BURBERRY’NİN BÜYÜK SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK HEDEFİ

Burberry, 2040’a kadar karbon nötr ve iklim pozitif olmayı planlıyor.

ALYA BARUTOĞLU ALYA BARUTOĞLU 11 Haziran 2021
BURBERRY’NİN BÜYÜK SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK HEDEFİ Getty Images

Burberry, 2040’a kadar çevre hedeflerini artırmayı planlıyor. 2040’a kadar karbon nötr olmayı hedefleyen Burberry, aynı zamanda ürettiğinden daha fazla sera gazı emisyonu tasarrufu sağlayarak iklim açısından pozitif olma sözü veriyor.



Üretim zincirinde karbon emisyonlarını azaltma azmi ile çalıştıklarını belirten Burberry, karbon emisyonlarını 2030’daki %30 orana ek olarak 2040’a kadar %46 oranda azaltmış olmayı planlıyor. “Burberry, doğayı ve muhteşem çevreyi keşfetme arzusu ile kuruldu ve bu 150 yıl boyunca ilham kaynağımız olmaya devam etti,” diyen marka CEO’su Marco Gobbetti, “Mirasımızdan esinlenerek, cesur bir amaç ve ortak tutkumuz ile daha iyi için çalışıyoruz,” diye ekledi. 



Burberry Regeneration adlı fonu ile çevresel hedefleri üzerinde çalışan Burberry, bu fonu 2020 yılında karbon emisyonu ve sürdürülebilirlik insiyatifleri için yaratmıştı. İlk adım olarak Avustralya’da bir yenileyici tarım programı yaratan İngiliz marka, çiftçilik seviyesinden yün üreticileri ile çalışarak topraklardaki karbon yakalamayı geliştirmiş, su havzasını ve toprak sağlığını güçlendirmişti. İklim pozitif oranlarına erişebilmek için doğa esaslı projelere imza atmayı planlayan Burberry, ‘Regenaration Fund’ ile doğal ekosistemleri geri kazandırmayı, atmosferdeki karbon emisyonunu azaltmayı, dünya genelinde toplumları desteklemeyi hedefliyor. Ayrıca, “iklim direnci projelerine” fon sağlamayı ve STK’lar ve politika yapıcılarla ortaklaşa endüstri değişikliğini savunmayı planlayan Burberry’nin ilk olarak desteklediği şirketler arasında sürdürülebilirlik moda için Birleşmiş Milletler ile çalışan Fashion Avengers var. 



“Doğayla her zaman çok derin, duygusal bir bağım oldu. Doğanın kendinize ve hayatta gerçekten önemli olan şeylere geri dönme hissi veren bir gücü ve saflığı var,” diyen Kreatif Direktör Riccardo Tisci, “Şirket olarak gezegenimizi ve gelecek nesillerimiz için geleceği korumak için bu ilham verici adımları attığımız için gurur duyuyorum” diye ekledi. İklim pozitif sözü veren büyük moda markalarının başında gelen Burberry, “yeni sektör standartları” belirlemek istiyor. 


SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

Yeni sayımızın kapağında oyuncu Hazar Güçlü var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.