10 ADIMDA MÜKEMMEL VÜCUT

Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa,daha iyi vücuda sahip olmanın 10 adımını açıklıyor.

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 12 Haziran 2014
10 ADIMDA MÜKEMMEL VÜCUT
<#text>Vücudumuzun iyi görünmesi yazları daha önemli oluyor. Ne de olsa bikinimizi giyip plajda salındığımız sıcak günlerle, kocaman paltolara sarındığımız buz gibi günleri aynı kefeye koyamayız değil mi? Ayrıca her şeyin ötesinde daha sağlıklı bir yaşam sürmek için çözmemiz gereken kilo problemi hakkında ‘Dikkat ediyorum, spor yapıyorum ama yine değişen birşey olmuyor!' diyorsanız Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa'nın size 10 basit önerisi var. Hep birlikte ona kulak verelim mi?


<#text>


<#text>


<#text>


<#text> VÜCUDUNUZLA TEKRAR İLETİŞİM KURUN:<#text> Aynanın karşısına geçin ve genel vücut proporsiyonunuzu değerlendirin. Omuz ve kalça yükseklikleri, kafanızın gövdenizin orta hattında bulunup bulunmadığı gibi detaylar kısaca simetri önemli! Yoga veya germe yaparken vücudunuzun nasıl çalıştığını anlayın. Bu aktiviteler sırasında vücut sıvılarınızın nasıl harekete geçtiğini öğrenin.


<#text>


<#text> EVDE KASLARINIZI ÇALIŞTIRIN:<#text> Basitçe kendi vücut ağırlığınız ile yaptığınız egzersizler daha iyi bir vücuda sahip olmanızı sağlar. Push-up, squat, karın ve sırt kuvvetlenme gibi egzersizleri evde kolaylıkla yapabilirsiniz. Hafta 2 veya 3 olmak üzere 10-20 tekrar / 3 set olarak egzersizleri yapın.~ KARDİO ANTRENMANI YAPMAYI UNUTMAYIN:<#text> Eğer gerçekten vücudunuzu şekillendirmekte kararlı iseniz egzersiz programınız haftada 3 ile 5 kere, 30-60 dakikalık bir aralıkta orta seviyede aerobik (Solunumu hızlandırarak dokulara daha fazla oksijen gitmesini sağlayan joging, yüzme, bisiklet, tenis veya squash gibi egzersizler) içermek zorundadır. Vücudunuzun yeniden şekillenmesi ve esnekliği için egzersizlerin öncesi ve sonrasında germe yapılmalıdır.


<#text>


<#text>



<#text>


<#text> NE YERSEN OSUN:<#text> Bu cümle oldukça gerçekçidir. Eğer hedefiniz sıkı, fit ve mükemmel görünmekse dürüstçe söylemek gerekirse her gün ağzınıza ne koyduğunuzun farkında olmalısınız. Tabii ki kendinizi kontrol altında tutarken egzersizler sırasında ve günlük yaşantınızda size yeterli seviyede enerji sağlayacak yiyecekleri tüketmeniz gereklidir. Fakat etkisi hızlı geçen, fazla vaatlerde bulunan moda diyetlerden kaçınmanızda fayda var. Vücudunuzun içeriden de dışarıdan göründüğü kadar mükemmel olması gereklidir.


<#text>


<#text> KENDİ VÜCUT TİPİNİZE GÖRE KIYAFETLER SEÇİN: <#text>Genelde vücudumuzu beğenmediğimiz zamanlar, bol, iddiasız, salaş kıyafetler giymeye eğilimliyizdir. Güzel kıyafetler seçmek için kilo verene kadar bekleriz. Fakat neden? Şu an iyi hissetmeniz önemlidir! Kendinize vücut ölçülerinize göre etkileyici kıyafetler seçin. Kendinizi yenilenmiş ve motive hissetmek için fit kıyafetler edinin.


<#text>


<#text> VÜCUDUNUZU BİR BÜTÜN OLARAK DEĞERLENDİRİN: <#text>Birçoğumuz vücudumuzu bölgesel olarak yargılarız. Bacaklarım çok kalın, dudaklarım çok ince, göğüslerim çok küçük... Bedeninizi sadece negatif gördüğünüz tarafları ile değil bir bütün olarak değerlerin. Vücudunuzun beğendiğiniz kısımlarını ortaya çıkaracak kıyafetler seçin.


<#text>


<#text> POZİTİF OLUN:<#text> Vücudunuzun nasıl göründüğü daha çok algıya dayanır. Eğer vücudunuzun iyi olmadığını düşünerek yürüyor iseniz vücudunuz ve postürünüz bunu yansıtır. O yüzden her sabah evden bir gülümseme ile ayrılın ve en iyi tavrınızı takının. Duruşunuz ve tavrınız görünüşünüzü belirler. Yürürken ve ayakta dururken kendinize güvenli bir tavır sergileyin. Vücudunuzun bu şekilde daha farklı göründüğünü çok geçmeden fark edeceksiniz.


<#text>


<#text> KENDİNİZİ ŞIMARTIN: <#text>Eğer vücudunuzu şekle sokmak için her gün antrenman yapmayı başardıysanız, gidin ve kendinize bütün stresinizi ve gerginliğinizi azaltacak bir masaj hediye edin. Eğer masaj konusunda fanatik değilseniz, küvetinizi doldurun ve suyun rahatlatıcı etkisinin tadını çıkarın.


<#text>


<#text> KENDİNİZLE BARIŞIK OLUN: <#text>Her insanın başka bir genetik yapı, vücut şekli ve ölçüsü ile doğduğunu hatırlayın. Sizin vücudunuz da benzersiz.


<#text>


<#text> İLERLENMEYİ TAKİP EDİN: <#text>Bu süre içinde vücudunuzdaki gelişmeleri takip etmeniz önemli. İlk halinizin fotoğrafını çekin, yağ yüzdenizi, bedeninizi, egzersizleri yapma süre ve sayınızı bir yerlere not edin ve her ay karşılaştırın. Böylelikle doğru yapıp yapmadığınız şeyleri değerlendirme fırsatınız olur.

SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

Bu ay kapağımızda 2024'e farklı ve çok heyecanlı başlangıçlarla giren Eda Ece var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.