ÖZEL RÖPORTAJ: MİLKA KARAAĞAÇLI İNCE İLE KISMET BY MİLKA’NIN MARKA YOLCULUĞUNU KONUŞTUK

Sahip olduğu tasarım anlayışı ile mücevherden öte, kişiye özel deneyimler sunan bir marka: Kısmet by Milka…

İçinde keşif duygusu barındıran herkese hitap etme duygusuyla yola çıkan mücevher tasarımcısı Milka Karaağaçlı İnce, 2009 yılında Kısmet by Milka’yı kurdu. Yarattığı koleksiyonlarla 10 seneyi aşkın süredir mücevher endüstrisine yön veren Kısmet by Milka, özel koleksiyonlarıyla her yaştan kişiye hitap ediyor.

Birçok zıtlığı bir arada taşıyan kadınlar gibi bu zıtlıklardan ilham alan ve beslenen mücevher markası, bu keşif duygusunu yüreğinde barındıran tüm kadınların dilinden konuşuyor. Alışılmış kalıpların dışına çıkmaktan korkmayan herkesin kendinden bir parça bulabileceği Kısmet by Milka, “ear styling”, “curated ear” ve “layering” gibi kavramları ön plana çıkarıyor.

Dünyaca ünlü isimlerin tercih ettiği mücevher markası, herkese kendi ışığını yansıtmak, hayal ettiği geleceği yaratmak ve daima ileriye gitmek için ilham vermeyi sürdürüyor. Sahip olduğu tasarım anlayışı ile mücevherden öte, kişiye özel deneyimler sunan Kısmet by Milka’nın başarılı marka yolculuğunu, kurucusu Milka Karaağaçlı İnce ile konuştuk.

Kısmet by Milka’da yeni sezon yolculuğu nasıl gidiyor?
Heyecanlı! Yeni sezon hazırlık aşamasında ekibimle birlikte çok çalıştık. Özellikle pandemi sırasında dünyanın yaşadığı duygu değişimi ve bizim bireysel olarak yaşadığımız değişimler yeni sezon koleksiyonumuz için de bize ilham verdi. Şimdi de bunları paylaşma zamanı. Yakın zamanda arkasında ciddi bir emek olan Monsters Koleksiyonu’muzu takipçilerimizle buluşturacağız.

Mücevherde piercing’in Kısmet by Milka markası için çok önemli bir yerde konumlandığını görüyoruz… Bu deneyimden biraz bahseder misiniz?
Konu mücevher olunca, kuralların dışına çıkmayı seviyorum. Piercing’de markamızın manifestosuyla ve tasarım anlayışıyla gerçekten çok uyuyor. Ear-styling alanında, dünyada sayılı markaların arasındayız. Tasarım mücevher ya da “designer fine jewelry” dediğimiz sektörde, mağazalarında Piercing Stüdyo bulunan başka bir marka yok. Üstelik piercing dünyada ciddi standartları olan bir ürün ve delim öncesi, sonrası ciddi proseslerden geçiyor. Bizim ürünlerimiz Amerika’daki Association of Professional Piercers’dan onaylı. Bu hijyen açısından çok önemli. Eğer üretiminiz bu kurumdan onaylı değilse Amerika’da sizin ürünlerinizle delim yapamıyorlar.  Tüm bu detayları özetle sayıyorum fakat piercing tasarımına girdiğimizden beri olan ilgiyi görmenizi isterim. Mağazalarımızdaki piercing alanlarına gelen müşterilerimiz oldukça heyecanlı geliyor ve mağazadan ayrılırken yüzlerinde kocaman bir gülümsemeyle karşılaşıyorum. Bu deneyimi onlar için eğlenceli hale getirmek amacıma ulaştığımı hissettiriyor bana.


Fransız yönetmen Piotr Stoklosa ile beraber İstanbul’daki atölyenizde bir çekim gerçekleştirdiniz. Böylelikle Stoklosa ilk kez Türk bir marka ile bir araya gelmiş oldu. Duygularınızı alabilir miyiz?
Herhalde benim için kariyerimin en özel anlarını yaşadığım bir serüven oldu. Tasarım yolculuğumu anlatan bu filmi Fransız yönetmen Piotr Stoklosa ile gerçekleştiren ilk Türk markası olmak büyük bir mutluluk… Moda devlerinin  peşinden koştuğu Stoklosa ile atölyemizde, oranın atmosferini tekrar keşfetmekten manevi anlamda da çok etkilendim. Tasarım dünyamda farklı bir yeri olan aslan yüzüğün yolculuğunu, Stoklosa’nın kadrajından görmek ilham vericiydi.

Monsters Koleksiyonu’nu ilk kez Paris Fashion Week kapsamında Mad Lords’ta mücevher tutkunlarıyla buluşturdunuz. Bu koleksiyonu anlatabilir misiniz? Koleksiyonu tasarlarken nelerden ilham aldınız?
Konu ilham olunca yaptığım bir seyahatten, çocuklarımla geçirdiğim özel bir andan aslında hayatıma değer katan her bir parçadan; mekandan, kişiden esinleniyor ve ruhumu besliyorum. Monsters ise çok doğru bir zamanda özel bir enerjiyle ortaya çıkardığımiz bir koleksiyon oldu. Yeni koleksiyonumuzu, ilk kez Paris Fashion Week kapsamında St Honoré kalbinde bulunan tasarım müzesi olarak adlandırılan Mad Lords’ta görücüye çıkardım. Farklılıklarımızı kutlayan bir koleksiyon; tüm benliğimizi kucakladığımız bir kutlama. Başkasına göre değil, kendimize göre yaşadığımız bir dünyanın simgesi gibi. Estetik olarak da, soyut geometrik çizgilerin değerli taşlarla olan birlikteliğinin bir iz düşümü diyebilirim.  

Madonna’nın sürekli parmağında gördüğümüz M harfli yüzük tasarımınızı takması size neler hissettirdi? Kısmet by Milka tutkunu olan isimler kimler?
Madonna çocukluğumdan beri takip ettiğim bir stil ikonu… Kariyer serüvenimde herhalde hayalini kurduğum ünlülerin tasarımlarımı taktığını görmek tarifsiz bir duygu… Kızım Mayra’dan ilham alarak tasarladığım M yüzüğümü, kızımdan uzak olduğum bir seyahatim sırasında özlem duygusuyla takarak Instagram hesabımda paylaştım. Ardından Madonna'nın da baş stilistinin dikkatini çekti ve bu yüzükten sipariş etti. Kısa bir süre içinde Madonna’nın tasarımımı taktığını gördüm, sonrasında ise Monogram Koleksiyonu’mda yer alan “M, D, N, A” yüzüklerimi tercih etti. Sık sık sosyal medya paylaşımlarından yüzükleri günlük hayatında kullandığını görüyoruz, bu durum beni oldukça heyecanlandırıyor.  Bunun yanı sıra tasarımlarımla mücevher yolculuklarına eşlik ettiğim pek çok isim bulunuyor. Naomi Watts, Anne Hathaway, Meghan Markle, Bella Hadid ve Beyonce aklıma ilk gelenler arasında…