akşamları ev yapımı yemeklerin ve karın kaslarımızın yerini yavaşlık aldı.
Bu nedenle yoga ve pilates gibi düşük yoğunluklu sabit durum (LISS) aktivitelerinin popülaritesinin artması şaşırtıcı değil. Daha fazla insan zihinsel ve fiziksel sağlıklarına bakma, yavaşlama ve duruşlarına dikkat etme ihtiyacının bilincine varıyor.
Bir araştırmaya göre fitness severlerin %76'sının karantina sırasında yeni bir egzersiz şekline başladı; yoga, yürüyüş ve koşudan sonra üçüncü en popüler aktivite oldu. Pilates ve yoga, hem zihinsel hem de fiziksel olarak bedenlerimizin efendisi olmamızı sağlıyor.


HIZLI GÜÇ ANTRENMANLARI: MİKRO HIIT
Dikkat süreleri ve çalışma programları her zamankinden daha fazla gerildiğinde, insanların mikro HIIT antrenmanlarını arzulamaya devam etmesi şaşırtıcı değil - üç dakikadan 20 dakikaya kadar herhangi bir şeyi değiştirebilen kısa süreli yüksek yoğunluklu aralıklı antrenman (önerilen maksimum süre haftada 3 kez).

HIIT sırasında vücudunuzun maruz kaldığı sağlıklı stres, vücudunuzu hücresel enkazdan kurtaran ve kök hücre üretimini uyaran otofajiyi tetikliyor.Ne kadar çok kök hücreye sahip olursanız, o kadar iyi süper otofajiyi indükleyebilirsiniz - bu bir döngüdür.

Mikro-HIIT antrenmanlarının artan popülaritesiyle, kardiyo ve güçten yeniden dengelemeye kadar 10 dakika kadar kısa antrenmanlar sunan Nike Training Club, FIIT, Sworkit, 7 Minute Workout, adidas Training by Runtastic gibi uygulamaları tercih edebilirsiniz.



BİSİKLETE BİNİN
Bisiklet o kadar çok yönlü ki, insanların egzersiz yapmasına izin veriyor, size bir özgürlük duygusu veriyor ve yürüyerek değil, mahallenizden kaçarak daha uzağa seyahat etmenize olanak tanıyor. Bu yüzden pandemi sırasında mükemmel bir aktivite oldu. Bisiklete binmenin faydalarına ek olarak, daha sessiz yollar insanlara binmek için daha fazla güven ve bunu yapmak için daha fazla zaman verdi ve bu da geniş bir insan yelpazesini spora getirdi.

GİYİLEBİLİR TEKNOLOJİ İLE SPOR
İster adımlarınızı ve kalp atış hızınızı, ister kaç kilo-kalori yaktığınızı ve kat kat merdiven çıktığınızı takip etmek için kullanın, giyilebilir teknoloji hiç bu kadar popüler olmamıştı. Giyilebilir teknoloji denilince akla ilk gelen fitness takip saatleridir.
Daha aktif olmak, sağlığımız için yapabileceğimiz en önemli şeylerden biridir. Ancak egzersiz yapmayı seçmek, ister çok aktif olun ister yeni başlıyor olun, genellikle zor olabillir. Ünlüler ve profesyonel sporcularla çalışan antrenörlere göre 2021’in en iyi ve en popüler fitness trendi Apple Watch, Samsung gibi giyilebilir teknoloji ürünleri olacak. Üstelik bu trend yakın gelecekte de hiç değişecek gibi görünmüyor. Hali hazırda popülerliği ve işlevselliği daima artan giyilebilir fitness izleme cihazları, yüksek teknoloji ve çevrimiçi seçeneklere yönelen fitness konseptlerini artışa geçiren en büyük faktör. Covid-19’un ortaya çıkışından bu yana hızlanan bu artıştaki en büyük itici güç ise spor salonlarının kapanması, kapasitelerinin azalması ve bunun sonucunda da fitness severlerin değişim ve gelişimlerini takip etmelerini sağlayacak uygulamalı bir yaklaşım benimsemeleri.

Apple Series 6 artık kullanıcıların oksijen doygunluk seviyelerini ölçmesine yardımcı olurken SE'nin 50 metreye kadar su direncine sahip olması kesinlikle yüzme tutkunlarına yardımcı olacaktır. Giyilebilir teknolojisini desteklemek için geçen Aralık ayında Apple, HIIT, güç, yoga, dans gibi sınıflarla "Apple cihazları aracılığıyla her şeyi kapsayan bir spor salonu üyeliği deneyimi" sağladığını bildirdi. Apple Watch tarafından desteklenen Fitness+ platformunu piyasaya sürdü.



ÇEVRİMİÇİ EGZERSİZLER
Online dersler, bu yıl zihinsel ve fiziksel sağlığımız için bir can simidi oldu. Çevrimiçi derslerin standart ve üretim değeri de büyük ölçüde gelişti, bu nedenle evde çalışmak çok daha keyifli bir deneyim haline geldi.

Spor salonlarının çoğu şimdi kapılarını yeniden açtı. Fakat çevrimiçi egzersizlerden memnun kalan pek çok insan, spor salonu üyeliklerini yenilemiyor. İnsanların ilgisi, sağlıklı olmak ve esnekliğe ihtiyaç duymaktır. Spor salonundaki pahalı sözleşmelere bağlı olmak, geçen yılın belirsizliği nedeniyle şu anda çoğu kişiye çekici gelmiyor. Bu nedenle çevrimiçi dersler popülerliğini korumaya devam ediyor.

Bununla birlikte, favori spor salonlarımızdan bazıları hala çevrimiçi derslere ev sahipliği yapıyor ve ev konforunu terk etmeden, sağlıklarını riske atmadan yoğunluk, güvenilirlik ve antrenmanlara erişim isteyen fitness severlere hizmet veriyor.


AÇIK HAVA SPOR BULUŞMALARI
Sosyal mesafe kuralı, ülkenin dört bir yanındaki parklarda açık hava fitness eğitim buluşmalarına neden oldu. Açık hava antrenmanlarına ilgi, spor salonları yeniden açıldıktan sonra bile devam ediyor. Pek çok spor salonu ve eğitmen, açık hava sınıfları oluşturuyor. Arkadaş grupları, park, orman ve açık alanlarda buluşarak beraber spor yapıyor.


Hangi spor trendini tercih ederseniz edin; size egzersiz yapmak için heyecan duymanızı sağlayacak ve destek olacak spor parçalarını seçtik.