WES ANDERSON VE JUMAN MALOUF’UN SERGİSİ FONDAZIONE PRADA’DA

Tabuttaki Spitzmaus Mumyası ve Diğer Hazineler…

Fondazione Prada, ‘Il sarcofago di Spitzmaus e altri tesori’ (Tabuttaki Spitzmaus Mumyası ve Diğer Hazineler) adlı sergisini sunuyor. Wes Anderson ve Juman Malouf tarafından yaratılan sergi projesi, 20 Eylül 2019’dan 13 Ocak 2020’ye kadar Milano’da sergilenecek. 

Viyana’daki Kunsthistorisches Müzesi ile işbirliği yapan sergide; film yönetmeni Wes Anderson ve tasarımcı ve yazar Juman Maouf tarafından seçilen 537 sanat eseri ve obje yer alıyor. Müzenin, Antik Mısır, Yunan, Roma gibi 12 koleksiyonundan yararlanan yeni sergi aynı zamanda Viyana’nın Naturhistorisches Müzesinden yararlandı. 1891’de kurulan müzeler, Avusturya ve Avrupa’nın önde gelen kültürel enstitülerinden biri. 13. ve 14. yüzyıldan beri Habsburg ailesinden ve Avusturya’dan toplanan eserlerin yanı sıra Naturahistorisches Müzesinde 20 milyonu aşkın obje yer alıyor. Milattan Önce 3000’e dayanan projede günümüze kadar birçok eser yer alıyor. 



Bir koleksiyonun yaratılma, sunulma ve deneyimleme sürecini araştıran yeni sergi, Wunderkammer’ın eski çizimlerden ilham alıyor. Anderson ve Malouf’un iki müzeye olan tutkularından yararlanan sergi projesi aynı zamanda iki sanatçının farklı alanlarının yaratıcı yönelimlerini buluşturuyor. Objeler, çocuk portreleri, minyatür eserler, ahşap figürler, resimler gibi bir çok farklı tarzın yer aldığı sergide bahçelerin ve hayvanların bilimsel ve sanatsal tasvirleri bulunuyor. 

‘Tabuttaki Spitzmaus Mumyası ve Diğer Hazineler’ Sergisi (Fondazione Prada)

Sergi, ismini Spitzmaus’un Milattan Önce 4. yüzyıldan kalan ahşap tabutundan alıyor. Görebileceğiniz klasik sanat eserleri arasında; MÖ 1. yüzyıldan kalan ve Roma heykelciliği ile yapılan ‘Bust of Matron', MS 2. yüzyıldan kalan ‘Mummy Portrait: Young Man with Short Beard;’ Lucas Cranach’ın 16. ve 17. yüzyıl resimleri ‘Portrait of Margrave Casimir of Brandenburg-Kulmbach’ (1522) ve ‘Old Man and Young Woman’ (1530-40), Titian’ın ‘Elector Johann Frriedrich of Saxony’ (1550-51) portreleri, Peter Paul Rubens’in ‘Isabella d’Este’ (1600-01) eseri; I. Ferdinand’a ait olan ’Fox Helmet’ (1526-29), II. Archduke Ferdinand’ın oğlu Avusturya’nın Charles’ı için yapılan ‘Boy’s Armour’ (1568-70) gibi askeri objeler; Master of the Furies tarafından yapılan fildişi heykel ‘Phoenix’ (1610-20), Ottavio Miseroni tarafından yapılan ‘Shell-Shaped Bowl with Neptune’ (1620-30) kasesi, Kolombiya madenlerinden çıkarılan zümrütlerden yapılan, Tyrol’da birleştirilen ve Naturhistorisches Müzesinden gelen ‘Emerald on a Gilded Copper Pedestal’ objesi (1596) gibi eserler var. 

‘Tabuttaki Spitzmaus Mumyası ve Diğer Hazineler’ Sergisi (Fondazione Prada)

‘Tabuttaki Spitzmaus Mumyası ve Diğer Hazineler’ adındaki sergi Kasım 2018’den Nisan 2019’a kadar Viyana’daki Kunsthistorisches Müzesinde sergilenmişti. İkinci versiyonu ile Milano’ya taşınan sergi, daha geniş bir alanda ve daha çok eser ile yeniden açılıyor. İki sanatçı ve küratör tarafından yaratılan orijinal sergi odaları ve vitrinleri Fondazione Prada’ya hazır olarak getirildi. Tipik bir Rönesans bahçesini andıran çitler ve çadırlar ile İtalyan bahçelerinden esinlenen sergi planı, Podium’un ilk katına yayılıyor. II. Ferdinand ve eşi Philippine Welser’in koleksiyonlarına ev sahipliği yapması için 1570’de ünlü mimar Giovanni Battista Guarienti tarafından tasarlanan Ambras Sarayı serginin görsel tarihi referansı olarak kullanıldı. Kunsthistorisches Müzesinin bir parçası olan Ambras, dünyanın en eski müzelerinden biri olarak görülüyor. Şimdiye kadar yalnızca egemen ve kraliyet ailesinin zevk ve eğitimi için kullanılan ve ‘Alt Kale’ olarak adlandırılan binalardan biri konuklarla ve ziyaretçilerle sanatsal bir mirası paylaşmak amacıyla tasarlandı.

‘Tabuttaki Spitzmaus Mumyası ve Diğer Hazineler’ Sergisi (Fondazione Prada)

Yeni sergi projesi, Fondazione Prada tarafından yayınlanan bir sanatçı kitabı ile tamamlandı. Kutu şeklini alan kitap, sergide yer alan çizimleri, eserleri ve objeleri adeta taşınabilir bir müzeye dönüştürüyor. Marcel Duchamp’ın ‘Boite en-valise’ eserinden ilham alan kitap, hem Wes Anderson’un tanıtımını hem de Fondazione Prada küratörlerinden Mario Mainetti ve Kunsthistorisches Müzesi küratörü Jasper Sharp’ın röportajını barındırıyor. İki müzeden 23 küratör ile sohbetlerin yer aldığı kitapta, yeni serginin anlatımı Wes Anderson, Juman Malouf, Jasper Sharp ve Jason Schwartzman tarafından yapılıyor. 


Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.