REBECCA MINKOFF İLK ÇOCUK GİYİM KOLEKSİYONUNU ÇIKARIYOR

Üstelik sürdürülebilir!

Kadın giyim, aksesuar ve ayakkabıları ile bilinen Rebecca Minkoff, çocuk giyim sektörüne adım atıyor. New York Moda Haftası'na tam zamanında yetişen Minkoff’un ilk çocuk koleksiyonu aynı zamanda sürdürülebilir! Markayı kardeşi Rebecca Minkoff ile 2005 yılında kuran Uri Minkoff, “Modanın çevreye olan zararı konusunda çok fazla konuşma var, aynı zamanda üretim ve yapay zeka hakkında. Biz bu konuşmanın içinde yeni bir sistem geliştirerek lider olacağımıza inanıyoruz. Tüm bu bileşenleri bir araya getirerek yeni bir koleksiyon çıkarma konusunda çok heyecanlıyız, üstelik 15. yıldönümümüzde” dedi. 



Sürdürülebilirlik akımına uyan 20 parçalık yeni koleksiyon unisex olarak tasarlandı. Cinsiyet bariyerlerini yıkma amacı ile oluşturulan koleksiyonda elbisele, pantolon, tişört, gömleki etek, tulum ve ceket gibi birçok parça var. “Kadın giyim koleksiyonumuzdaki ana temalara uygun bir koleksiyon tasarlamak istedik ama aynı zamanda yeni çizgiler de yarattık.” diyen Rebecca Minkoff, 4-12 yaşa arası çocuklar için bir koleksiyon hazırladı. Littleminkoff.com adlı internet sitesinde sunulan koleksiyon önümüzdeki haftalarda satışa çıkacak. 

İki, beş ve sekiz yaşında üç çocuğu olan Minkoff, “Modaya ek olarak anne olmak hayatımın en önemli deneyimlerinden biri. Tıpkı annem gibi çılgın bir geri dönüştürücüyüm. Evimizde geri dönüştürmediğimiz zaman neler olacağı konusunda birçok konuşma oluyor. Çocuklarım bu konuda çok iyiler. Her fırsatta dünyamıza olanları ve nasıl değişim yaratabileceğimizi öğretmeye çalışıyorum.” dedi. 

Üretimlerinde olabildiğince az atık üretmeyi hedefleyen Minkoff kardeşler, 12-aylık bir planlarında geri dönüştürülmüş ambalajlar, askılar ve çevrede kaybolabilecek kumaşlar hazırlıyorlar. Üretim zincirlerinde büyük değişimlere gitmeye hazırlanan Minkoff kardeşler, bunun bir gecede olamayacağını ekliyorlar. Çocuk giyim koleksiyonları için teknoloji şirketi Resonance Companies ile bir araya gelen Rebecca Minkoff, mağazaların materyallerdeni üretim sayılarına kadar tüm üretim sürecini görebilmelerini sağlayacak. Markalar normalde üretimi toplu halde önceden yaparken, Minkoff’un geliştirdiği sistem, sipariş sayısına göre üretim yapacak. “Stok yok,” diyen Uri Minkoff, teknoloji ile oluşan atığı ve kullanılan suyu minimalize etmeye çalıştıklarını ekledi.