ANASTASIA BEVERLY HILLS TÜRKİYE’DE

Kült kaş ve makyaj markası Anastasia Beverly Hills’in Sephora ile Türkiye’ye gelmesini kutlarken, markanın yaratıcısı Anastasia Soare’ya ortak kaş dertlerimizi danıştık.

Hollywood’un A-Liste’sini şöyle bir düşününce, kaşları özellikle çok güzel veya 90’ların ince kaş trajedisinden muhteşem bir dönüş yapmayı başarmış kim varsa, onun müşterisi. Michelle Obama, Amal Clooney, Kim Kardashian, Kendall Jenner, Oprah, Naomi Campbell... Anastasia Soare’yi tam da bu sebepten keşfettiğimde 2000’li yılların başındaydık.

Jennifer Lopez’le birlikte sarı ve ince kaş felaketini henüz atlatmış, yaralarımı sarmaya çabalıyordum. Üstelik o omuzlarını silkeleyip hiçbir şey olmamış gibi hayatına yay gibi kaşlarla devam ederken ben enkazı kaldırmakta zorlanmıştım.

İnternetin henüz herkesin cebine düşmediği, herkesin herkesin hayatının içine kolayca girmediği bir dönemdi. Okuduğum bir İngiliz celebrity dergisinde iki üç satırla gözlerim parladı. “Jennifer Lopez’in kaşlarını emanet ettiği Anastasia”...

Anastasia... Demek ki en büyük kaş hatalarını, hem kaş sarartmayı hem de ip gibi inceltmeyi düzeltebilen biri vardı.... O zaman onun adını bir yere yazdım, bir gün yolum oraya düştüğünde randevulaşırız diye düşünerek... Fakat o bu geçen zamanı dev bir kozmetik imparatorluğu yaratarak değerlendirdi. Şu anda Anastasia Beverly Hills markası, MAC’ten sonra instagram’da en çok takip edilen kozmetik markası. Doğal olarak randevu planı da suya düştü. Ta ki bu sabah Les Ottomans Otel’de Sephora Türkiye’nin davetlisi olarak bir araya gelişimize kadar. Sonrası son derece sıcak, son derece samimi bir kaş meastrosu ve hiç yoktan dev bir imparatorluk kurmuş ilham verici bir işkadını ile sohbet...

Deniz Ünaldı: Yıllarca Jennifer Lopez'in kaşlarının izini sürdüm ve sonunda buluştuk...

Anastasia Soare: Jennifer’ın kaşlarını 1992’den beri yapıyorum inanır mısınız? İki akşam önce kaşlarını yaptım, turneye çıkıyor.

D.Ü: O veya başka bir müşteriniz sizin haricinizde kaşlarına dokunur mu?

A.S:  Yapmazlar. Yüzleriyle para kazanıyorlar genellikle dokunmazlar.

D.Ü: Peki kaşını kendi alan ve biraz fazla inceltenlerin geri dönüşünün sırrı nedir? 

İdeal olanı yavaş yavaş uzamalarına izin vermek. Anastasia Beverly Hills ürünlerinden olan bu şeffaf şablonu kullanarak herkes kaşının ideal şeklini bulabilir. Kaşların uzamasına veya en azından boşlukları doldurarak, uzayana kadar dolgun görünmesi için ürünlerimiz var. Kaşımızın olması gerektiği şekli bulmak için pudra veya brow wiz kullanarak şablonun içini doldurabilirsiniz. Dışarıda kalan kaşları da temizlersiniz. Kaşları sürekli doldurarak uzamasını beklersiniz. Bazen bazı kaşlar küser. Ama bu yöntemle sahte görünmeyen bir kaş şekli yaratabilirsiniz.

D.Ü: Microblading için düşünceniz nedir?

A.S: Microblading ve dövmenin dezavantajı renginin değişmesi. Bir de bazen deride ilerler. Mavi siyaha döner veya pigment yok oldukça kızarır. Ürün kullanmak hem daha kolay hem de kontrol edebileceğiniz bir şey. Başkasının yaptığı dövmeyi kontrol edemezsiniz. Bir de bu işlemleri yaptırdıktan sonra zaten ürün kullanıyorsun o zaman maksadı ne? Rengi değişince, kaşların normal görünsün diye üzerini kapatmak için bir ürün tekrar çizmek için başka bir ürün daha kullanıyorsun. Bence daha çok iş çıkarıyor. Yani en iyisi yavaş yavaş bu şablonlar eşliğinde olması gereken modeli anlayıp çok az az temizlemek.

D.Ü: Kaş kalemi rengini nasıl seçmeliyiz?

A.S:  Eğer esmersen saçından bir ton açık almalısın. Eğer sarışınsan da saçından bir ton koyu... Kalemi uygularken de kaşın uçlarından içe doğru giderken gittikçe daha az bastırarak ombre efekti vermelisiniz. Burnunuza yaklaştıkça daha hafif uygulamalısınız yoksa çok baskın görünür kaşlar.

D.Ü : Farklı kültürlerden kadınların kaşları size ilham veriyor mu?

A.S : Los Angeles’ta başlamamın en büyük avantajlarından biri orada her milletten insanın olmasıydı. En açığından en koyusuna kadar kaş var. Bu şekilde bütün ırkların, yüzlerin kaş şeklini inceleme şansım oldu. Kemik yapısı ve kaşın uzama şekli kişiye özel en doğru şekli bulmakta çok büyük önem taşır.

D.Ü : Müşterilerinizin de ortak noktası harika kaşlar ama hiçbirininki bir diğerine benzemiyor.

A.S : Evet, şekil aynı ama kemik yapısı ve kaşlarının doğal düzeni aynı olmadığı için bambaşka görünüyor. “High Arch Stencil” şablonunu o kadar çok kadında kullanabiliriz ve aynı şablon hepsinde bambaşka durur. 

D.Ü: Kaş denince ilk akla gelen sizsiniz. Bu başarınızın sırrı nedir?

A.S : 1997’de salonumu açtığımda Los Angeles’ta kaşla ilgili hiçbir ürün ve servis yoktu. Ürünleri bu sebeple çıkardım. İcat ettim hatta. İlk zamanlar ücretsiz yaptım kaş ağdasını çünkü insanlar bunun bir servis olması gerektiğini bile düşünmüyordu. Mesela Türkiye’de, İran’da Romanya’da o zamanlar da kaş alınırdı, iple, ağdayla. Benim ülkemde cilt bakımına gidenlerin önce kaşı alınırdı. Ama Amerika’da resmen kimse kaşlarına bir şey yaptırmıyordu. Hollywood’a gelirken kaşın önemli olacağını düşünmüştüm halbuki kimse kaşına dikkat etmiyordu.

D.Ü: Bu boşluğu tespit edince neler yaptınız?

A.S : Yeteneğim ve yıllarca sanat okulunda okuduklarımı birleştirerek kaşta “Altın oran” tekniğini geliştirdim. Sanat okulunda aynı çizilmiş yüze kaş ekleyerek birçok duyu ve ifade verilebileceğini öğretiyorlar. Bunu işe dönüştürürken ailemin dükkanındaki tecrübem işe yaradı. Annemin terzi dükkanı vardı ve müşterileriyle çok ilgi ve sevgiyle ilgilenirdi. Çok akıllı bir işkadınıydı ve onu izleyerek çok şey öğrendim.

D.Ü: Bir yandan VIP müşteriler, bir yandan kozmetik imparatorluğunuz... Bir gününüz nasıl geçiyor?

A.S : Sabah 07.00’de kalkıp ilk iş Instagram’ı ve e-mail’lerimi kontrol ediyorum. 08.00’de personal trainer’ımla spor yapıyorum. Sonra genellikle evden işle ilgileniyorum. 11.00’de duş alıp giyinmeye başlıyorum. Bu zaman alıyor çünkü her gün özenle giyiniyorum. Saç, makyaj ve ne giyeceğimi seçmem zaman alıyor. Saat 13.00 gibi ofise gidiyorum. 19.00’a kadar işteyim. Öğle yemeğini atladığım için akşam yemeğinde mutlaka iş görüşmeleri için dışarıda oluyorum. Cumartesileri de kendime ayırıyorum.

D.Ü: Müşterilerinizle ne zaman ilgileniyorsunuz?

A.S: Hepimiz birbirimize yakın oturuyoruz. Genellikle benim evime geliyorlar böyle daha kolay oluyor. Öğleden önce onları alıyorum. Dün Naomi Campbell bendeydi. Quincy Jones’a ödül vermesi gerekiyormuş, kaşlarını yaptık. Sonra Kendall Jenner geldi, Cannes’a gidiyormuş.

D.Ü: Ne sıklıkla alıyorsunuz müşterilerinizi?

A.S: İşlerinin yoğunluğuna göre değişir on günde bir de olduğu olur, ayda bir de.

D.Ü: Kavisli kaşınız meşhur... Şu anda kimlerin kaşları sizin elinizden çıkıyor?

A.S: Kim Kardashian, Jennifer Lopez, Penelope Cruz, Victoria Beckham, Oprah Winfrey, Eva Longoria, Amal Clooney.. O kadar çok müşterim var ki.. 

KENDALL JENNER - KIM KARDASHIAN- AMAL CLOONEY 

D.Ü: Amal Clooney’nin kaşları gerçekten çok dikkat çekici.

A.S: Çok güzel bir kadın. Hem kaşları, hem de saçları çok güzel.

D.Ü: Ürünleriniz içinden her makyaj çantasında olmalı dediğiniz hangisi?

A.S: Yaptığım bütün ürünleri çok seviyorum ama sanırım Brow Wiz herkeste olması gereken bir ürün.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.