INSTAGRAM BEDEN ALGISI İÇİN YENİ BİR PROJEYE İMZA ATIYOR

Instagram, ’Olduğun Gibi Gel’ kampanyası ile her bedenden insanın güzel olduğunu vurguluyor…

Jude Valentin, uzun bir süredir sosyal medyanın ‘toksik’ olduğuna inanıyordu. Instagram’daki ‘öncesi ve sonrası’ fotoğraflarına bakarak asla mükemmel olamayacağına inanan Valentin, yeme bozukluğu ile mücadele ediyordu. Bir süre ‘karanlıkta’ yaşadığını söyleyen Valentin’in 2014’te aklına yeni bir fikir geldi. Öz-sevgiyi vurgulayan bir topluluk oluşturmaya karar veren Valentin, insanların kendini olduğa gibi kabul etmeleri ve ‘mükemmel’ vücut fikrinde uzaklaşmaları için ‘The Mermaid Kingdom’ adlı bir platform kurdu. 



“Sanırım mükemmellik fikri kendimizden nefret etmemizi isteyen bir toplum tarafından satıldı ve artık kendimden nefret etmekten yoruldum” diyen 23 yaşındaki Valentin, “Kingdom platformunun mükemmel arayışını reddettiğimiz bir yer olmasını istedim. İnsanların olduğu gibi katılabilecekleri bir yer” diye ekledi. 

Son olarak Instagram ve Ulusal Yeme Bozuklukları Toplumu ile bir araya gelen Valentin yeni bir proje üzerinde çalışıyor. #ComeAsYouAre (Olduğun Gibi Gel) hashtagi ile yeni bir işbirliği üzerinde çalışan Instagram ve Ulusal Yeme Bozuklukları Toplumu, insanların sosyal medyayı daha sağlıklı bir şekilde kullanmasını hedefliyor. İnsanların kendilerini sosyal medyada gördükleri ile kıyaslamalarını önlemeyi hedefleyen bu proje, Instagram’ın en yeni girişimleri arasında. 

Özellikle Instagram gibi sosyal medya mecralarında çoğu zaman kendimizi ‘mükemmel’ yansıtmak gibi bir baskı hissedebiliyoruz. Filtreler, fotoğraf düzenleme uygulamaları ile insanların hayatlarındaki pozitifleri vurgulayan sosyal medyanın yeme bozuklukları ile direkt bir bağlantısı kanıtlanmamış olsa da, bu soruna yatkın olan insanlarda negatif etkileri olduğu görülüyor. Bu problemin farkında olan Instagram, tüm geçmişlerin, tüm bedenlerin ve tüm ırkların platformlarında kabul edilmesi gerektiğini vurguluyor. “#ComeAsYouAre projesi ile amacımız sadece sosyal karşılaştırmaları önlemek değil,” diyen Instagram yöneticilerinden Dayna Geldwert, “Bunun yerine, insanlara, kendileri veya bedenleri hakkında olumsuz hissetmelerini sağlayacak içeriklerle nasıl daha iyi etkileşime geçeceklerini ve daha iyi yönetmelerine yardımcı olacak araçlar vermek istiyoruz. Ve tüm bakış açılarının geçerli ve önemli olduğunu göstermeye yardımcı olmak için çeşitli vücut tiplerini ve deneyimlerini sergileyenleri öne çıkarmak istiyoruz,” diye ekledi. 

Ulusal Yeme Bozukluları Farkındalık Haftası için hazırlanan videoda birçok influencer, Instagram’ı ile nasıl daha sağlıklı bir şekilde kullandıklarını anlatıyorlar. Jude Valentin’in de yer aldığı videoda, ‘mükemmel’ vücut sergilemek yerine ‘gerçek’ fotoğraflar paylaşıldığı vurgulanıyor. Shira Rosenbluth ve Kelvin Davis’in de yer aldığı videoda, Rosenbluth yeme bozukluğunu nasıl atlattığını anlatırken, Davis ise erkeklerin de beden algısı konusunda sıkıntılar yaşadığını vurguluyor. 



Sayfanızı daha motive edici yapmanız için tüyoların, bilgilerin ve yönergelerin yer aldığı bir kılavuz yayınlayan Instagram, uygulamayı herkes için keyifli bir deneyim yapmak istiyor. “Farklı vücut tipleri görürseniz, tüm bedenlerin doğal güzelliğini kabul etmeye başlarsınız,” diye ekleyen Geldwert, yeni stratejileri ile insanlardaki yanlış beden algısını düzeltmeye çalıştıklarını söylüyor. Bu kampanyanın sonunda insanların “kilo vermenin saygı için bir ön koşul olmadığını,” görmelerini isteyen Valentin, “Kendinize var olmaya layık olduğunuzu kanıtlamanıza gerek yok. Var olmanıza, kendiniz olmanıza ve dünyada bir yere sahip olmanıza izniniz bar… Sevmenize, gülmenize ve özünüzü yansıtmanıza izin var!” diye ekliyor. 

Etİketler