Sokak giyiminin kült markaları Dr. Martens ve Slam Jam, ikonik 1461 stilini özel bir versiyonda yeniden yaratmak için bir araya geldi. İki marka, 1461 ayakkabısının zamansız siluetini, elektro-müzik alt kültürleri tarafından benimsenen iş giysisi estetiğinde yeniden şekillendirildi. Bu ilk iş birliği, kullanıcıları birleştirmek ve kalabalığın arasından sıyrılmak için endüstriyel tasarımı çağdaş sokak giyimiyle harmanlıyor.
Bu iş birliği, Slam Jam'in (Un)corporate Uniforms projesi dahilinde başlatıldı. 2020'de başlatılan (Un)corporate Uniforms, Slam Jam'in bir kişinin kesin bir kültürel harekete ait olduğunu göstermenin bir yolu olarak üniforma kavramına odaklanan özel marka projesidir.
Dr. Martens x Slam Jam tasarımı, her iki tarafın web sitesinde ve Slam Jam'in fiziksel mağazalarında satışa sunuldu.
1989'da İtalya'nın Ferrara kentindeki bir garajdan yola çıkan Slam Jam, sokak giyimi ana akım haline gelmeden önce sahnedeydi. Sokak giyiminin gurularından biri olarak kabul edilen kurucusu Luca Benini, ülkedeki havalı Amerikan sokak giyim markalarının dağıtımını yapan ilk İtalyan şirketini kurarak sektörde önemli bir rol oynadı; Stussy ve Alpha Industries gibi markaları İtalyan ve Avrupa şöhretine ulaştırdı. Slam Jam’in amacı genel olarak müzik, sanat ve clubbing'i harmanlayarak herkese açık bir tarz duygusu yaratmaktı.
Slam Jam, Dr. Martens'in 1960'larda posta işçileri ve polis memurları için yapılan ayakkabıları yeniden yorumlaması için iş birliği yaptığı tasarımcı ve sanatçılardan oluşan bir gruba katılıyor. Son yıllardaki işbirlikleri arasında A-Cold-Wall, Yohji Yamamoto, Raf Simons, Supreme, Undercover ve Marc Jacobs yer alıyor. Bildirildiği gibi, geçen hafta Dr. Martens x Rick Owens işbirliğinin ilk bölümü de satışa çıktı.