RIHANNA ETKİSİ!

Geçtiğimiz hafta 32 yaşına giren Rihanna, girişimleriyle birçok endüstriyi sonsuza kadar değiştirdi...

Rihanna'nın moda ve güzellik endüstrileri üzerinde tartışılmaz bir etkisi var. Alışılmışa meydan okuyan tarzıyla hep konuşulan Barbadoslu şarkıcı, kendi imparatorluğunu kurmadan önce, gücünü Armani, Dior ve Manolo Blahnik gibi dev markalarla birleştirdi.

2017 yılında, marka vizyonu kapsayıcılık ve çeşitlilik olan Fenty Beauty adlı güzellik markasını çıkararak güzellik endüstrisini sonsuza kadar değiştirdi. Rihanna, markayı, ortalama bir güzellik markasının sunduğundan çok daha geniş, eşi görülmemiş tam 40 renk tonundan oluşan renk yelpazesiyle piyasaya sürdü ve markaların kısa bir süre sonra takip ettiği yeni standardı belirledi.

Rihanna daha sonra kapsayıcılık ve çeşitlilik misyonunu aldı ve bunu iç çamaşırı endüstrisine de uyguladı. Savage X Fenty adlı markasının ikinci koleksiyonu için düzenlediği gösteri ile, iç çamaşırı devi Victoria Secret'a meydan okudu.

Şimdi ise, LVMH ile ortak oldukları Fenty adlı  moda markası ile, olağanüstü iş zekasını lüks modaya da taşıdı. Markayı piyasaya sürdükten sadece birkaç ay sonra, Rihanna Aralık ayında İngiliz moda Ödülleri'nde Urban Luxe Ödülü'nü aldı.

Güzellikte Yeni Standartlar

Rihanna, 2017'te LVMH ile Fenty Beauty adlı markasını piyasaya sürdüğünde, yeni bir güzellik markası için eşi görülmemiş bir miktar olan 40 tonluk bir renk yelpazesi sunarak, güzellik endüstrisine adeta meydan okudu. Kapsayıcılık konusundaki kararlılığının, markanın piyasadaki ilk birkaç haftasında 100 milyon dolarlık satış yapmasıyla, ne kadar gerekli olduğu görüldü.

Fenty Beauty'nin renk yelpazesi, güzellik endüstrisinde “Fenty etkisi” olarak biliniyor ve Fenty, renk yelpazesi açısından çeşitlilik ve dahil edilmenin norm olduğu yeni standardı belirledi. Müşteriler, satın aldıkları güzellik markalarından giderek daha fazla şey bekledikleri için, çok köklü markalar bile fondöten renk yelpazelerini genişletme ihtiyacı duydu. Diğer markalar Rihanna'nın seviyesine gelmek için uğraşa dururken o, çıtayı biraz daha yükseltti. Fenty Beauty şuan tam tamına 50 renkte kapatıcı ve fondöten seçeneği sunuyor!

Rihanna, markanın lansmanından bu yana Fenty Beauty'nin başarısını sürdürebildi. Güzellik İmparatorluğunu kapatıcı, highlighter, likit ruj ve vücut highlighterları gibi yeni ürün lansmanları ile genişletti ve hepsi geniş kitleler tarafından çok beğenildi.

Pro Filt'r Concealer'ın Ocak 2019'da piyasaya sürülmesi, markanın bugüne kadarki en büyük lansmanıydı. Tribe Dynamics'e göre, ürün 2019'da Jeffree Star ve Nikkie de Jager gibi çok ünlü influencerların da ürünü beğenmesiyle, markanın tam tamına 68 milyon dolar gelir elde etmesini sağladı.

Tribe Dynamics'in 2019 yılı inceleme raporu, Fenty Beauty'nin en iyi 10 kozmetik markaları listesinde sekizinci sırada yer aldığını ve 452.3 milyon dolarlık medya değerini kaydederek yıllık %17'lik bir artış elde ettiğini gösterdi.

Şirketin dördüncü çeyrek 2019 küresel güzellik raporu, Fenty Beauty'nin ABD, İngiltere, Fransa, Avustralya, Kanada ve İtalya da dahil olmak üzere birçok ülkede en iyi 10 kozmetik markası listesine girdiğini gösteriyor.

"Ünlülerin Çıkarttığı Markaları" Yeniden Yazdı 

Rihanna Mayıs 2019'da, FENTY markasını LVMH ile ortaklaşa başlattığında tarih yazdı. Lüks holdingle ortaklaşa olarak markaya başkanlık eden ilk siyahi kadın oldu. Lüks moda markasının lansmanı, LVMH'nin 1987'de couture house Christian Lacroix'in kurulmasından bu yana ilk kez sıfırdan bir moda markası kurdu. Aynı zamanda bu, LVMH'nin bir ünlüye ilk kez bu kadar yüklü bir yatırım yapışı.

Aralık ayında Rihanna, İngiliz moda Ödülleri'nde Urban Luxe Ödülü'ne layık görüldü.

İç Çamaşırı Defilesini Modernize Etti

Rihanna Eylül 2019'da, bir iç çamaşırı defilesinin, güçlendirici, eğlenceli ve kışkırtıcı olabileceğini kanıtladı.

Şarkıcı, New York Moda Haftası sırasında Brooklyn Barclays Center'da çok etkileyici bir gösteri sergiledi. Amazon Prime Video'da yayınlanan gösteride Halsey, Normani, Migos, A$AP Ferg, DJ Khaled gibi müzik endüstrisinin büyük isimleri sahne aldı.­




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.