SELÜLİTLE SAVAŞAN BESİNLER

Yaz gelmeden selülit problemini beslenmenizle çözün!

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 17 Şubat 2014
SELÜLİTLE SAVAŞAN BESİNLER



<#text>


<#text> Her yaştan kadının kabusu olan selülitten kurtulmak için, geçmişten günümüze çok farklı yöntemler denendi, denenmeye de devam edilecek. Mutfağımızdan eksik etmediğimiz besinlerin aynı zamanda selülit düşmanı olduğunu bilmek belki içimizi biraz rahatlatır. Dermatoloji Uzmanı Dr. Elif Ebru Güner, selülitlerle savaşan besinler arasında; su, ananas, kırmızı acı biber, yeşil çay, ay çekirdeği ve kuşkonmaz olduğunu belirtiyor.


<#text>


<#text> Kadınların %90-95'inde görülen, en çok kalçada ve basenlerde ortaya çıkan, vücutta portakal kabuğu görünümü yaratan selülit sıkışmış yağ hücrelerinden kaynaklanıyor. Yağ hücreleri cildin altında bağ dokusu arasında sıkışıyor. Bağ dokusu arasına sıkışan yağ hücreleri de yüzeye doğru itilince ciltte pütürlü bir görünüm ortaya çıkıyor. Genetik eğilim, östrojen seviyesinin oluşturduğu dolaşım bozukluğu gibi hormonal nedenler, egzersiz yapmamak ve ilerleyen yaş ile cilt altı bağ dokusunun zayıflaması, hamilelik hatalı beslenme gibi nedenler selülit oluşumuna yol açıyor. Dermatoloji Uzmanı Dr. Elif Ebru Güner, yağ depolarını boşaltan ve toksinlerin vücuttan atılmalarını sağlayan bir beslenme ve bunu destekleyen egzersiz programı ile selülitten büyük oranda kurtulmanın mümkün olduğunu söylüyor. Mutfağımızdan eksik etmediğimiz besinlerin aynı zamanda selülit düşmanı olduğunu bilmek belki içimizi biraz rahatlatır. Dr. Elif Ebru Güner, selülitler ile savaşan besinlerin başında; su, ananas, kırmızı acı biber, yeşil çay, ay çekirdeği ve kuşkonmazın geldiğini belirtiyor.  


<#text>


<#text> Hayat kaynağı suyu bolca tüketmek bile pek çok sorunun ortadan kalkmasını ya da azalmasını sağlıyor. Her gün en az 8 bardak su içmek cildi dolgunlaştırır, yağları yakar ve selülitlerin daha az görünmesine yardımcı olur.  


<#text>


<#text>


<#text>


<#text> Potasyum açısından zengin, C vitamini kaynağı, bromelain'le dolu olan ananas, kan dolaşımını artırmaya destek olur. Ananas, içeriğinde bulunan, sindirime ve enflamasyonun giderilmesine yardımcı olan bromelain enzimi sayesinde yağ hücrelerinin çevresini saran deforme olmuş dokuyu parçalar ve yağların depolanmasını önler. Bölgesel ödemi de engelleyen ananasın muzun sağladığı yararlara benzer yararları da bulunuyor.  


<#text>


<#text>
Pek çok yararı bilinen ve son yıllarda ülkemizde daha fazla tüketilmeye başlanan yeşil çay, güçlü, sağlıklı bir cilt için yardımcı olur. İçeriğindeki katesin ile yağ yakımını hızlandıran yeşil çayın çok güçlü anti aging etkisi bulunuyor. Sağlıklı bir sindirim sistemi için yeşil çayın tüketilmesi önerilir.  


<#text>


<#text> Bir diğer selülit düşmanı ise sofralarımızda diğer besinlere göre daha az yer bulan kuşkonmaz. Bu sağlıklı yiyecek ise kan dolaşımını normal düzeye getirir. Kılcal damarları güçlendirir. Ayrıca vücudu toksinlerden arınmaya yardımcı olurken, önemli bir idrar sokturucu görevi de görür.  


<#text>


<#text> Büyük küçük herkesin sevdiği ay çekirdeği de antioksidan bakımından zengin tohumu ile selülit dokusunu güçlendirmeye yardımcı olur.  


<#text>


<#text> Bazılarımızın çok tükettiği bazılarımızın ise kaçındığı kırmızı acı biber de selülit ile savaşta bize yardımcı olan bir besin. Vücudun içten ısı üretmesi için yardımcı olan kırmızı acı biber, böylece vücudun daha hızlı yağ yakmasını sağlar.  


<#text>


<#text> Dr. Elif Ebru Güner, pürüzsüz ve gergin bir cilt için; trans yağlardan, tuzdan, rafine şekerden, doymuş yağlardan, alkolden ve yüksek miktarda hayvansal proteinden uzak durulması gerektiğine de dikkat çekiyor.

SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Mart Sayısı Çıktı!

ELLE Mart Sayısı Çıktı!

Baharı Hande Erçel ile karşılıyoruz.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.