NELER OLUYOR ÇANTALARA?

Çanta, hele bir de tasarım olursa tadından yenmez. Ama neden bu kadar pahalı?

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 15 Nisan 2014
NELER OLUYOR ÇANTALARA?
Tasarım bir çanta alırken hissettiğimiz duyguyu nasıl tanımlarız? O güzel pahalı görünen kutuyu heyecanla açarken ki anı düşünün... İçindeki o güzelliği görmek için pelur kağıdını aralayarak, yumuşak saklama kabından çıkardığınızı ve el değmemiş derisinin kokusunu burnunuzun derinliklerinde hissedin. İşte o an hepimiz küçük bir panik anıyla bu çantayı hangi kıyafetle kombinliyebiliriz diye düşünmeye başlıyoruz...





Kaliteli ve pahalı çantalar kişinin statüsünü, stilini ve bir nevi hayatının bundan sonraki evrelerinde hayran olduğu tasarım çantanın yeni çıkıcak modellerini takip edeceğini gosterir. Lüks ve kaliteli bir çanta, bir kadına verilebilecek en güzel doğum günü hediyesi olup aynı zamanda da bir kadının yapabileceği en iyi yatırımdır. Tasarım çanta her kadının kıyafetinin kilit parçasıdır. En basit görünen bir kombini bile son derece şık gösterebilecek bir aksesuardır. Peki tasarım çantalarının biz kadınların hayatımızdaki yeri bu kadar önemliyken son 5 yılda arttırdıkları fiyatlarının nedeni nedir? Daha mı ulaşılamaz olmak yoksa bu parayı gözden çıkaran kadınlara daha yüksek bir fiyata satıp daha özel hissetmek istemelerini sağlamak mı?





Cevap basit, her marka ne kadar ulaşılmaz ve özel üretim olursa, uluslararası zengin alıcılar da bu çantaları bir o kadar tercih ediyor. Orta sınıf alıcıların tasarımcı çantalara ulaşması, zengin alıcıların ilgisini pek çekmiyor. Bu yüzden onlar için özel üretim yada diğer bir değişle “exclusive” olan çantalar çekici geliyor. Büyük moda evleri özellikle Rusya ve Çin ülkelerindeki zengin alıcıların peşinde. Alıcıların istediklerini yerine getirmek de markalara düşüyor. Oluşturdukları market sayesinde çantanın fiyatı ne kadar olursa olsun almaktan çekinmiyorlar.





Örneğin Chanel'in en çok bilinen modeli Large Classic Flap Bag'in fiyatı son beş yılda yüzde 70 artıp, 9.779 TL'ye çıktı. Naturel deriden yapılan Mulberry Bayswater 2012 yılında 2.322 TL iken bu yıl 3.194 TL oldu. Alexander McQueen clutch 2012 yılında 2.996 TL fiyatla satışa sunulurken bu sene 3.526 TL'den satıldı.





Ekonomik gücü yetmeyen her kadının aklındaki soru; Bu çanta neden bu kadar pahalı? Kullandıkları deriden mi yoksa son derece özenli el işçiliğinden mi? Bunların ikisi de tasarım çanta için çok önemli detaylar ama yukarıda da açıkladığımız gibi, işin sırrı başka bir detayda saklı: Büyük markaların adını taşıyan bütün ürünler her zaman için alıcının gözüne çekici gelmeli. Sonuçta anlayacağınız, biz ‘Bu çantaya bu kadar para verilir mi?!' demeye devam edeceğiz. Peki markaların bu stratejileri, hedefledikleri kitle açısından ne kadar doğru? O kitle gerçekten onlarla aynı fikirde mi? Geçtiğimiz haftalarda, Bodrum'da bir deri dükkanında taklit çantaları incelerken görülen ünlü model Kate Moss, görünüşe göre hem fikir değil...








Bodrum'da alışveriş yaptığı dükkanın sahibiyle hatıra fotoğrafı çektiren Kate Moss'un Londra sokaklarında kolundaki çanta hakiki mi acaba?
 

SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Temmuz-Ağustos Sayısı

ELLE Temmuz-Ağustos Sayısı

ELLE Temmuz-Ağustos sayısı 80 sayfalık ELLE Style Awards 2024 eki ile birlikte çıktı!

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.