KENZO TAKADA HAYATINI KAYBETTİ

Kenzo markasının kurucusu Kenzo Takada, 81 yaşında COVID-19 mücadelesine yenildi…

Japon-Fransız tasarımcı ve Kenzo markasının kurucusu Kenzo Takada 4 Ekim’de COVID-19 sebebiyle vefat etti. Paris’teki Amerikan Hastanesi'nde tedavi gören Takada, 81 yaşında hayatını kaybetti. Takata, Kenzo’nun Paris Moda Haftası bünyesinde İlkbahar Yaz 2021 koleksiyonunun gösteriminin sadece birkaç gün sonrasında vefat etti.


"Kurucumuza… Kenzo’nun kurucusu Kenzo Takada’nın vefatını öğrenmiş olmanın büyük üzüntüsü içerisindeyiz. Yarım asırdır, Bay Takada moda sektöründe sembolik bir kişilik oldu-her zaman dünyaya yaratıcılık ve renk aşıladı. Bugün, iyimserliği, yaşama sevinci ve cömertliği, moda evimizin temel dayanağı olmaya devam ediyor. Çok özlenecek ve her zaman hatırlanacak. ‘Bay Kenzo Takada’nın vefatını öğrendiğim için büyük bir üzüntü içerisindeyim. İnanılmaz enerjisi, nezaketi, yeteceği ve gülümsemesi bulaşıcıydı. Nazik ruhu sonsuza dek yaşayacak. Huzur içinde yat usta,” Felipe Oliveira Baptista,” diyerek bir paylaşım yapan Kenzo aynı zamanda markanın şimdiki Kreatif Direktörü Felipe Oliveira Baptista’nın sözlerini de içerdi. 

1939’da Himeji, Japonya’da doğan Takada, rengarenk desenleri ve tasarımları ile biliniyordu. Kız kardeşinin dergilerini okuyarak modaya bir ilgi geliştiren Takada, 18 yaşında ailesinin isteği üzerine Kobe Üniversitesinde edebiyat okudu. Ancak daha sonra tutkusunu takip etme kararı alan Takada, Tokyo’daki Bunka Moda Kolejine kayıt olarak, okulun ilk erkek öğrencileri arasına yerleşti. 

Ünlü bir Parisli tasarımcı olarak adını duyuran ilk Japon tasarımcı olan Takada, 1964 yılında Fransa’ya taşınarak kariyerinin geri kalanını burada geçirdi. Mağazalarda eskizler çizerek çalışan Takada, ‘Jungle Jap’ adlı ilk butiğini 1970’te Galerie Vivienne’de bir antik mağazanın yerine açtı. 


Marseille’e ilk geldiği zaman sadece kısa bir ziyaret planlayan Takada, daha sonra Paris’i evi olarak tanımladı. 8,000’in üzerinde tasarım yapan Takada, moda ve sanatı kutlamayı asla bırakmadı. 1970’te kadın giyim için bir koleksiyon tasarlayan Takada, Paris’te ilk koleksiyonunu gösterdikten sonra 1983’te erkek giyim defilesini gerçekleştirdi ve 1988 yılında ilk parfümünü tasarladı. İlk koleksiyonu ile birlikte markasının ismini Kenzo olarak değiştiren Takada, uluslararası bir başarıya ulaştı. Markasını LVMH’e sattıktan 6 sene sonra 1999 yılında emekli olma kararı alan Takada, markasına kreatif olarak destek olmaya devam etti.


2017’de İlkbahar 2018 koleksiyonunu sunan eski Kenzo Kreatif Direktörü Humberto Leon, “Biz çeşitliliğin şampiyonlarıyız ve bu dahil etme felsefesi hepimizi eğitiyor. Çeşitlilik ve bunun ne kadar güzel olduğu konusunda diğer moda evlerine ilham kaynağı olmayı umuyoruz. Her alanda azınlıklara yer vermek çok önemli. Bizim durumumuzda Kenzo’nun özgün bir yapıya sahip olmasını istedik,” diyerek Kenzo’nun geniş bakış açısını anlatmıştı. Hedeflerinin her zaman normları meydan okumak olduğunu belirten Kenzo, kariyeri boyunca bu esası vurgulamıştı. 

Etİketler