OSCAR WILDE’IN İZİNDE

OSCAR WILDE'IN İZİNDE

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 05 Şubat 2014
OSCAR WILDE’IN İZİNDE



<#text>


<#text> Gülşah Öztürk


<#text>


<#text> Oscar Wilde der ki: One should either be a work of art, or wear a work of art. Türkçesiyse: İnsanın ya kendisi bir sanat eseri olmalı ya da bir sanat eseri giymeli. Sanat eseri olduğunu düşünecek kadar kendine güvenenleri her zaman takdir ediyoruz. Öte yandan konumuz, tercihini Wild'ı dinleyip sanat eseri giymekten yana kullananlar. Zira bu sezon onlara çok iyi haberlerimiz var!


<#text>


<#text> Moda hiçbir zaman sanatla arasını bozmadı. Moda evlerinin sanatın her dalından esinlendiği yıllar boyunca biz de o tasarımları giymekten, giyemiyorsak da görmekten her zaman zevk aldık. Özellikle son birkaç yıldır bu ‘esinlenme' hem koleksyonlarda hem de kampanya çekimlerinde başrol oynamaya başlayıp, sezonun trendleri arasına girecek kadar moda evlerinin favorisi olunca biz de bu konuya daha fazla uzak kalamadık. Yukarda Dolce Gabanna'nın sonbahar-kış defilesinde mozaik görüntülü elbiselerini görüyoruz. Evet fısıldadığınızı duyuyoruz ve size katılıyoruz: Aksesuarlar da gelecek yıllara kalacak ve klasikleşecek birer ‘sanat eseri'!


<#text>


<#text> 2014 İlkbahar-yaz trendlerinin hepsine ilerleyen günlerde yakından ve oldukça detaylı bakacağız ama hazır konusu gelmişken bu trendlerden birinin ‘Pop Art' olduğunu söyleyelim. Pop Art'a gönderme yapan tasarımları, en köklü moda evlerinden Chanel, Prada, Jil Sander, Celine ve Dior'da görüyoruz ağırlıklı olarak. ~


<#text>


<#text> Bu akımı, onun takipçisi olan en tanınmış sanatçının, Andy Warhol'un sözleriyle tanımlamak gerekirse "Bence herkes birer makine olmalı" diyor. Resimlerine sanki bir makina tarafından çizilmiş havası vermeye özen gösteren Warhol, neyi anlattığının yorumunu da izleyicilerine bırakıyor. Bu trend'de de, renkler karışıyor, grafikler bir arada kullanılıyor ve yorum bizlere, onların kullanıcısına kalıyor!


<#text>


<#text> Peki, Pop Art trendi hangi moda evi nasıl yorumladı? İşte detaylar burada: 


<#text>


<#text>
Antonio Marras Resort 2014 koleksiyonunda giyilebilir birşeye değil de size ilham verecek bir tuvale bakıyor gibi hissediyoruz. Tasarımcı renkli çiçeklerden ve çizgilerden oluşan resort koleksiyonunu yine renkli kalem boyalarla çizilmiş rengarenk bir odanın içinde sunuyor. Aynı ‘tuvalde' hayali ortamla gerçek koleksiyonunu buluşturan tasarımcı bize sezonun favorilerine resim galerisi geziyorkenki hislerle bakmaya davet ediyor.~


<#text>


<#text> Bu sezon kampanyasında kullandığı ünlü isimlerin koleksiyonlarından daha çok ses getirdiği markalara alıştık: Rihanna-Balmain, Versace-Lady Gaga, Penelope Cruz-Loewe, Miley Cyrus-Marc Jacobs ve son olarak Kate Moss-Alexsander McQueen.


<#text>


<#text> Bir de Celine ve Prada var. Ama onlar tam da yazımızda bahsettiğimiz gibi bize ressamın fırça darbelerini hissettiren, renklerin uyumuyla büyüleyen ve yazın enerjisini ve renklerini içimize dolduran markalar.


<#text>


<#text> Özellikle Celine gibi minimal bir markanın bu kadar renkli bir koleksiyona ve dinamik bir kampanyaya imza atması bizi oldukça şaşırttı diyebiliriz. Phoebe Philo hangi tablodan ya da hangi graffiti'den etkilendi bilinmez ama her zamankinden daha renkli bu sezonunu çok sevdik.


<#text>


<#text> Spor çoraplar veplastik topuklu rahat ayakkabılarla sporlaştırdığı, Picasso tablolarını andıran tasarımlarıyla Miuccia Prada, markasını Pop Art trendinin öncüsü kıldı. Koleksiyonun tamamına hakim olan geniş renk paleti ve her bir grafik baskıyı tablolaştıran kadın suratları Prada'yı öncü yapan detaylardan. Steven Meisel dehasıyla gerçekleşen kampanya çekimi de bu lezzetli ve renkli pastanın kreması! Eğlenceli video çekimini aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

Bu ay kapağımızda 2024'e farklı ve çok heyecanlı başlangıçlarla giren Eda Ece var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.