MANGO SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKTE İLERLİYOR

Ürünlerinin %79’u sürdürülebilir özellikte olan marka, bu miktarın 2022’de %100 olmasını hedefliyor.

Mango, stratejik mihenk taşlarından biri olan sürdürülebilirlik konusunda ilerleme kaydetmeye devam ediyor. 2019'da Moda Paktı'nın (Fashion Pact) imzalanmasından bu yana Mango, emisyonların ve atıkların azaltılması, döngüsel ekonomi, biyolojik çeşitlilik, şeffaflık ve izlenebilirlik gibi alanlarda verdiği sözler doğrultusunda sağlam adımlar atıyor.

Mango’nun Committed koleksiyonu, farklı koleksiyonlarının sürdürülebilir özelliğe sahip tüm ürünlerini kapsayan, kalıcı bir koleksiyon haline geldi. Bu sezon, Mango ürünlerinin %79'u bu koleksiyonunun bir parçası. 2022'de bu oranın %100'e ulaşmasını bekleyen Mango, sürdürülebilir elyafların kullanımı ve sürdürülebilir süreçlerin uygulanması ile çevre üzerindeki etkiyi azaltıyor ve döngüsel bir ekonomiye katkıda bulunuyor.

Mango, sürdürülebilir elyafların kullanımıyla ilgili olarak 2025 yılına kadar koleksiyonlarında %100 sürdürülebilir pamuk ve % 50 geri dönüştürülmüş polyester bulunmasını hedefliyor. 2030'da Mango, selülozik liflerin %100’ünün kontrollü bir menşeye sahip olmasını (liyosel, viskon ve modal vb.) ve izlenebilir olmasını amaçlıyor.

Mango, tedarik zincirindeki plastik ambalajları kağıt ambalajlarla değiştirme projesine devam ediyor. Şirketin hedefi, tedarikçileri ile işbirliği içinde, üretim zinciri boyunca ürünleri dağıtımı için kullanılan tüm plastik ambalajları aşamalı olarak ortadan kaldırmak. Böylelikle, proje tamamlandığında Mango, yılda yaklaşık 160 milyon plastik ambalaj kullanımına son vermiş olacak. Mango, bu sene, Nisan ayından itibaren Türkiye'deki tedarikçileri ile bu projeyi uygulamaya başlayacak ve önümüzdeki aylarda proje, diğer ülkelerde de aşamalı olarak devam edecek.

Yeni mağazaların tasarımında enerji verimliliğini artırmak ise şirketin üzerinde çalıştığı başka bir proje. Bunun gerçekleştirmek için, yeni mağaza konseptinde daha eko-verimli bir aydınlatma ve klima sistemine ve doğal boyalar, geri dönüştürülebilen materyaller vb. sürdürülebilir malzemeleri içeren bir tasarıma önem veriyor.

Mango, 2020 yılında Moda Re ile birlikte yürüttüğü geri dönüşüm projesiyle 42 ton kullanılmış kıyafet topladı. Bunlar; yeniden kullanım, geri dönüşüm ve enerji geri kazanımı için Mango satış noktalarında toplanıyor. Mango, 2020 yılında 11 ülkedeki mağazalarında 610 geri dönüşüm noktasına sahipti ve 2021 yılında bu hizmet, 200'den fazla yeni geri dönüşüm noktasına ile Avusturya, İtalya, Polonya, Türkiye, İsviçre ve Rusya gibi ülkelerde de yaygınlaştırılacak.

Ayrıca geçen Ekim ayında Mango, giyim ve ayakkabı endüstrisinin tedarik zincirindeki şeffaflığını savunan bir girişim olan Şeffaflık Güvencesi Standardı (Transparency Pledge Standard) gereğince, ilk seviye üretim fabrikalarının listesini (Tier 1) kurumsal web sitesinde yayınladı. 2022 yılına doğru firma, ikinci ve üçüncü seviye fabrikalara görünürlük kazandırmayı hedefliyor. 

Mango'nun Committed’in yeni yayınının başrollerinde, modeller Felice Noordhoff ve Hamid Onifade bulunuyor. Yayın, Ronan Gallagher tarafından fotoğraflandı ve Mallorca’da bulunan Betlem'de, Manson tarafından videoya alındı. Rahat silüetlere sahip bu koleksiyonda, terracota tonları ve çiğ tonlarda keten ve pamuk gibi doğal kumaşlar ağırlıkta.