ZARİF TAKILARIN TASARIMCISI

Dünyada birçok ünlünün kullandığı Kısmet by Mikla'nın tasarımcısıyla tanışın!

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 04 Ağustos 2014
ZARİF TAKILARIN TASARIMCISI









Takılar stilimizin en önemli parçası. Ancak herkeste aynı modelleri görmekten de pek hoşlanmıyor, daha ayrıcalıklı parçalar istiyoruz. İşte burada tasarım takılar giriyor devreye... Son dönemde birbirinden başarılı isimlerin değişik ve yaratıcı koleksiyonlarını keşfetmekten keyif alıyoruz... İşte Milka Karaağaçlı da bu isimler arasında ‘parlayanlardan' bir tanesi. Kendisine, takılarını, hedeflerini ve yaptığı işin zorluklarını sorduk...





Takı zor ve hızlı tükenen bir konu. Bu alanda kalıcı olmak için ne yapmak gerekiyor?


Çok haklısınız, bu söylediğinizi derinden yaşıyorum. Ben bu markayı yarattığımda günlük takılabilen, ulaşılabilir, tasarım mücevher diye bir kategori yoktu. İlk önce müşterilerin algısını, alışkanlıklarını değiştirmek, gündelik hayatlarına mücevheri sokmak gerekti. Bunu başardım. Çok kısa zamanda bir sürü yeni marka çıktı ve kategori o günden beri gittikçe büyüyor.





Kendi alanınızda lider olmak için ne yapıyorsunuz?


Liderliğimi ilk günden beri koruyorum. Çünkü temel prensiplerim: Ürettiğim şey yeni olmalı, ilk ben yapmalıyım, tasarımı özgün olmalı, beni heyecanlandırmalı, farklı olmalı. Tasarım iyi olunca fark hissediliyor zaten. Bunun yanında satış sonrası da çok önemli, siparişlerin hızlı çıkması, geri dönüşlerin hızlı cevaplanması gibi konular yani müşteri memnuniyeti ilk sırada. Tabii bütün bunları yapabilmek için hem finansal hem de üretim gücünüzün olması lazım. Biz zaman içinde kendi atölyemizi ve satış ağımızı kurduk. Yurtdışına ciddi yatırım yapıyoruz, dünya standartlarında ve kalitesinde isçiliğimiz var. Özetle pazarlamanın her kolunu iyi yapmak gerekiyor. Aksi takdirde liderliği korumak mümkün olamaz. Durmak insani geriye götürür. Biz koşuyoruz.





Peki bu yaratım sürecinde kendinizi tekrar ettiğinizi düşündüğünüz oluyor mu?


Hayatın dinamiklerinden ilham alıyorum; yaşadığım güzel anlardan, heyecanlarımdan, hayallerimden, sevdiklerimden... Bu da benim için sürekli bir öğrenme ve yenilenme sürecini beraberinde getiriyor. Hayatın bana sunduğu ve keşfedilmeyi bekleyen sınırsız ilham kaynağım var. Dolayısıyla her koleksiyonumun hikayesi ve tasarımları yalnız kendine özgü bir nitelik taşıyor. Ama çizgim hep aynı. Şu ana kadar belki 1.000'in üstünde tasarım yapmışımdır ve hepsinin aynı elden çıktığını anlayabilirsiniz. Bazen sıkılıp koleksiyondan kaldırdığım modeller oluyor. Bir müşterimin üzerinde görüp hatırlıyorum ve özlüyorum. Bir bakıyorsunuz tekrar yapmışım ve satışa sunmuşum. Bence güzel olan modası geçmeyen tasarımlar olması. Seneler sonra takabiliyorsunuz ve hala albenisini koruyabiliyor. Benim markamın büyüsü bu.





Taklit markanın başarısının göstergesidir. Öte yandan markaya da büyük köstek olabilir. Bu konuda nasıl bir önlem alıyorsunuz?


Taklit sorusu bana hep soruluyor. Kuyumcular ve bazı tasarımcılar web sitemi ya da instagram'ımı açıp birebir aynılarını/benzerlerini yapmaya çalışıyorlar. Kismet by Milka benim bebeğim, gece gündüz çalışıyorum, emek veriyorum, düşünüyorum, yaratıyorum. Bir tasarımın bastan sona kadar üretimi en az bir ay sürüyor. Bu kadar emek verdikten sonra başkaları tarafından aynısının yapıldığını görmek tabii ki beni üzüyor. Bir yandan da gururlandırıyor. Alanında en iyi olmak ve kategoriye yöne veriyor olmak güzel bir duygu. Ben bu konuya çok kafa yordum. Tasarımlarımın teliflerini alıyorum ama taklit edenlere şu anda bir şey yapmıyorum. Çünkü zaten onlar taklit edene kadar ben yenisini yapmış oluyorum. Zaten az önce söylediğiniz gibi hızlı tüketilen bir sektör ve ben kişilik gereği her hafta yeni bir model çıkarmazsam rahat edemiyorum. Müşterilerim bana çok sadık ve inanın hepsi taklit olanları çok iyi biliyor. Bu da bana yetiyor sanırım.








~





Markayı hangi ünlüler kullanıyor? Markanın onlara ulaşması nasıl gerçekleşti?


Madonna, Paris Hilton, Cameron Diaz, Naomi Watts, Britney Spears, Anne Hateway, Rachel Bilson, Rosie Huntington -Whiteley, Erin Heatherton, Karolina Kurkova, Anne V, Behati Prinsloo, Allison Williams, Emiliy Mortimer, Kimberly Perry gibi isimler “Kısmet by Milka” takılarını takan isimler arasında yer alıyor.


Az önce bahsettiğim gibi, yurtdışına çok yatırım yapıyoruz ve aralarında Liberty London, Intermix. Shopbop.com, Stanley Korshak, Harvey Nichols, Fragments gibi dünya çapında mağazaların da olduğu çok iyi satış noktalarımız var. Her geçen gün de artıyor. Bu sayede birçok ünlüye ulaşma şansı yakalıyoruz. Ünlüler bu noktalardan alışveriş yapıyorlar ya da dergiler çekim için bu noktalardan ürün alıyor ve kullanıyorlar.





Kısmet'in planı ve hedefleri ne? Kendi alanında niş mi kalacak yoksa genişlemek gibi planı olacak mı?   


Kismet by Milka'nın şu anda Türkiye'de Beymenler, Harvey Nichols gibi cornerlarının dışında 3 tane mağazası var. Bu mağazaları kısa vadede arttırmaya ve daha çok kişiye ulaşmayı hedefliyoruz. Amerika, İngiltere ve Ortadoğu'da çok iyiyiz. Daha fazla ülkeye gireceğiz ve iyi olduğumuz yerlerdeki satış noktalarını arttıracağız. Orta ve uzun vade hedefimiz “Kısmet by Milka” nın dünyada kategorisinde ilk 5 marka arasında olması. Biliyorum ki olacak.





Bugüne kadar en severek yaptığı model hangisi?


Tasarladığım koleksiyonların arasından böyle bir seçim yapmam çok zor. Her biri farklı zamanların ve farklı duyguların yansımalarından doğdu. Ama tek bir model söylemem gerekirse ilk tasarımlarımdan olan nazar boncuğu imzalı el yapımı madalyon kolyem hala ilk göz ağrım ve en çok sevdiğim.





En beğenilen ve en çok satan modeli hangisi oldu?


‘Feriha kolyesi' diye bilinen büyük kanat kolyem acık ara en çok satan ve en çok taklit edilen tasarımım oldu. O kanadı kitap ayracı formunda bile gördüm öyle söyleyeyim. İkinci sırada da Bihter kolyeleri var.





Markanın online satışı nasıl gidiyor? Bu alanı büyütecek misiniz?


Kendi satış sitemizi (shop.kismetbymilka.com) daha çok yeni açtık, Kasım 2013'te hayata geçti. Kısa bir süre sonra yurtdışı odaklı İngilizce online satış sitemizi de açıyoruz. Bunun dışında lidyana.com, 365ist.com, luksbazaar.com, adreslerinde online satışlarımız uzun süredir devam ediyor. Türkiye'de bir online satış sitesi patlaması var. Ama hem offline hem online satış noktalarımızı ilk günden beri çok stratejik seçtik, markanın konumlamasına uyan noktaları özenle seçiyoruz. Bu Alana daha fazla yatırım yapmayı planlıyoruz çünkü Türkiye'de her noktaya ulaşabildiğimiz tek yer online. Amerika, İngiltere, Fransa gibi ülkelerde de online satış noktalarımız mevcut. Oradaki satışlar çok daha hızlı, sanırım o pazarların internetten alışveriş alışkanlıkları daha eskiye dayanıyor.





Sosyal medyayı nasıl kullanıyor?


Su anda instagram, twitter ve facebook hesaplarımızı aktif olarak kullanıyoruz. Instagram'da 24 bin takipçimiz var. Sosyal medyanın gücü inanılmaz büyük, önümüzdeki yıl bu alana ciddi bir bütçe ayırıyor olacağız.






SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Mart Sayısı Çıktı!

ELLE Mart Sayısı Çıktı!

Baharı Hande Erçel ile karşılıyoruz.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.