MODANIN YENİ GÖZDESİ YAŞLILAR

MODANIN YENİ GÖZDESİ YAŞLILAR

‘Özel Yaş Sayısı' olarak konumlandırdığımız ELLE Nisan sayısında, Güncel Haberler Editörü'müz Selin Miloşyan, bu yıl modaya yön veren '60 yaş üstü ikonlar'ı ve onların hakimiyetinin arkasındaki nedenleri yazdı.

Son zamanlarda podyumlarda çok sık karşılaştığımız 60'larını geçen yaşlı modeller, markaların “yeni” yüzleri olan “eski” kadınlar, modanın kusursuz güzellik arayışı ve gençlik fetişizmine sırt çevirdiği görüşünü kuvvetlendirse de septisizmi elden bırakmamakta fayda var. Peki ama neler Güçlü imparatorluğunu kusursuz beden ve gençlik imgesi üzerine kuran moda sektörünün son yıllarda Coco Chanel'in siyah küçük elbiseyi yarattığı ya da Christian Dior'un “New Look” akımına imza attığı dönemde doğan “yaşlı” ve dolayısıyla “kusurlu” kadınlarla yakinen flörtleşmesine kuşkuyla bakmamak elde mi?

Eskimiş kimlikleri 60, 70 ve hatta 90'ı gösteren kadınlara ne kadar çok rastlar olduk son yıllarda. XXL gözlükleri, bileklik ve kolyeleriyle tanınan &Other Stories markasının 93 yaşındaki yüzü Iris Apfel'den başlayabiliriz saymaya. Uçuk kaçık ve sıra dışı tasarımcı Jean Paul Gaultier'nin defilelerinde uzun beyaz saçları ve zarafetiyle öne çıkan 86'lık Daphne Selfe'yi, Citizen K'in sayfalarında da karşılaştığımız 65 yaşındaki Eveline Hall'u ve 60'ındaki Catherine Loewe'u podyuma taşıması artık “sıra dışı” olmaktan çıktı gibi görünüyor. Lanvin'in Kreatif Direktöru¨ Alber Elbaz'ın 2012-13 reklam kampanyasında 82 yaşındaki eski dansçı Jacqueline Murdoch'la iş birliği yapması ya da Dolce& Gabbana'nın 2015 ilkbahar-yaz kampanya fotoğraflarında “yaşlı ninelere” yermesi; hepsi tesadüf mü?

ZENGİNLER VE MODAYI FETHETTİ
Dünya nüfusunun tıptaki ilerlemeler sayesinde sağlıkla yaşlandığı günümüzde, baby-boomer kuşağı (50-65) ve aktif emeklilerin (65-75) profesyonel ve ailevi zorunluluklardan arınmış olarak harcamaya, tüketmeye, seyahat etmeye, iyi ve lüks içinde yaşamaya ne kadar istekli olduğu yadsınamaz bir gerçek. Yaşlı modellere yönelen moda sektörü, reklam ve pazarlama stratejilerini tamamen bu gerçeklik doğrultusunda oluşturuyor. Kısaca J.Crew'un reklam kampanyası için 71 yaşındaki Lauren Hutton'la iş birliği yapması ya da American Apparel'in iç çamaşırı koleksiyonu için 62 yaşındaki model Jacky O'Shaughnessy'yle anlaşması tesadüf değil.

Devamı ELLE Nisan sayısında. Dergimiz bayilerde!


Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.