INSTAGRAM KÜLTÜRÜNDEKİ FİLTRE PERDESİ ARALANIYOR

'Fake Famous' belgeselinde normal bir insandan "Bir Instagram influencerı yaratılabilir mi?" sorusu araştırılıyor...

Ünlü olma isteği hepimizin aklından bir kez bile olsa geçmiştir… Belki sadece espri olarak belki de ciddi ciddi ünlü olmayı düşünmüş olabilirsiniz. İşte HBO Max’in yeni ‘Fake Famous’ belgeseli de bu soruyu soruyor, “Bir Instagram influencerı üretebilir misiniz?” Ünlü bir dergide çalışırken patronuna şaka ile karışık bir şekilde 10 dakika içerisinde bir influencer yaratabileceğini söyleyen gazeteci Nick Bilton tarafından yönetilen belgesel filmi, Instagram filtrelerinin arkasındaki dünyayı araştırıyor. Önceden yaratılmış bir algoritmadan yorum ve beğeni toplama arzusunu deşifre eden Bilton, son yılların en çok tartışılan konusuna değiniyor: Influencer kültürü. 

Geçtiğimiz aylarda Netflix üzerinden yayınlanan ve gündeme oturan ‘Social Dilemma’ belgeseline benzetilen ‘Fake Famous,’ “Neden herkes Instagram’da şöhret peşinde?” sorusunu farklı sosyal deneyler ile ortaya çıkarıyor. Belirli hileler ile gerçekten ünlü olunup olunmayacağını keşfeden belgesel şimdiden ilginizi çekmeyi başardıysa, aşağıda ‘Fake Famous’ hakkında bilmeniz gereken tüm detayları görebilirsiniz…

‘FAKE FAMOUS’ BELGESELİNİN KONUSU NEDİR?

Bir sosyal deneyi anlatan ‘Fake Famous’ üç normal insanı influencera dönüştürmeyi hedefliyor. Belgeselde asistan pozisyonunda Wiley, güçlü bir emlakçı Dominique ve oyuncu olmak için Arizona’dan Los Angeles’a taşınan ama bir giyim mağazasında çalışan Chris’i görüyoruz. Farklı yaşam tarzlarına ve geçmişlerine rağmen bu üç kişinin ortak noktası, her birinin influencer olmanın hayatlarını gerek kariyer gerek sosyal statü açısından daha iyi yönde etkileyeceğine inanmaları. 

“Ünlü olmak istiyor musunuz?” diye açılan belgesel fragmanında bir kişi “Bunu istediğimi hissetmiyorum, bunu hakettiğime inanıyorum,” diye cevap veriyor.


Sosyal deneyin bir parçası olarak stilistler tarafından imajları değiştirilen Wiley, Dominique ve Chris, profesyonel fotoğrafçılar ile birlikte özel çekimlere katılıyorlar. Özel bir jet görünümü verilen bir tuvalet camı ile lüks yaşantı kareleri yaratılırken, deneyde yer alan kişiler için ‘sahte’ takipçiler de satın alınıyor. 

“Dünyadaki her hangi bir meslekten fazla, Amerika’daki çocuklar ünlü influencer'lar olmak istiyor” diye devam eden belgesel fragmanı, aynı zamanda ilginç sosyal anket verileri iletiyor.

Etİketler