MODA DÜNYASINA “SQUID GAME” ETKİSİ

Beyaz ayakkabılar ve yeşil takımlar, en çok satanlar listesine girdi.

Netflix'in hit yeni programı Squid Game'i izlediyseniz, 456 oyuncudan biri olmanın pek de istenmediğini bilirsiniz. Yine de, bir şekilde ürkütücü oyunların ortasında faydacı moda seçimleri göze çarpıyor gibiydi. Hatta o kadar ki, hayranlar oyuncuların giydiklerine benzeyen giysiler satın alıyorlar. Böylece onlar da multi-milyon dolarlık bir nakit ödül için yarışıyormuş gibi hissediyorlar.

Son çizelgeler, Squid Game'in 90'dan fazla ülkede bir numaralı izlenen olduğunu gösteriyor. Kurgusal Kore draması Squid Game, şirkete göre Netflix'in tüm zamanların 1 numaralı şovu olma yolunda ilerliyor. Squid Game, ayrıca moda trendlerine ilham veren kültürel bir fenomen haline gelen en son Netflix şovu oldu. Önceki Netflix öncüsü, kurgusal dönem draması Bridgerton, 82 milyon izleyiciye sahipti ve hala moda trendlerini etkilemeye devam ediyor.


Rakiplerin uyumlu yeşil ceketleri ve (görünüşe göre) beyaz Vans ayakkabıları artık gösteriyle eş anlamlı hale geldi. Bu ürünleri bulmak çok zor olma olmaya başladı. Variety, yeşil ve beyaz eşofmanların, gösterinin Eylül ayındaki galasından bu yana, Amazon'da anında en çok satanlar haline geldiğini bildirdi. Beyaz slip-on Vans ayakkabıların ise aynı zaman diliminde satışlarında yüzde 7.800'lük bir artış gördüğünü bildirdi.

Lyst'in verilerine göre, moda dünyasında Squid Game'in etkisi şimdiden yerini alıyor. Gösterinin tarzı Bridgerton'dan daha sessiz olsa da, tüketiciler imza kostümleri satın alıyor. Piyasaya sürüldüğü günlerden itibaren, dünya çapında "retro esintili eşofmanlar (+ %97), beyaz slip-on spor ayakkabılar (+ %145), kırmızı tulumlar ve takımlar (+ %62) ve beyaz numaralı tişörtler (+ %35)" aranıyor. Vanslar geçen hafta en çok görüntülenen slip-on spor ayakkabı oldu.

Böylesine büyük bir başarı olduğu için, buna şaşırmadık. Wall Street Journal, dizinin yaratıcısı Hwang Dong-hyuk'un aslında on yıl önce fikri bulduğunu, ancak Netflix'in diziyi üretmeye başladığı iki yıl öncesine kadar kimsenin ilgilenmediğini bildirdi. İlgilenmeyenler için durum üzücü gibi...

İkinci sezonun gelmesi neredeyse kaçınılmaz Bu yüzden eğer düşünüyorsanız, “Squid Game” kıyafetinizi geç kalmadan almanızı öneririz.


LOUIS VUITTON’UN YENİ YÜZÜ ‘SQUID GAME’ DİZİSİNDEN