Erkek giyim markası AVVA’nın yüzü Murat Boz, toplumsal cinsiyet eşitliğine dikkat çekmek amacıyla 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde başlatılan #BanaYakışırKimKarışır kampanyasına destek verdi. Sevilen sanatçı, markanın kreasyonuyla kamera karşısına geçen kadın yöneticilerin özel fotoğraf çekimine gelerek, sürpriz bir ziyaret gerçekleştirdi.
Bu kampanyanın perde arkasını ve markanın gelecekteki projelerini AVVA Yönetim Kurulu Üyesi Dilan Atik Batmaz ve Nihan Atik ile konuştuk.
Erkek giyim markası olarak bir kadın koleksiyonu çıkarmayı düşünüyor musunuz?
Dilan Atik Batmaz: AVVA olarak küresel ölçekte moda endüstrisini yakından takip ediyor, tasarım çizgilerimizle de sektörümüzde trendlere yön veren bir moda markası olarak konumlanıyoruz. Pandemi dönemiyle beraber daha da farklılaşan tüketici davranışlarını çok iyi bir şekilde gözlemleyerek, koleksiyonlarımızı bu yönde şekillendiriyoruz. Bunun yanı sıra AVVA için topluma karşı olan sorumluluk bilincimizle de ilerleyerek, modaya olan bakış açımızı daha geniş bir çerçevede değerlendiriyoruz. Bu anlamda bu perspektifmizin tamamıyla ‘genderless’ (cinsiyetsiz) olarak ele aldığımızı ifade etmeliyim. Son yıllara baktığımızda ise koleksiyonumuzun ön plana çıkan anahtar tasarımlarının kadınlar tarafında da oldukça ilgi çektiğini görüyoruz. Hatta sezon ürünlerimiz arasında yer alan özgün parçalarımızın bazıları hem kadınlar hem de erkeklerin çekim alanına kolaylıkla giriyor. Bir süredir bu eğilimi, mağazalarımızın yanı sıra sosyal medya kanallarımızda da koleksiyon tasarımlarımızı taşıyan kadınlara da rastlamaktan dolayı büyük bir mutluluk yaşıyoruz. AVVA olarak önümüzdeki dönemde unisex bir koleksiyon çıkarma planımız var, ileride böyle bir sürprizle karşınızda olabiliriz.
Önümüzdeki süreçte belirli bir ürün grubu için bu tip bir çalışma söz konusu mu?
Nihan Atik: Bugün özellikle global çapta tüm denklerimi yeniden yapılandıran pandemi, tüketici davranışlarının yanı sıra trendlerinde köklü bir şekilde değişmesinde büyük bir rol oynadı. Özellikle moda dünyası da hiç şüphesiz ki; bu özel durumdan oldukça etkilendi. AVVA, günümüzün değişimlerine entegre olan koleksiyonlarıyla pandemi sürecinde de smart casual tarzından ödün vermeyerek, rahatlığı ve konforu ön planda tutuyor. AVVA Sports Koleksiyonumuzla da şehir hayatının koşuşturmacasına ayak uydurarak, günün her saati ofis ve ev hayatında rahatlıkla giyilebilen parçalarla moda severlere hitap ediyoruz. Bu dönemde ağırlıklı olarak moda tutkunlarının rahatlık sağlayan parçalara doğru yöneldiğini gözlemliyor, tercihlerini de bu şekilde yaptığını görüyoruz.
8 Mart Kadınlar Günü ile toplumda cinsiyet eşitliliğine odaklanan #BanaYakışırKimKarışır kampanyasıyla sektöre bir hareketlilik getirdiniz. Bu kampanyanın çıkış noktasından ve geçen süreçten bahsedebilir misiniz?
Dilan Atik Batmaz: AVVA’nın kurum kültürü, kuruluşundan itibaren toplumsal konulara duyarlı bir yönetim anlayışı ile şekillendi. Kadına fırsat eşitliği, kadınların sosyal, siyasi ve ekonomik varlığının güçlendirilmesi bizim çok önemsediğimiz bir konu… Bu anlamda yönetimimizde ve toplam çalışan sayılarımızda kadın oranı yüzde 50, bu dengeye özellikle çok dikkat ediyoruz. AVVA olarak kadınlara fırsat eşitliği ve kadın hakları konularında bir farkındalık yaratmak istedik, bunu da kendi ürünlerimiz üzerinden ve içinde yer aldığımız moda sektörüne yakışır bir biçimde iletişime taşımak istedik.
Dilan Atik
Kadın, güçlüdür, eşittir, özgürdür, dokunduğunu dönüştürme ve güzelleştirme yeteneğine sahip olması düşüncesinde yola çıkarak bizleri oldukça heyecanlandıran bir sosyal kampanyaya merhaba demenin gururunuzu yaşıyoruz. Tüm bu mesajları barındıran bir fikri, biraz da ters köşe bir yerden, erkek koleksiyonundan giyinerek, kendi tarzını stilini yaratmış kadınların cesareti, yaratıcılığı, klişelere ve kalıplara karşı gelişi üzerinden anlatmaya çalıştık. Kadının gücünü metaforik bir şekilde ele aldık. Bir erkek markasının “toplumda kadın” konusuna dikkat çekmesini çok kıymetli buluyoruz.
Bu projemizi öncelikle 8 Mart ile ilgili bir farkındalık yaratma üzerine geliştirdik. AVVA kadınları olarak proje sürecinde çok keyif aldık. Yaratıcılık, dönüştürme, her gün üzerinde çalıştığımız koleksiyona farklı bir yerden bakma, cesaret gösterme gibi birçok duygu ile projede yer aldık. Her birimiz konuya yönelik mesajlarımızı paylaşma fırsatı bulduk.
Nihan Atik
İlerleyen süreçlerde bu konuyla ilgili başka çalışmalarınız gündem de olacak mı?
Nihan Atik: Birleşmiş Milletler’in 17 başlık altında açıkladığı Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’ndan biri olan Toplumsal Cinsiyet Eşitliği’nin sağlanmasına yönelik farkındalık oluşturmak önceliğimiz… Toplumsal cinsiyet eşitliğinin ilerletilmesi ile kadınların ve kız çocuklarının her düzeyde güçlenmeleri sağlanması için var gücümüzle çalışıyoruz. Kurumumuzda kadın çalışan oranı hem yönetimde hem de diğer pozisyonlarda yüzde 50 ancak bunu önümüzdeki dönemde kadınlar için daha pozitif hale dönüştüreceğiz. İnsan Kaynakları departmanımız da bu doğrultuda çalışmalarını sürdürüyor.
Bir erkek markası olarak, AVVA’yı yöneten kilit pozisyonlardaki kadın yönetici oranımız erkek yöneticilerimizle eşit... Kadınların iş hayatında bir takım pozitif özellikleri ile öne çıktığını, kurumların büyümelerine pozitif katkı sağladığını hepimiz farkındayız. AVVA’nın finans, operasyon, satış, pazarlama, insan kaynakları, görsel satış gibi birçok kilit pozisyonunda kadın yöneticilerimizin liderliği bulunuyor. Açıkçası AVVA markasının mutfağında, her kademede erkek giyim sektörüne emek ve değer katan bir kadın gücünden söz edebiliriz.