Cildin Gıdası Lush
Geri dönüşümlü ve şık hediye paketleri dekoru tamamlıyor.


pazarlama dilinin ötesinde sadık olan Lush, prensip olarak reklam vermemesine rağmen kısa sürede tüm dünyada tercih edilen bir marka olmuş. Lush ürünlerini İngiltere kraliçesi, Clinton ailesi, Angelina Jolie ve Kylie Minogue gibi bir çok #text>
tanınmış isim kullanmakta. Marc Constantine ve bir grup arkadaşı tarafından kurulan Lush ilk mağazasını Nisan 1995'te İngiltere'nin güney sahilindeki Poole'da açtı. #text>
O günden bu yana 41 ülkede toplam 527 mağazaya ulaşmış durumda. Cirosuyla dünyanın ilk 10 kozmetik markası arasında. Lush ürünlerinin %100'ü bitkisel, %70'i vegan ve piyasada bulabileceğiniz en az katkı maddesi içeren ürünler. Kullanılan katkı maddeleri arasında ise mutfağımızda kullandığımız sodyum karbonat, gıda boyası gibi güvenli hammaddeler bulunuyor. Ürünlerin içerikleri etiketlerde detaylı bir şekilde yer alıyor. #text>
#text>
#text>El yapımı ve taze hammaddeler
Tamamen el yapımı ve taze hammaddelerle üretilen kremler, maskeler, banyo tuzları ve köpükler, saç, el ve ayak bakım ürünleri, tıraş kremi, hatta diş macunu dahil 250'yi aşkın ürün alışılmışın çok dışında. Tıpkı vitamin veya mineral tableti almanın taze meyve ve sebze tüketmekle eş değerde olmaması gibi, vücut için de bitkilerin taze olarak kullanılmasının en iyi faydayı sağladığına inanıyor Lush. #text>
#text>
#text>Organik hediye paketleri
Bir Lush mağazasına girdiğinizde etrafınızı saran muhteşem kokular ve renklerle kendinizi bambaşka bir dünyada hissediyorsunuz. “Bakkallarda meyve ve sebzelerin sunumuna her zaman bayılmışımdır” diyen Constantine, mağaza tasarımında peynir marketleri, vejetaryen restoranlar ve balık pazarlarından ilham aldığını söylüyor. Bio-fresh ürünler (taze yüz maskeleri) kullanım süreleri belirtilip, balık reyonlarındaki gibi buzlar içinde sunuluyor; aromaterapik banyo tuzları marketlerdeki gibi kasalarda, sabunlar peynir kalıpları halinde, duş ürünleri pasta kalıplarında, köpükler ise kek, kurabiye şeklinde sunuluyor. Ürünler istenilen miktarda kesiliyor veya adet olarak satılıyor; müşterilere tek tek tanıtılıp, uygulanıyor. Geri dönüşümlü ve şık hediye paketleri dekoru tamamlıyor. #text>
#text>
#text>Ekolojik prensiplere sadık
Lush'ın kurulduğu günden beri sadık kaldığı ekolojik prensipleri var. Ürünlerin büyük kısmında paketleme malzemesi #text>
kullanmıyor, kalanında ise çok az kullanıyor. Yaratıcı Lush çalışanları ürünleri şişe gerektirmeyecek şekilde katı biçimde formüle ediyorlar. Paketleri kağıt kırpıntıları veya plastik türevleri yerine ekolojik olduğu için patlamış mısırla doldurup ambalajlıyorlar. Kamuoyunu bilinçlendirmek için, gereksiz paketlemenin çevreye verdiği zararı anlatan kampanyalar #text>
düzenliyorlar. Lush'ta hiçbir ürün hayvanlar üzerinde test edilmiyor, tedarikçilerini de (doğrudan satın almadığı #text>
alt-tedarikçiler dahil) aynı şekilde hayvanlar üzerinde deney yapmayanlar arasından seçiyor. Adil ticaret prensibini hayata geçiren Lush, hammaddeleri mümkün olduğunca aracısız, doğrudan üreticiden temin ediyor. Bunun için Lush çalışanları sürekli değişik ülkeleri ziyaret ederek, hammaddeleri bizzat seçiyorlar. Mesela Rassoul çamuru Fas'ın Moulouya #text>
vadisindeki madenlerden, Shea yağı Gana'nın Gurungu köyünden, Ylang Ylang da Comoro adalarındaki Anjouan'dan #text>
temin ediliyor. ~ #text>
Avrupa'nın en büyük gül yağı ithalatçısı olan Lush, gül yağını da yıllardır Türkiye'den temin ediyor. Yani Lush'tan gül esanslı herhangi bir ürün aldığınızda bilin ki o muhteşem kokunun kaynağı kaliteli Isparta gülleridir. Habitus pazarlama tarafından Türkiye'ye getirilen Lush kısa sürede Türkiye'de de en çok tercih edilen kozmetik ürünleri arasına girdi. Nisan 2007'de ilk mağazasını İstanbul Suadiye'de, ikincisini Aralık'ta Alsancak İzmir'de ve üçüncüsünü de Ocak'ta İstanbul #text>
Nişantaşı “City's”de açtı. İnternet ve telefonla da sipariş kabul eden Lush'ı yakında Ankara ve İstanbul'da yeni mağazaları ile göreceğiz. #text>
SON HABERLER