ELLE STYLE AWARDS X M.A.C Ödül Töreni İçin Son
  • GÜN
  • SAAT
  • DAKİKA
  • SANİYE

Anti agıng stratejileri:

Yaşlılığın belirtilerinden olan kırışıklıklara karşı ne yapmalı?

Yaşlılığın en önemli belirtileri olan kırışıklıklara karşı en iyi “gençlik programı” polifenol olaraka da adlandırılan sekonder bitkisel yağlardır. Onlar, hücreleri olumsuz dış etkilere karşı koruyorlar, hatta sağlıklı hücrelerin kanser hücrelerine dönüşmesini önlüyorlar. Uzmanlar her gün yaklaşık bir porsiyon çilek, kiraz, turp ya da salatalık yemeyi öneriyor. Ayrıca polifenol içeren kırmızı şarap, çikolata ve meyankökü de beslenme listenizde olması gerekenler arasında. Cildi içeriden güneşe karşı koruyan betakaroten, güneşin oluşturduğu serbest radikallere savaş açarak hücrelerin zarar görmesini önlüyor. Kavun, kayısı, mango gibi turuncu renkli meyve çeşitlerinin yanı sıra brokoli, yeşil lahana da en az havuç kadar betakaroten zengini besinler olarak biliniyor. Güneşin zararlı etkilerinden korunmak için ise C vitamini açısından zengin kivi, papaya ve frenk üzümü öneriliyor. C vitamini ayrıca kollajen oluşumunu artırırken, böylelikle cildin sıkılaşmasını da sağlıyor.