ZAYIFLARKEN OMURGANIZA DİKKAT

Daha fit görünmek uğruna ağır tempolu spor yapmak, omurga için büyük risk!

Yazın yaklaşmasının tek kötü yanı, kışın alınan kiloları gizlemenin zorluğu. Onlardan kurtulmayı yine son ana bırakanlara doktorların önemli bir uyarısı var. Daha fit görünmek uğruna ağır tempolu spor yapmak, omurga üzerinde büyük risk oluşturuyor. Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Çağatay Öztürk, kışın sporu bırakarak kilo almaya başlayanların, vücudunu spora yavaş yavaş alıştırması gerektiğini söylüyor.

İyi Bir Antrenör ve Doğru Beslenme Programıyla Sağlığınıza Zarar Vermeden Forma Girebilirsiniz!
Doç. Dr. Çağatay Öztürk'e göre spor esnasında yapacağınız yanlış bir hareket, ciddi ve ameliyat riski taşıyacak problemlere yol açabiliyor. Ağır sporların yol açtığı bu küçük travmaların birikimi, bel fıtığı ve disk problemlerini tetikliyor. Bel problemleri, bacakları hareket ettirirken zorlanma, bacaklarda uyuşma, karıncalanma, his kaybı yaşanmasına neden oluyor.

Öztürk'ün önerisiyse, bahar aylarında zayıflamaya başlamadan önce herkesin, omurga başta olmak üzere, herhangi bir rahatsızlığı olup olmadığını anlamak için sağlık kontrolünden geçmesi. Sonrasındaysa sağlık durumuna göre bir beslenme programı uygulayarak, antrenör eşliğinde bilinçli spor yapması gerektiğini belirtiyor.

Omurga Dostu Pilates

Omurga rahatsızlığı olsun olmasın herkese, kışın hamlayan vücudu esnetmek ve fit kalmak için pilatesi öneriyor. Vücudun doğru hızlandırılması, kasların eşit kullanımı ve yapılandırılması prensibiyle etkin sonuca ulaşmak için, pilates'le birlikte yogayla da onu desteklemek doğru bir tercih.

Etİketler
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.