APPLE'DAN DÜNYA UYKU GÜNÜ'NE ÖZEL UYGULAMALAR

Dünya Uyku Günü’nde, Apple ürünlerinin daha iyi bir uyku uyumanıza yardımcı olabilecek özellikleri keşfedin.

Dünya Uyku Günü'nde, ''Sağlıklı uyu, sağlıklı yaşa’' sloganıyla, sağlıklı bir uykunun önemine ve başta uyku apne sendromu olmak üzere uyku bozukluklarına dikkat çekmek amaçlanmaktadır. Günümüzde gelişen dünyada, insanlar uykuya yeteri kadar zaman ayırmamakta ve az uyumaktadır. Uyku, yaşam için gereklidir ve tüm vücudumuzun dinlendiği, tazelendiği önemli bir onarım sürecidir.

Geceleri iyi uyuduğunuzda, ertesi gün konsantrasyonunuz ve üretkenliğiniz çok daha iyi olur. Biliş, konsantrasyon, üretkenlik ve performans, geceleri iyi uyumaktan etkilenebilir. Yetersiz uykunun daha yüksek vücut ağırlığı ile bağlantılı olduğunu biliyor muydunuz? İyi uyumamak, kalori alımınızı doğrudan etkileyebilir ve sizi kilo alma riskiyle karşı karşıya bırakabilir. Geceleri iyi uyuduğunuzda, ertesi gün konsantrasyonunuz ve üretkenliğiniz çok daha iyi olur. Egzersiz performansınızı iyileştirmeye çalışıyorsanız, iyi uyumak sizin için çok önemlidir.


 Apple Watch’taki Uyku uygulaması ve iPhone’daki Sağlık uygulaması

— Uyku İzleme iyi bir başlangıç olabilir ancak Apple Watch’taki Uyku uygulaması çok daha fazlasını sağlıyor. Uygulama, uyku hedeflerinizi karşılayabilmeniz için bir plan oluşturmanıza yardımcı oluyor.

— Uyku hedeflerinizi karşılamanıza ve sağlığınızı genel olarak iyileştirmenize yardımcı olması için kişiye özel uyku planları oluşturun.

— Uyku hedefinizi ayarlayın: Yeterince uyumanız genel sağlığınız için önem taşıyor. iPhone’daki Sağlık uygulaması, uyku hedefinizi belirlemenize ve zaman içinde kaydedilen ilerlemeyi izlemenize yardımcı olabilir.

— iPhone’da uyku planını düzenleyin ve değiştirin: Planı saate ve haftanın günlerine göre ayarlayabilir veya tamamen kapatma seçeneğini kullanabilirsiniz.

— Rahatlama özelliği, özelleştirilmiş bir yatma zamanı rutini oluşturmanıza yardımcı oluyor. Yatma zamanı yaklaştığında Kilit Ekranınızda gösterilen rahatlama kestirmelerinizi yönetin. Ev uygulamasında özel bir ortam ayarlamak, Apple Music’te rahatlatıcı akustik manzaralar dinlemek veya uykuya dalmadan önce favori meditasyon uygulamanızı kullanmak gibi etkinlikleri kapsayan bir rutin oluşturabilirsiniz.

— Apple Watch, uyanık olduğunuz ve uyuduğunuz zamanları belirlemek için ivmeölçerden alınan sinyalleri kullanıyor. Böylece her gece ne kadar uyuduğunuzu takip edebiliyor ve zaman içinde gelişen uyku trendlerinizi görebiliyorsunuz.

— iPhone ise gece iPhone’unuzu ne kadar kullandığınıza dayanarak Yatakta Geçen Süre’yi izliyor.

— Uyku geçmişinizi, Sağlık uygulamasında yer alan diğer sağlık verilerinizle birlikte görebilirsiniz.

Apple Music

Apple Music’te kullanıcıların rahatlamalarına, gevşemelerine ve uykuya dalmalarına yardımcı olmak için özel olarak hazırlanmış bir alan yer alıyor. Bu alanda uzmanlar tarafından seçilen, ruh haline ve aktiviteye göre hazırlanmış çalma listeleri, doğadan sesler, beyaz gürültü, radyo istasyonları ve daha birçok seçenek sunuluyor.

— Apple Music’te sunulan uykuyla ilgili içerikler, karantinanın başladığı Mart 2020’den bu yana tüm dünyada %160 büyüme gösterdi.

— Uykuyla ilgili içeriklerle en çok etkileşim kuran 5 bölge ABD, Kanada, Japonya, Birleşik Krallık ve Avustralya şeklinde sıralanıyor.

— Uykuyla ilgili içeriklerde en fazla büyümenin görüldüğü 5 bölge ise şöyle: Japonya (+%225), ABD (+%169), Avustralya (+%168), Güney Afrika (+%161) ve Birleşik Krallık (+%160)

— Sleep Sounds, Bedtime Beats, Rain Sounds, Piano Chill ve Pure Spa çalma listeleri, tüm dünyada en çok dinlenen uykuyla ilgili 5 editoryal çalma listesini oluşturuyor.

— Tüm dünyada en fazla büyümeyi gösteren, uykuyla ilgili 5 editoryal çalma listesi arasında Bedtime Beats (+%343), White Noise (+%313), Ocean Sounds (+%263), Pure Spa (+%254) ve Sleep Sounds (+%209) bulunuyor.

— Apple Music’te yer alan ve tüm dünyada en çok dinlenen uyku odaklı editoryal çalma listesi olan Sleep Sounds, bu yıl ilk kez Apple Music genel çalma listesi sıralamasında ilk 5’e girmeyi başardı.

Rahatlamak ve Uyku için Apple Music'teki en iyi listelerin isimleri şöyle:

  • Sleep Sounds
  • Piano Chill
  • Bedtime Beats
  • In My Room
  • Today’s Easy Hits
  • Acoustic Hits
  • Today’s Chill 
  • Pure Focus
  • Piano Chill
  • Uyku Uygulamaları


App Store’daki en iyi uyku deneyimlerinden beşi:

  • Loóna
  • Sleep Cycle
  • Moshi: Sleep and Mindfulness
  • Sleepiest
  • Autosleep
  • Podcastler


Apple Podcast'ler, Dünya Uyku Günü için "Gece Rutininiz İçin” adlı aşağıdaki programları içeren yeni bir koleksiyon başlatıyor:

  • Sleep With Me with Drew Ackerman by Night Vale Presents
  • Get Sleepy: Sleep meditation and stories
  • Nothing much happens; bedtime stories to help you sleep by Curiouscast
  • Sleep Whispers by ASMR & Insomnia Network
  • Meditative Story with Rohan Gunatillake by WaitWhat
  • Phoebe Reads a Mystery with Phoebe Judge by Criminal
  • Guided Sleep Meditations by Tracks To Relax
  • Snoozecast