LOUIS VUITTON SEZONSUZ DEFİLE MODELİNE GEÇİYOR

“İnsanlar seyahat edemiyorsa, kıyafetler seyahat edebilir!”

Pandemi boyunca format değiştiren ve defilelerini dijitale taşıyan moda sektörü ‘yeni normal’ olarak adlandırdığımız bu süreç ile uyum sağlamaya çalışıyor. Birçok marka dijital moda haftalarına katılırken bazıları ise fiziksel defile modelini devam ettirme kararı almıştı. Şimdi ise son gelişme Louis Vuitton’dan geldi! Virgil Abloh’un Artistik Direktörü olduğu Louis Vuitton erkek giyim koleksiyonları moda takviminde değişiklikler yaparak sezonsuz olma kararı aldı. 6 Ağustos’ta fiziksel bir defile planlayan Louis Vuitton daha sonra bu şovu Tokyo’ya taşıyacağını duyurdu. 

“Message in a Bottle” (Şişedeki Mesaj) başlığındaki İlkbahar 2021 koleksiyonu sürdürülebilirlik insiyatiflerine uyum sağlayarak geri dönüştürülebilir formatta tasarlandı. Perşembe günü Paris’in Asnieres bölgesinde Louis Vuitton’un tarihi yerinde bir kokteyl etkinliği hazırlayan Virgil Abloh ve Louis Vuitton CEO’su Michael Burke, bundan önce Women’s Wear Daily ile bir Zoom konferansı yaparak erkek giyim koleksiyonları hakkındaki yeni planlarını açıkladılar. 

Erkek giyim koleksiyonlarını Paris’te göstermek yerine uluslararası bir turne hazırlamayı planlayan Louis Vuitton, canlı aksiyon unsurları ve animasyon figürleri kullanarak kısa filmler üretmeyi planlıyor. Dijital ve fizikseli bir arada kullanacaklarını söyleyen Abloh ve Burke, gezen bir şov sistemi tasarlıyorlar. 2018’de Louis Vuitton bünyesine katılan Abloh’un, son yıllarda erkek giyim koleksiyonlarına inovatif bir etki getirdiği söyleniyor. Lüks ve sokak giyim stilleri arasında kontrast yaratan Abloh, şovlarından reklam kampanyalarına kadar her zaman yenilikçi olma taraftarı oldu. 


Paris Erkek Moda Haftası 9-13 Temmuz arasında dijital olarak gösterilse de Burke fiziksel gösterimlerin sürmesi gerektiğini savunuyor. Bu nedenle erkek şovlarında bir fark yaratmaya karar verdiklerini söyleyen Burke, “İnsanların seyahat edemeyeceğini biliyoruz bu nedenle insanların farklı mekanlara gelmesini istemeyeceğiz, bunun yerine kıyafetleri farklı yerlere taşıyacağız,” dedi. “Modanın canlı kalması gerekiyor. Bir seyirci olması gerekiyor. Bu olmazsa tıpkı seyircisiz oynana futbol maçları gibi ölü bir sessizlik olur.” diyen Burke, Louis Vuitton’un önümüzdeki şovlarının canlı olacağını, seyircilerin bulunacağını ve internet üzerinden yayınlanacağını belirtti. 

Daha önce görülmemiş detayların olacağını ekleyen Virgil Abloh, animasyon filmleri için yönetmen Reggiknow ve Sa-Ra Creative partnerleri ile bir araya geldiğini söyledi. “Şovlarım artık dünyayı dolaşacak, sezonların başı ve sonu davetiyelerde olmayacak. Bu süregelen bir akım gibi olacak, bu oldukça yeni ve görülmemiş bir şey.” diyen Abloh aynı zamanda bu defile modelinin sürdürülebilirlik insiyatiflerine uyum sağlayacağını ekledi. Koleksiyondaki 30 tasarım yeni materyallerden üretilirken, 25 tasarım geri dönüştürülmüş kumaşlardan ve 25 tasarım ise önceki koleksiyonlardan tasarlanacak. 

Etİketler